نهمين جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

نهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي
تهران، تيرماه 1393

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در پي برگزاري هشت دوره جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي در سال‌هاي 91-81، انجمن متخصصان روابط عمومي با همكاري دست‌اندركاران روابط عمومي سازمان‌ها، موسسات دولتي و غيردولتي، استادان، كارشناسان و دانشجويان اين رشته، در نظر دارد نهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي را در دو سطح ملي و استاني برگزار نمايد.

اهداف
آشنايي با اصول و استانداردهاي نشر در روابط عمومي و ارائه آثار و تجارب موفق
توسعه و ارتقاي سطح توانمندي‌ها و مهارت‌هاي مديران و كارشناسان در حوزه انتشارات
انتخاب و معرفي الگوي مناسب در حوزه انتشارات
تبيين نقش تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطي و آموزشي در فرآيند انتشارات
انتخاب راهكارهاي مناسب براي اعتلا و ارتقاي نشر الكترونيك

بخش رقابتي
 1) انتخاب بهترين برنامه انتشاراتي
اين جايزه به روابط عمومي‌هايي كه بهترين برنامه انتشاراتي را در طي سال گذشته براي بخش‌هاي مختلف انتشارات به اتمام رسانيده باشند و مستندات لازم را ارائه كنند، اهداء مي‌گردد.

2) انتخاب نشريه داخلي برتر
در اين بخش آثار ارسالي در هشت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، عكس، مصاحبه، و صفحه‌آرايي مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد و در مجموع هشت نشريه برتر ادارات روابط عمومي تهران و همچنين هشت نشريه برتر روابط عمومي‌هاي استان برگزيده خواهد شد.

3) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومي
در اين بخش آثار منتشره در شاخه‌هاي زير، ارزيابي مي‌شوند:
3-1- كتاب
3-2- بروشور
3-3- پوستر
3-4- ويژه‌نامه
3-5- فيلم و تيزر

4) انتخاب برترين و بهترين ارتباط الكترونيكي
در اين بخش آثار روابط عمومي‌ها در چهار شاخه مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استان‌ها برگزيده مي‌شود:
4-1- وب‌سايت
4-2- مولتي مديا
4-3- خبرنامه الكترونيكي
4-4- نسخه موبايلي سايت

5) انتخاب بهترين تبليغ مكتوب
5-1- تبليغات در نشريات
5-2- رپرتاژآگهي

6) انتخاب بهترين تحليل محتوا
تحليل محتوا در خصوص بريده جرايد و نشريات سازماني

7) انتخاب كارشناس برتر انتشارات روابط عمومي
در اين بخش، كارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شكل حقيقي و يا حقوقي براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از ميان آن‌ها فعالان اين حوزه انتخاب شوند.

شرايط ثبت نام و شركت در جشنواره
به منظور تأمين بخشي از هزينه‌هاي داوري آثار در بخش رقابتي و امور اجرايي، هزينه شركت آثار در بخش رقابتي 000/500/3ريال است.

مقررات جشنواره
   آثار ارسالي در مقطع زماني 1391 و نيمه اول 1392توليد و منتشر شده باشند.
مهلت ارسال آثار به بخش رقابتي جشنواره حداكثر تا تاريخ 30/01/1393 است.
آثار و مستندات ارسالي، بايد در واحد روابط عمومي سازمان توليد شده باشد و آثاري كه به تشخيص داوران، روابط عمومي‌ها هيچ نقشي در تهيه و توليد آن نداشته باشد، ارزيابي نخواهد شد.
تعداد آثار ارسالي در هر شاخه بيش از دو مورد نباشد. در صورت ارسال بيش از دو نمونه آثار، داوران جشنواره به شكل تصادفي دو نمونه را انتخاب و ارزيابي خواهند كرد.

كارگاه‌هاي آموزشي
 1.      اينفوگرافيك در روابط عمومي
2.      شيوه نگارش درفضاي وب

سومين همايش تخصصي توليد محتوا
      هزينه شركت در همايش تخصصي، شامل حضور در مباحث و سخنراني‌هاي علمي، دريافت بسته اطلاعاتي، پذيرايي ميان‌وعده و ناهار، مبلغ 2700000 ريال براي هر نفر است.
اعضاي انجمن متخصصان روابط عمومي از 50 درصد تخفيف برخوردار هستند.
به شركت‌كنندگان در همايش، گواهينامه انجمن متخصصان روابط عمومي اعطا مي‌شود.

فراخوان مقاله: محورهاي اصلي همايش
      جايگاه و اهميت توليد محتوا در فعاليت‌هاي انتشاراتي روابط عمومي
الگوي ساختار و فرآيند توليد محتوا در پرتال‌هاي سازماني
ضعف‌ها و موانع توليد محتواي انتشاراتي در سازمان‌هاي دولتي و خصوصي
قابليت‌هاي يك سيستم مديريت محتواي الكترونيكي
محتواي الكترونيكي، خلاقيت و نوآوري
تحليل محتواي پيام هاي ارتباطي

نحوه ارائه خلاصه‌ها و مقالات
لازم است موضوع مقالات ارسالي در خصوص يكي از محورهاي همايش باشد.
ذكر دقيق منابع و مآخذ مورد استفاده براي تدوين مقاله، الزامي است.
مهلت ارسال مقالات حداكثر تا تاريخ 30/01/1393 است.

 ويژه‌نامه جشنواره
به منظور ارتقاي غناي محتوايي ويژه‌نامه نهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، برگزاركنندگان قصد دارند تا نسبت به معرفي و چاپ توانمندي‌هاي حرفه‌اي روابط عمومي‌ها در بخشي از اين ويژه‌نامه به شكل رپرتاژ، آگهي، گزارش و ساير قالب‌هاي محتوايي درخواستي منتشر كنند.
شايسته است اين كاربرگ براي درج در ويژه‌نامه جشنواره تا تاريخ 30 فروردين 1393 به دبيرخانه جشنواره تحويل گردد. در صورت انصراف پس از ذخيره آگهي، شركت‌كننده ملزم به پرداخت 20 درصد كل مبلغ است.

حمايت‌هاي مالي از جشنواره
حمايت‌هاي مالي شامل: بهره‌مندي از فرصت‌هاي روابط عمومي- بهره‌مندي از خدمات مشاوره‌اي- بهره‌مندي از فرصت‌هاي اعتباري و حضور در جشنواره- بهره‌مندي از فرصت‌هاي اطلاع‌رساني و پوشش خبري- بهره‌مندي از فرصت‌هاي تبليغاتي.

مقررات عمومي
      امكان جايگزيني افراد ثبت‌نام شده تا يك ماه قبل از برگزاري جشنواره ميسر است.
تاريخ و محل تحويل كارت حضور در جشنواره متعاقباً از طريق سايت انجمن اعلام خواهد شد.
همراه داشتن كارت معتبر براي حضور در سالن جشنواره الزامي است.
رعايت شئون اسلامي مانند حجاب، اخلاق و شعائر اسلامي و حفظ حرمت جشنواره براي همه شركت‌كنندگان الزامي است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *