هفت استراتژی رسانهای برای اهداف قابل دستیابی اما چالش برانگیز در میان همه گیر جهانی
چرخه خبر میتواند یک شبه تغییر کند. به عنوان متخصصان روابطعمومیو روزنامه نگاران، این مسئولیت ماست که با همان سرعت تغییر و سازگار شویم.
وقتی کروناویروس در اوایل ماه مارس به سرعت در جهان پخش شد، تقویمهای محتوا را مختل و کارزارهای تبلیغاتی را متوقف کرد – شرکتها مجبور شدند بلافاصله استراتژی محوری جدیدی را اتخاذ کنند.
در اینجا هفت استراتژی رسانهای برای اهداف قابل دستیابی اما چالش برانگیز در میان همه گیر جهانی مطرح شده است:
1. خلاق شوید
استراتژی کلی و تلاشهای تاکتیکی رسنه ای خود را به خاطر داشته باشید، اکنون زمان آن رسیده است که در مورد راههای خارج از معمول برای به دست آوردن نتایج بهتر فکر کنید.
این زمان بسیار خوبی برای آزمایش استراتژیهای رسانه ای جدید است. شاید همواره دوست داشته باشید که رویکرد متفاوتی را امتحان کنید، اما شما به جای آن روی استراتژیهای امتحان شده و واقعی متمرکز شده اید.
2. از چرخه خبر مطلع شوید
این به معنای این نیست که همه داستانها معتبر هستند. از آنجا که زندگی روزمره جریان دارد، پوشش رسانه ای شیوع کروناویروس به معنای واقعی بر همه جنبههای زندگی سایه انداخته است.
3. در مورد نحوه گفتن داستان خود دقت کنید
بیماری همه گیر کروناویروس موجب ترس شدید شده است به همین دلیل در این مدت، مهم است که در نحوه بیان داستان خود دقت کنید و ارزیابی کنید که آیا این زمان مناسب برای بیان آن است یا نه.
4- تقویم محتوای خود را بازنگری و مجددا تنظیم کنید
بسیاری از شرکتها و سازمانها، تقویمهای محتوا را روزها یا هفتهها برای رسانه آماده میکنند. این کار را شما هم بکنید. برای ترویج محتوای خود، شرایط کنونی را در نظر بگیرید.
5- به دنبال خبرنگارانی باشد که در حوزههایی غیر از کووید فعالیت دارند
البته که ویروس کرونا، محبوبترین داستان خبری این دوره است – اما تنها داستان موجود نیست. کماکان خبرنگارانی هستند که مقالات مرتبط با صنعت را مینویسند و هم اکنون بیشازپیش به ترویج داستان شان نیاز دارند تا ماموریت خود را به سرانجام برسانند.
6- رسانههای اجتماعی خود را تقویت کنید
رسانه های اجتماعی یکی از توقفگاههای اصلی تمامیافراد در دوران حضور در خانه است و میتوانید روی آنها کار کنید و از مزایایشان بهره مند شوید. مطمئن شوید که تمامیاطلاعات شما بهروز هستند. به دنبال راههایی برای افزایش جذابیت پروفایلها و فیدهای خود باشید. محتوای مرتبط را بارگذاری کنید تا شما و برندتان را در صدر ذهن افراد جای دهند، اما باید آنها را متناسب با نیازهای مخاطبانتان ارائه دهید.
7- فضاهای دیجیتال خود را بهینهسازی کنید
چه مطلب در بلاگ یا وبسایت خودتان و چه در یک سایت ثالث آمده باشد، باید وقت بگذارید تا مطمئن شوید که همهچیز در بهینهترین حالت ممکن قرار دارد. استراتژی بازاریابی سئو و B2B خود را پاکسازی و اصلاح کنید تا مطمئن شوید که محتوای کنونی شما، بیشترین بازدید ممکن را داشته باشد. تمامیاطلاعات قدیمیخود را بهروز کنید. بخشهای مطلوب و نامطلوب استراتژی خود را تعیین کرده و تاکتیکها و بودجه خود را بر همان اساس تنظیم کنید.
دیدگاهتان را بنویسید