هجدهمين كنفرانس روابط‌عمومی ايران برگزار شد

برای داشتن یک دنیای مجازی پایدار که امکان دسترسی به آن در هر کجا وجود داشته باشد، به قدرت محاسباتی بی‌نهایت، فضای ابری بی‌نهایت بهتر و دسترسی به پهنای باند بی‌نهایت بهتر نیاز داریم. ما به سخت‌افزارهای واقعیت مجازی با قیمت‌های بسیار ارزان نیاز داریم. ما همچنین به روابط عمومی‌های بی نهایت آینده‌نگر نیاز داریم تا بتوانند از فرصت‌های بی‌شماری که این دنیای کاملاً جدید برای روابط‌عمومی ایجاد می‌کند، حداکثر استفاده را ببرند و جلوتر از دیگران قرار گیرند.

در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران (IRAN CPR 1400) که با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان نهادها و سازمان‌های بخش‌های دولتی و خصوصی و با رعایت محدودیت‌های کرونایی، چهارم اسفند 1400 برگزار شد، «روابط‌عمومی متاورس» به عنوان یک دستور کار تحقیقی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در بخش «روابط‌عمومی متاورس»، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون «روابط‌عمومی آرمانی – واقعی، ذهنی – عینی، حسی – فراحسی متاورس: کارکردها و کاربردهای فرامکانی» سخنرانی کردند. همچنین دکتر مریم سلیمی دانش‌آموخته علوم ارتباطات طی سخنانی به بررسی «آینده ارتباطات و تبلیغات در دنیای متاورس» پرداختند.

«استانداردهای آموزش روابط‌عمومی؛ دانش، روش و اخلاق حرفه‌ای» و «استانداردهای پژوهش و سنجش روابط‌عمومی» توسط دکتر حسینعلی افخمی مدیر گروه روابط‌عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و پروفسور فرانک اویت رئیس و مدیرعامل سابق موسسه روابط‌عمومی مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر احمد یحیایی ایله‌ای دانش‌آموخته علوم ارتباطات، سخنران بعدی بود که از مسئولیت‌های متخصصان روابط‌عمومی قرن21 سخن گفت. شتاب پیشروی کسب‎وکار و همچنین سرعت انتقال و مصرف اطلاعات، موجب تغییراتی همیشگی و اساسی در نحوه‏ ارتباطات داخلی و خارجی سازمان‌‎ها شده است. علاوه بر مسئولیت‌های سنتی مدیران روابط‌عمومی و ارتباطات ازجمله نمایش نقاط قوت و حفظ اعتبار سازمان، امروزه وظایف جدیدی نیز بر عهده‎ آن‌ها گذاشته می‌شود. در این سخنرانی، چهار وظیفه جدید مدیران روابط‌عمومی و ارتباطات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش دیگری از مراسم، جلد اول كتاب «استانداردهاي جهاني و حرفه‌اي روابط‌عمومي» نوشته جمعي از نويسندگان، با همكاري مشترك انجمن متخصصان روابط‌عمومي و موسسه كارگزار روابط‌عمومي كه از سوي انتشارات كارگزار روابط‌عمومي منتشر گرديد، در آيين افتتاحيه “هجدهمين كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومي ايران” و “نخستين جشنواره مردم‌داري ايران” رونمايي شد.

 اين كتاب كه به‌اهتمام مهدي باقريان و زهرا بابازاده‌گان توسط انتشارات كارگزار روابط‌عمومي در 216 صفحه منتشر شد، به محققان و متخصصان روابط‌عمومي كمك مي‌كند تا ابعاد گوناگون استانداردهاي روابط‌عمومي را به خوبي درك كرده و دريابند استانداردها كمك مي‌كنند تا اطمينان حاصل شود كه هر متخصص روابط‌عمومي با پيروي از مجموعه‌اي خاص از قوانين و فرآيندها، وظايف خود را به‌خوبي انجام مي‌دهد.

اين كتاب شامل شش مقاله علمي و پژوهشي به نام‌هاي «بررسي تلاش‌ها براي تدوين استانداردهايي براي روابط‌عمومي: يك تحليل مقايسه‌اي از چهار ابتكار اصلي در زمينه سنجش و ارزيابي» تاليف الكساندر بومان، جيم مك نامارا، آنسگار زرفاس، «استانداردهايي براي روابط‌عمومي حرفه‌اي» تاليف جك بارليك، جرزي اولدژكي، كريستينا وويجيك، اوا هوپ، «راهنماي مسئولان ارتباطات براي تحقيق، تحليل و ارزيابي» تاليف مارك وينر، كاگنيتو اينسايتس، «استانداردهاي سنجش و ارزيابي روابط‌عمومي» برگرفته از كتاب PR Pundit، «استانداردسازي روابط‌عمومي آنلاين امري ضروري است» تاليف لي هونگ ژين، ما ژينگ، دوان وي هي و «استانداردهاي روابط‌عمومي: دستور كار تحقيقاتي» تاليف مهدي باقريان مديرعامل موسسه كارگزار روابط‌عمومي است.

نخستین جشنواره ملی مردم‌داری که همزمان با برگزاری کنفرانس برگزار شد از دكتر احمد يحيايي ايله‌اي به عنوان چهره ماندگار روابط‌عمومي ايران تجليل شد. احمد يحيايي ايله‌اي، داراي سي سال سابقه فعاليت حرفه‌اي در حوزه روابط‌عمومي است و در بيش از 100 سمينار ملي و بين‌المللي روابط‌عمومي طي 20 سال اخير سخنراني كرده است.

يحيايي ايله‌اي دانش‌آموخته دكتري تخصصي در رشته علوم ارتباطات است. از جمله دستاوردهاي مهم علمي او مي‌توان به تدريس بيش از هزار دوره و سمينار آموزشي براي مديران و كارشناسان روابط‌عمومي طي 20 سال اخير و تاليف شانزده جلد كتاب تخصصي در زمينه ارتباطات و روابط‌عمومي اشاره كرد.

همچنین دبیرخانه هجدهمين كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومي ايران و نخستين جشنواره ملی مردم‌داري با اهدای دو مدال ملی روابط‌عمومی صنعت و جایزه ویژه انتشارات به مهندس محمد امين نعمتی مدير روابط‌عمومی مجتمع فولاد غدير نی‌ريز از خدمات و اهتمام ایشان در اعتلای روابط‌عمومی ایران قدردانی ویژه بعمل آورد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مردم‌داری در بخش مدال‌ روابط‌عمومی: محمود نکونام رییس اداره کل روابط‌عمومی بانک سپه (مدال ملی مدیریت روابط‌عمومی)، دکتر وحيد قربانی مدیر ارتباطات و حوزه ریاست شرکت نفت ايرانول (جایزه مدیریت تبلیغات)، محمد محتاطی فعال روابط‌عمومی (مدال مدیر برتر ارتباط‌گر) و وحيد کاظم‌زاده قاضيجهانی مدیر روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربايجان شرقی (مدال ملی روابط‌عمومی سرآمد) و در بخش جوایز روابط‌عمومی، مهدی نور علی‌شاهی رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (جایزه ویژه مطالعات ارتباطی و فرهنگی)، دکتر ناصرالدین اسلامی‌فرد مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی (جایزه برنامه‌ریزی)، مهندس صادق سکری مدیرکل روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران (جایزه مدیریت انتشارات)، مهندس منصور فخاران مشاور ریاست و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور (مدیریت روابط رسانه‌ای) و مهندس شهرام وردک رييس روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب (مدیریت رویداد – برگزاری موفق نمایشگاه تخصصی صنعت نفت کشور در اهواز) تجلیل بعمل آمد.

این جشنواره با هدف ارتقای تصویر سازمانی روابط‌عمومی‌ها، فراهم نمودن فضای مناسب برای تبادل تجارب روابط‌عمومی‌ها، شناسایی و معرفی خلاقیت‌های حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها، ایجاد محیط علمی و آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های تخصصی روابط‌عمومی‌های کشور در دو بخش “مدال‌های روابط‌عمومی‌ایران” و”جوایز ویژه روابط‌عمومی‌ایران” برگزار ‌شد.

همزمان با برگزاری کنفرانس، پنجاه و هشتادمين شماره فصلنامه “كارگزار روابط‌عمومي” ويژه زمستان با دو پرونده “روابط‌عمومي متاورس” و “استانداردهاي روابط‌عمومي” به صورت تمام رنگي با كاغذ گلاسه به سردبيري مهدي باقريان منتشر شد.

روابط‌عمومي متاورس، تبليغات در متاورس: موضوع تحقيق، بازاريابي در متاورس: آينده موتورهاي جستجو، رسانه‌هاي اجتماعي و روابط‌عمومي، در آستانه ورود به فراجهان، استانداردهاي روابط‌عمومي، چرا به استانداردها نياز داريم؟، اهميت تعيين استاندارد در روابط‌عمومي، استانداردهاي تحقيقات روابط‌عمومي، استانداردسازي روابط‌عمومي آنلاين، انقلاب پارادايمي روابط‌عمومي در عصر هوش مصنوعي، ارتباطات استراتژيك در آسيا، گزارش برگزاري شانزدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي و معرفي 4 كتاب جديد روابط‌عمومي، عنوان‌هاي مطالب و مقالاتي است كه در اين شماره از فصلنامه به چاپ رسيده است.

همچنین از بین مقالات ارسالی، چهار مقاله بررسی «نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران»، نوشته: ولی مهدی‌پور و ابراهیم متین‎‌سیرت؛ «مسئولیت‌های اجتماعی رسانه‌ها در مبارزه با کرونا»، نوشته: عباس خسروانی؛ «بررسی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری CRM در صنعت بانکداری»، نوشته: حمیدرضا عبدالملکی و اکرم محمدی نیکو و «روابط‌عمومی در متاورس: آنچه باید بدانیم»، نوشته: یحیی احمدی و مسعود کریم خانی برای انتشار در کتاب مجموعه مقالات کنفرانس پذیرفته شدند که بعد از برگزاری کنفرانس منتشر می‌شود.

از آنجایی که به دلیل همه‌گیری، امکان ارائه بقیه سخنرانی‌‌ها فراهم نشد ویدئوی سخنرانان از جمله پروفسور جیمز گرونیگ پدر روابط‌عمومی مدرن در اختیار افراد ثبت‌نامی قرار خواهد گرفت.

 هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران (IRANCPR) توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی (KPRI)، انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران (IAPRS) و انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی (IMPRPA) در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی سازمان مطالعات و بهره‌وری نیروی انسانی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *