نفوذ و تاثیرگذاری رسانه‌ها در دوران همه‌گیری کووید-19

نفوذ و تاثیرگذاری رسانه‌ها در دوران همه‌گیری کووید-19

دنیل گونزالس پادیلا، استاد بخش اورولوژی دانشگاه 12 اکتبر مادرید
لئوناردو تورتولرو بلانکو، استاد دانشگاه لامورالجای مادرید

چکیده
هیچ‌گاه در تاریخ بشر سابقه نداشته که ارتباطات بین انسان‌ها در دوران یک همه‌گیری به اندازه آنچه که در مورد همه‌گیری کووید-19 اتفاق افتاد سرعت داشته باشد که این سرعت عمل بسیار بالا در اطلاع‌رسانی و ارتباطات در دوران همه‌گیری کووید-19 مدیون پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که امروزه نقشی کلیدی در انتشار سریع اطلاعات ایفا می‌کنند. با این همه، مزایا و معایب متعددی در زمینه نقش ‏آفرینی رسانه‌های اجتماعی در دوران همه‌گیری وجود دارد که بایستی با دقت به آنها پرداخته شود.

در واقع، استفاده مسئولیت‌پذیرانه و متعهدانه از این ابزارها می‌تواند به انتقال و انتشار سریع و به موقع اطلاعات جدید و مهم، یافته‌های جدید علمی و درمان‌ها و داروهای کشف شده و همچنین چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک شایانی نماید و امکان مقایسه عملکرد و نتایج روش‌ها و رویکردهای متفاوتی که در کشورهای مختلف جهان برای مقابله با همه‌گیری کووید-19 در پیش گرفته شده را فراهم‌تر سازد.

بر این اساس پیشنهاد می‌شود به منظور استفاده مسئولانه و موثر از این ابزارها در دوران همه‌گیری کووید-19 از رهنمون‌ها و اصول خاصی در زمان انتشار اطلاعات و داده‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی پیروی شود. در این مقاله ما مرتبط‌ترین اطلاعات و یافته‌ها در ارتباط با میزان نفوذ و تاثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی در دوران همه‌گیری کووید-19 و همچنین نقاط مثبت و منفی استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی و تحت تاثیر قرار دادن مردم را خلاصه و ارائه کرده‌ایم.

واژه‌های کلیدی: رسانه‌های اجتماعی، تست شناسایی کووید-19، انتشار اطلاعات

مقدمه
مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی
معایب استفاده از رسانه‌های اجتماعی
اطلاعات زدگی و ضداطلاعات
نتیجه‌گیری
منابع

لینک دانلود: https://kpri.ir/product/5175/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *