جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

6 تیر 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
ارتباطات ، مقالات
21 بازدید

قبل از اینکه شرکت شروع به توسعه ایده‌های خود کند، باید برای ارتباطات خود برنامه ریزی استراتژیک انجام دهد. یک برنامه ارتباطات ایده آل به شرکت‌ها کمک می‌کند به منظور ارتقای خود در یک کمپین ارتباطات، ابتدا انتظارات خود را مشخص کنند.

با داشتن برنامه، شرکت‌ها می‌توانند موفقیت خود را توصیف کنند و علاوه بر آن از خودشان در برابر خواسته‌ها و انتظارات غیرواقعی محافظت کنند. با تعیین اهداف معقول و روش‌ها و راهکارهای متقن و منسجم، شرکت‌ها می‌توانند برنامه ارتباطاتی را طراحی کنند که در نهایت با موفقیت همراه خواهد بود. هر چند اکثر شرکت‌ها سریع سراغ استراتژی‌های کمپین می‌روند و از تحقیق و برنامه ریزی در برنامه ارتباطات غافل می‌شوند.

با اینکه مراحل تحقیق و برنامه ریزی به اندازه توسعه استراتژی جذاب نیست، شرکت‌ها بدون تکمیل این دو مرحله هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

فرآیند ارتباطات

مهمترین عنصر برنامه ارتباطات فرآیند ارتباط است. اگر فرآیند ارتباط به درستی صورت گیرد، شرکت‌ها می‌توانند با تمام چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است در آینده به آنها صدمه وارد کند، مقابله کنند.

یکی از دلایلی که طراحی یک برنامه ارتباطات سخت تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، این است که مردم اغلب همه چیز را آن طور که باید باشد می‌بینند نه آن طور که واقعا هست.

به همین دلیل است که فرآیند ارتباطات باید توسط تیمی‌طراحی شود که از بیان عقاید افراد هراسی ندارند.

با حضور افراد روشنفکر در زمان طراحی برنامه ارتباطات، شرکت‌ها قادر خواهند بود اشتباهات بالقوه خود را پیش از وقوع پیش بینی کنند. آنها همچنین می‌توانند از عقاید تازه و خلاق استقبال کنند چرا که به اصطلاح هر سری یک فکری دارد.

اهداف ارتباطات

برای اینکه برنامه ارتباطات در یک شرکت موثر واقع شود، باید اهدافی سنجش پذیر و دست یافتنی داشته باشند. هدف غایی اکثر کسب و کارها، افزایش تحولات است.

در زمان تعیین اهداف در حوزه ارتباطات مهمترین عاملی که باید به آن توجه داشت این است که اهداف تا جای ممکن سنجش پذیر باشند.

شرکت‌ها با بررسی ترافیک وب سایت یا ترافیک ارگانیک وب سایت خود، می‌توانند میزان موفقیت خود را در استفاده از استراتژی‌های ارتباطی ارزیابی کنند.

اگر از این منظر نگاه کنیم، شرکت‌ها با بررسی ترافیک وب سایت‌ها، می‌توانند فرصت‌های مناسبی را به عنوان سرنخ‌های بازاریابی ایجاد کنند که موجب افزایش فروش می‌شود.

آرمان ارتباطات

برای عملی شدن برنامه ارتباطات، باید سه تا پنج آرمان را دنبال کرد. به عنوان مثال، از آنجایی که هدف اکثر شرکت‌ها افزایش تحولات است، می‌توانند آرمان و مقاصد خود را طوری تعیین کنند که از نقطه ای که می‌خواهند به آن برسند به عقب حرکت کنند.

این کار به این معناست که افزایش سرنخ‌های شایسته می‌تواند به افزایش فروش منتهی شود. اگر شرکتی تعداد سرنخ‌های لازم را برای دستیابی به مقصد ندارد، باید با تعیین معیارها شروع کند.

استراتژی ارتباطات

در نهایت، برنامه‌های ارتباطات باید با استراتژی‌هایی همراه باشند که به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف و مقاصدشان کمک کند. این استراتژی باید چگونگی دستیابی یک شرکت به اهداف و مقاصد خود را در یک یا دو جمله توضیح دهد.

این استراتژی‌ها جزئیاتی از برنامه ارتباطات شرکت را ارائه می‌دهند، این جزئیات شامل دستاوردهای مثبت اجرای برنامه ارتباطات در یک بازه زمانی معین می‌باشد.

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران
نویسنده: رون توروسیان | 7 مارس 2022 | روابط‌عمومی‌

برچسب ها: ارتباطاتبرنامهبرنامه ارتباطات
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • گزارش وضع روابط‌عمومی در سال 2022

    94 بازدید

  • رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت “روابط‌عمومی‌های بیونیک” متمرکز باشد

    23 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستین اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی

    40 بازدید

  • گزارش تصویری اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی ( 25 تيرماه 1401)/2

    56 بازدید

  • گزارش تصویری اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی ( 25 تيرماه 1401)

    157 بازدید

  • کلیپ معرفی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران

    69 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش وضع روابط‌عمومی در سال 2022

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌: رویکرد و تلاش ما باید بر ساخت “روابط‌عمومی‌های بیونیک” متمرکز باشد

گزارش کامل برگزاری نخستین اجلاس روز جهانی روابط‌عمومی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت