پيام رييس سومين كنفرانس بين‌المللی روابط‌عمومی ايران

پيام رييس سومين كنفرانس بين‌المللی روابط‌عمومی ايران

روابط‌عمومی بین‌المللی و ابعاد آن

در جهان امروز، علم روابط‌عمومي ابعادي غول‌آسا پيدا كرده است. تاثير اين حرفه جذاب در روابط اقتصادي، تحولات بازار، ايجاد اعتماد و مسئوليت اجتماعي، مديريت خوشنامی، تصويرسازي و عملگرايي به عنوان اولويت‌ها و مولفه‌هاي اصلي «روابط‌عمومي بين‌المللي» غيرقابل كتمان است.

ايران به عنوان يكي از اعضاي اصلي جامعه جهاني نيازمند است تا با گام‌هايي شتابان، خود را به قافله گريزان تحولات علم روابط‌عمومي در عرصه جهان برساند. روابط‌عمومي در ايران، عليرغم جواني و تنگناها و نارسايي‌ها و سوءاستفاده‌هاي اخلاقي، پويايي و جسارت علمي و عملي خود را نشان داده است. اعتماد به نفس موجود در دست‌اندركاران روابط‌عمومي، نشانگر خودشناسي عميق از توانايي‌هاي موجود در ميان اين جامعه است.

سومين كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومي ايران كه با شعار «مرا مشاركت بده، من مي‌توانم» در تاريخ 24 و 25 آبان ماه 1385 در سالن همايش‌هاي بين‌المللي المپيك برگزار مي‌شود، به عنوان نخستين حركت جدي در اين زمينه پس از 55 سال از تاسيس نخستين واحد روابط‌عمومي در شركت ملي نفت ايران يك فرصت استثنايي براي متخصصان روابط‌عمومي و جوامع مرتبط با اين تحولات با توجه به پتانسيل‌هاي بسيار قوي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و گردشگري است.

همچنين حضور چهر‌ه‌هاي مشهور روابط‌عمومي جهان و كارآفرينان موفق عرصه‌هاي اقتصادي ايران در كنار استادان و دست‌اندركاران اين حرفه و فن، موقعيتي را فراهم مي‌كند كه مطمئنا براي علاقه‌مندان مي‌تواند يك فرصت استثنايي، ‌دلپذير و دلنشين باشد و بدون شك، ثمرات آن تا سال‌هاي سال نصيب دست‌اندركاران اين حرفه و ساير علاقه‌مندان و حرفه‌هاي مرتبط و در نهايت، همه ذينفعان و مردم خواهد شد.

دبيرخانه دائمي كنفرانس اميدوار است با پيگيري اهداف تعالي بخش روابط‌عمومي و اولويت‌هاي اصلي امروز روابط‌عمومي بین‌المللی مانند: كمك به نهادينه كردن فرهنگ عملگرايي، تقويت و توزيع مسئوليت‌پذيري گروهي و اجتماعي و اخلاقي، فاش ساختن تضاد منافع، وفاداري به قانون، عمل به شيوه‌هاي حرفه‌اي، ترويج روابط‌عمومي به عنوان نوعي وكالت و فاصله گرفتن از فعاليت‌هاي روزمره، شناسايي ايده‌ها و محصولات و خدمات متمایز، ايجاد و تقویت بدنه علمي و کارشناسی، بهبود درك عمومي از فعاليت‌هاي حرفه‌اي روابط‌عمومي و تقويت اعتبار آن، تصويرسازي مثبت از ايران و كمك به پابرجايي آن، محترم شمردن حقوق خصوصي افراد، گسترش تعهدات و مسئوليت‌هاي روابط‌عمومي وراي منافع عمومي، طرح مجدد ارزش‌هاي روابط‌عمومي، پذيرش آگاهي ذینفع به عنوان يك اصل و معيار عمومي و در نهايت، ايجاد اعتبار و كسب اعتماد مردم، گام‌هاي اساسي و بلندي بردارد. انشاء الله

مهدي باقريان
رييس كنفرانس

1385

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *