جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

هوشنگ عباس‌زاده

9 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
پیشکسوتان روابط‌عمومی ، تاریخ روابط‌عمومی ، چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی ، هوشنگ عباس‌زاده
87 بازدید

براي دانش‌آموختگان رشته روابط‌عمومی، ارتباطات و روزنامه‌‌نگاري نامي آشناست. 31 سال است هر دانشجويي كه از دانشكده ارتباطات سابق و علوم اجتماعي فعلي كه وابسته به دانشگاه علامه طباطبايي است فارغ‌التحصيل مي‌شود، پاي درس اين استاد، واحدهاي روابط عمومي، شناخت افكار عمومي و تاريخ روزنامه‌نگاري را مي‌گذراند.

گذشت زمان و فراز و نشيب روزگار نتوانسته تبسم و خنده‌رويي هميشگي را از استاد هوشنگ عباس‌زاده بگيرد، لبخند و تبسمي كه او لازمه كار روابط عمومي مي‌داند و تاكيد مي‌كند كه «اولين برخورد مسوول روابط‌عمومي با مخاطبان سازمان، قضاوت هميشگي افكار عمومي درباره آن سازمان را رقم مي‌زند.»

دانش‌آموختگان روزنامه‌نگاري و روابط عمومي در حوزه كار حرفه‌اي، وارد رابطه‌اي پيوسته با يكديگر مي‌شوند كه سال‌هاست در ميانه شفافيت و تيرگي، تلخكامي و شادكامي و بدبيني و خوشبيني در نوسان است و هوشنگ عباس‌زاده سال‌هاست كه به اين دانش‌آموختگان كه بسياري از آنان در سطوح عالي مديريت سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و شركت‌هاي بزرگ خصوصي فعال بوده و هستند مي‌گويد كه «هميشه حق با مشتري است و اين شما هستيد كه در قضاوت افكار عمومي از عملكرد سازمان موثريد.»

او البته بزرگ‌ترين ظلم به حرفه روابط عمومي را دركي نادرست و متاسفانه فراگير مي‌داند كه معتقد است روابط عمومي بايد ضعف‌هاي سازمان را بپوشاند و نقاط قوت را برجسته كند.

هوشنگ عباس‌زاده مي‌گويد: افرادي كه به عنوان كارشناس يا مدير روابط عمومي در اين حرفه مشغول كارمي‌شوند، خود را باور كنند و بدانند روابط عمومي يك رسالت است نه يك شغل و ماموريت و وظيفه معمولي. از طريق روابط عمومي مي‌توان پلي مطمئن بين يك سازمان و موسسه و مخاطبان عام و خاص ايجاد كرد.

وي معتقد است: با اين كه بيش از 50 سال از تاسيس واحدهاي روابط عمومي مي‌گذرد؛ اما هنوز واحدهاي روابط عمومي، دوران ابتدايي خود را مي‌گذراند و به بلوغ كامل نرسيده و نهادينه نشده است. او همچنان گله دارد كه مسوولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از مديران روابط عمومي خود، حرف‌شنوي ندارند.

امروز استاد هوشنگ عباس‌زاده بازنشسته مي‌شود و دانشجويان قديمي و جديد اين استاد، به همين مناسبت، مراسمي در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار كرده‌‌اند. عبا‌س‌زاده در سال 1330 در شهر مشهد به دنيا آمد. سال 1350 به عنوان دانشجوي روابط عمومي در دانشكده علوم ارتباطات اجتماعي مشغول به تحصيل شد و پس از تكميل تحصيلات عالي در رشته مطالعات رفتاري دانشگاه ايالتي اوكلاهاماي آمريكا، از اواخر سال 1356 در دانشكده علوم ارتباطات مشغول به تدريس شد. او از استاداني چون دكتر حميد نطقي و دكتر كاظم معتمدنژاد، دانش ‌آموخته و اين دانش را به بيش از 1500 دانشجوي رشته روابط عمومي و روزنامه‌‌نگاري منتقل كرده است.

اگرچه امروز مراسم بازنشستگي اين استاد برگزار مي‌شود، اما او مي‌‌گويد: با توجه به اين كه زود بازنشسته شده‌ام، سعي مي‌كنم به عنوان يك معلم، مسووليت آموزشي و پژوهشي خود را در رشته روابط عمومي ادامه دهم.

محمدرضا عزيزي

برچسب ها: ماندگارانهوشنگ عباس‌زاده
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    9 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    10 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    11 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    24 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    30 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت