جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

پانزدهمين کنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران

پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
با موضــوع: برنامه‌ريزي بر پايه سناريو

دانلود: فراخوان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران

اشاره

تغییر و توسعه واقعی روابط‌عمومی‌مستلزم تغییر در نگرش و اصلاحات کامل در سراسر سیستم برنامه‌ريزي سنتی و بازسازی آن متناسب با شرایط عصر اطلاعات و اقتضائات سناریونگاری – که منجر به حرفه‌ای‌گری می‌شود است. این تغییر امروزه ضروری است، زیرا کسانی که می‌خواهند از مزایای سناریونگاری (برنامه‌ريزي بر پایه سناریو) در عرصه هنرهشتم بهره ببرند قبل از هر چیز باید بدانند و یاد بگیرند که چگونه می‌توان از این پتانسیل برای تغییر و توانمندسازی خود و روابط‌عمومی‌و در یک کلام، سعادتمندی جامعه استفاده کنند.

برنامه‌ريزي بر پايه سناريو چيست؟

“برنامه‌ريزي بر پايه سناريو روشي منظم و منضبط است که از آن براي کشف نيروهاي پيشران کليدي در متن تغييرات شتابان، پيچيدگي‌هاي فوق العاده و عدم قطعيت‌هاي متعدد استفاده مي شود. از طريق اين روش، رهبران و مديران با نگاه به رويدادهاي غير منتظره در آينده و درک عميق پيامدهاي احتمالي آنها، چندين داستان يا روايت متمايز درباره آينده‌هاي ممکن را کشف و “تعريف” مي کنند.

اين سناريوها ابزاري براي نظم بخشيدن به بينش‌ها و استنباط‌هاي رهبران و مديران هستند. مقصود از تعريف سناريوها انتخاب فقط يک آينده مرجح و آرزوي به حقيقت پيوستن آن و يا پيدا کردن محتمل ترين آينده و سعي در تطبيق با آن نيست، بلکه قصد اصلي برنامه‌ريزي بر پايه سناريو، اتخاذ تصميم‌هايي استراتژيک است که براي “همه آينده‌هاي ممکن” به اندازه کافي خردمندانه و پابرجا باشند.

اگر هنگام تدوين سناريوها تفکر جدي صورت بگيرد، آنگاه اصلا مهم نيست که در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد، زيرا دولت، شرکت يا سازمان در مقابل “هر اتفاقي” آماده است و مي تواند بر مسير اتفاقات آينده تاثير گذار باشد. در برنامه‌ريزي بر پايه سناريو تلاش مي شود بر اساس فهم دلالت‌هاي انتخاب‌هاي امروز، راه‌هاي اثرگذاري بر پيامدهاي آتي اين انتخاب‌ها در آينده کشف شوند.”

برنامه‌ريزي سناریو در روابط‌عمومی

سناریوها در حوزه برنامه‌ريزي روابط‌عمومی، مجموعه ای از مفروضاتی هستند که شیوه‌هایی را که ممکن است در آینده تغییر و رشد کند، بررسی می‌کند. آنها ساختاری را برای پیش بینی نیازهای بالقوه و همچنین گزینه‌های احتمالی سیاست‌های آینده ارائه می‌دهند.

با تجزیه و تحلیل تغییرات و پيچيدگي‌هاي فوق العاده و عدم قطعيت‌هاي متعدد و درک عميق پيامدهاي احتمالي آنها، ذینفعان می‌توانند بهتر درک کنند که چگونه این نیروها به طور بالقوه بر مقیاس کلی توسعه در روابط‌عمومی‌و تثبیت جایگاه حرفه ای آن در حوزه‌های مختلف سازمانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

راه‌های بسیاری برای اجرای برنامه‌ريزي سناریو وجود دارد، اما چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در همه موارد در نظر گرفته شود:

• استفاده از سناریوها برای مقایسه و تحلیل تعاملات بین عوامل متعدد.
• تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از سناریوهای مختلف که می‌تواند بر آینده روابط‌عمومی‌تاثیر بگذارد.
• شناسایی استراتژی‌های احتمالی که منجر به دستیابی به عناصر مورد نظر در شرایط آینده می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.
• مشارکت شاغلان روابط‌عمومی‌در طول فرایند.

محورهای اصلی کنفرانس

اين کنفرانس که با حضور سخنرانان کليدي انجام مي شود، به شرکت کنندگان اين فرصت را مي دهد تا از يک رويداد الهام بخش و تعاملي به منظور افزايش مهارت هاي خود استفاده کنند. دبيرخانه کنفرانس، فراخوان مقاله خود را مبني بر ارايه مقالات تحقيقي و علمي در موضوعات و محورهاي زير اعلام مي نمايد:
• سناریونگاری به مثابه ابزار آینده‌اندیشی؛ مفاهيم و موضوعات کلیدی
• روابط‌عمومی‌و برنامه‌ريزي بر پایه سناریو
• انواع، ویژگی‌ها و کاربردهای برنامه‌ريزي بر پايه سناريو در روابط‌عمومی
• سناریونویسی و مدیریت استراتژیک در روابط‌عمومی
• روش‌های جدید با استفاده از سناریوها و شبیه سازی‌ها؛ جایگاه و نقش روابط‌عمومی
• آموزش در روابط‌عمومی: سناریوها، معیارها، منابع، خلاقیت و نوآوری
• مدیرت بحران؛ برنامه‌ريزي سناریو – حفاظت از سازمان در برابر یک جهان نامشخص
• سناریونگاری در روابط‌عمومی: انقلاب اطلاعاتی، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی
• اهداف و نتایج کوتاه مدت (OKR) در سناریونگاری با تاکید بر روابط‌عمومی
• رابطه محتوا (پیام) با سناریونگاری در روابط‌عمومی
• رویکرد برنامه‌ريزي سناریو و راهنمایی‌های عملی برای آینده روابط‌عمومی
• نمونه‌های موردی؛ سناریونگاری در روابط‌عمومی

برنامه‌هاي کنفرانس چيست؟

برنامه دو روزه کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران بشرح زير مي باشد:
• ارائه سخنراني‌هاي کليدي
• برنامه هاي رقابتي
• انتشار کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس
• انتشار ويژه نامه کنفرانس
• ارايه گواهي نامه معتبر شرکت در کنفرانس و گواهي مهارت حرفه اي

شرکت در اين دوره ها که با مطالعات موردي و نمونه هايي از ايران و جهان همراه است شاغلان روابط عمومي را قادر مي سازد که بتوانند:
• بهترين روش ها را به اشتراک بگذارند.
• تفکر مديريتي خود را به چالش بکشند.
• به اهداف و مقاصد سازمان/ شرکت دست يابند.

برچسب ها: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايرانکنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    71 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    73 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    171 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    84 بازدید

  • شارا

    34 بازدید

  • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

    121 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت