مهدي باقريان در آيين افتتاحيه اولين كنفرانس ويدئويي روابطعمومي ايران طي سخناني با اشاره به چالشهاي بحرانها و رويدادهاي سلامت عمومي، افزود: يك رويداد و اتفاق سلامت عمومي نظير كوويد-19 همه بخشهاي جامعه را تحت تاثير قرار ميدهد و مشكلات و چالشهاي زيادي ايجاد ميكند هر چند نبايد تحولات مثبت اين اتفاقات را ناديده گرفت.
دبيركل اولين كنفرانس ويدئويي روابطعمومي ايران در ادامه در اين خصوص گفت: دوركاري، آموزش از راه دور و افزايش ديجيتالسازي از پيامدها و تحولات مثبت اين گونه بحرانهاست و ارزش و ضرورت آن در مراحل مختلف بحران كوويد-19 نشان داده شد.
عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابطعمومي با بيان اينكه يكي از بزرگترين چالشهاي بحرانها و رويدادهاي سلامت عمومي، چالشهاي ارتباطي جديد است، گفت: نحوه ارتباط دولتها و سازمانهاي سلامتمحور با مردم و جامعه در خطر همواره در معرض آزمون و پرسش جدي بوده و ايجاد يك سازوكار ارتباطي يكپارچه ميتواند به كاهش چشمگير اثرات سوءبحرانها كمك كند.
باقريان همچنين با اشاره به اهميت سيستم ارتباطي منسجم در بحرانهاي سلامت عمومي، گفت: ايجاد يك سيستم ارتباطي يكپارچه، نيازمند شبكهاي از تلاشهاي هماهنگ با يكپارچهسازي فرايندها و دادهها در ميان سازمانهاي درگير مقابله با بيماري كوويد-19 ميباشد و آنچه در 18 ماه گذشته مشاهده شد، بيانگر فقدان چنين سازوكاري است.
مدير موسسه كارگزار روابطعمومي با بيان اين مطلب كه”پس از واكسن، ارتباطات است كه جايگاه دوم را دارد” (به نقل از “جان بري”)، اظهار داشت: نخستين كليد يك ارتباط با كيفيت، “اعتماد” است. اعتماد به عملكرد موسسات درگير در همهگيري و سيستمهاي سلامت عمومي در همه سطوح بسيار مهم و حياتي است و موجب جلب اعتماد و اجتناب از سوءتفاهمها ميشود.
اولین کنفرانس ویدئویی روابطعمومی ایران، روز یکشنبه 14شهریور ماه 1400 توسط موسسه کارگزار روابطعمومی برگزار شد.