جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

هفت روش برجسته برای عبور از بحران

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)–|| هيچ كس نمي‌خواهد كه شركتش از حقارت ناشي از نبردهاي بيهوده‌اي كه نمونه‌اي از آن بين شركت‌هاي فورد (Ford) و فايرستون (Firestone) ديده مي‌شود، احساس ناراحتي كند. ناديده انگاشتن افكار عمومي در شرايطي كه به شهرت دل خواه خود دست يافته‌ايد، براي‌تان زيانبار خواهد بود.

اين يك واقعيت است كه همگي ما مرتكب اشتباه مي‌شويم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ كشاندن توانايي‌هاي شما و شركت‌تان بسيار تاثيرگذارتر از شيوه برخورد با موفقيت‌هايي است كه كسب مي‌كنيد.

1. در سياست‌هاي مديريتي خود، استراتژي ارتباطات رويدادهاي غيرمترقبه را بگنجانيد. موضوعاتي را كه ممكن است مشتریان در مورد آن‌ها دچار اشتباه شوند، بشناسيد و تعيين كنيد كه شركت‌تان در مواجهه با اشتباهات چه واکنشی بايد از خود نشان دهد. بهتر است پيش از آگاه شده عمومي از موضوعات قابل انتقاد، آن‌ها را بازگو كنيد.

2. در همان مراحل آغازين بحران مكاني را براي متمركز كردن آن مشخص كنيد. مسووليت پاسخگويي به رسانه‌ها و خبرنگاران را به يك مقام عالي‌رتبه محول كنيد. اين فرد بايد در دسترس، مطلع و داراي اعتبار باشد. مهم‌تر از همه اين كه بايد فردي زيرك در مواقع فشار و بحران باشد و در هيچ شرايطي كسي چهره‌اي پريشان و درهم از وي نبيند و شركت روابط‌عمومی شما مي‌تواند كمك‌تان كند تا او را تا آن حد آماده كنيد كه در زير فشارهاي رسانه‌ها خونسردي خود را حفظ كند.

3. هيچ گاه ارتباط داخل سازماني را فراموش نكنيد. بدترين كار در مديريت آن است كه بحران را از كارمندان مخفي كنيد. آگاه كردن كارمندان از مراحل برطرف كردن مشكل، شايعات را به حداقل رسانده و طراوت روحي آنان را حفظ خواهد كرد.

4. نقش فعالي را در قضيه ايفا كنيد. اجازه ندهيد كه رسانه‌ها شما را له كنند. به طور مداوم و سريع با سرمايه گذاران و مردم در ارتباط باشيد. بگذاريد مردم بفهمند كه شما بر كار سوار هستيد و در تلاشيد كه هر چه سريع‌تر مشكل را برطرف كنيد. نيازي نيست كه تلاش‌ها و كوشش‌هاي‌تان را مرحله به مرحله گزارش دهيد ولي يك مسير ارتباطي را براي شنيده شدن صداي‌تان از ميان صداهاي ديگر باز نگه داريد.

5. هرگز دروغ نگوييد. دروغ هيچ‌گاه از ذهن پاك نمي‌شود. بي‌صداقتي شما تا مدت‌ها پس از دفع بحران همچنان در اذهان باقي خواهد ماند. شما در كانون توجه افكار عمومي قرار داريد. بنابراين همت كنيد و بحران ايجاد شده را از سر بگذرانيد.

6. از آينده سخن بگوييد. الان زمان ارایه و معرفي محصولات و خدمات جديد نيست. چون مسلماً شما نمي‌خواهيد افكار عمومي را منحرف سازيد. اما مي‌توانيد راجع به روش‌هاي نوين يا تمهيدات مناسب‌تري كه براي حل مشكل مشابه به كار بسته‌ايد سخن به ميان آوريد. بروز يك بحران الزاماً مساوي با نابودي شركت شما نيست. هميشه از پيش، ‌آينده را تصور كنيد.

7. همواره اين عبارت را با خود تكرار كنيد: «مهم‌ترين مساله‌اي كه بايد به خاطر داشته باشم اين است كه …».

جاي خالي را با مفهومي مثبت درباره سازمان‌تان پركنيد و هرگاه از شما درباره بحران ايجاد شده سؤالي شد، پيش از آن كه به خود بحران بپردازيد اين عبارت را حتماً بيان كنيد: «نكته مهمي كه بايد به خاطر داشته باشيم اين است كه شركت … همواره، در تمام سال‌هاي تجارت‌مان تعهد ما را در قبال ايمني ثابت كرده است».

نكته ويژه

هرگز نگوييد :«جاي شرح و تفسير ندارد» يا اين كه «وكلاي‌مان ما را نصيحت مي‌كنند». سعي كنيد اين گونه بگوييد: «الان خيلي زود است تا يك جواب قطعي به شما بدهم» يا «ما در حال مشاوره با كارشناساني كه در جريان اين قضيه‌اند هستيم و انتظار داريم هر چه زودتر پاسخ مناسبي ارایه دهند».

نوشته: لي مك كاسكيل

برچسب ها: بحرانهفت روش برجسته برای عبور از بحران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    32 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    81 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    99 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    83 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    79 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    80 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت