جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

پیام را ذهن مخاطب می‌سازد

5 فروردین 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، حسن بشیر ، دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
29 بازدید

خلاصه‌ای از سخنرانی دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی‌دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی:
پیام را ذهن مخاطب می‌سازد

دکترحسن بشیر

 

دانشی که به ارزیابی مناسبات انسانی در سطح سازمانی می‌پردازد، دانش روابط عمومی‌است. این دانش، امروزه تحولاتی پذیرفته و به عرصه‌های تازه ای وارد شده است. یکی از این عرصه‌های تازه، ورود دانش روابط عمومی‌به عرصه گفتمان سازی است. چندی پیش دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌برگزار شد که در خلال آن ، برخی از صاحبنظران عرصه ارتباطات و روابط عمومی، به ارائه تحقیقات خود پرداختند. آنچه از نظر می‌گذرد در حکم جمع بندی کنفرانس است که توسط دکتر حسن بشیر، دبیر کمیته علمی‌این نشست علمی‌عرضه شده است.

فهم مناسب، خوب و کامل از خود می‌تواند یک تبلیغ خوب برای دیگران باشد و اشتراک معنا ایجاد کند. اگر شما از خود یک تعریف مبالغه‌آمیز داشته باشید، قطعاً نمی‌توانید این اشتراک معنا را با دیگران ایجاد کنید. اگر ذهن شما تحلیلگر نباشد و نتواند شخصیت شما را برای دیگران ترسیم کند، چگونه خواهید توانست هویت خود را به دیگران منتقل کنید.

در مسائل فرهنگی اول باید شناخت خود به عنوان شناخت دیگری مطرح شود و این ساختار هویت شناسی و فهم شناسی در تبلیغات بسیار مهم است. این‌که چگونه همگرا و فراگیر باشیم و همه عناصر یک روابط عمومی‌را با هم پیوند دهیم، مسأله مهمی‌است. هر کدام از ما بر مبنای تناسب کاری، ابزار، امکانات، مدیریت، سازمان، بودجه و غیره می‌توانیم تعریفی از یکپارچگی داشته باشیم. معنای آن این نیست که اگر فردی از امریکا تصویری از جامعه خود داشته باشد، ما نتوانیم از آن استفاده کنیم و آن ابزار را صرفاً مختص جامعه امریکایی بدانیم.

 آنچه را که ما می‌توانیم برای جامعه خودمان ترسیم کنیم با الهام گرفتن از محورها و عناصر مختلف موجود در جهان، می‌تواند مفید باشد. به چند محور اساسی درباره مباحثی که در اینجا مطرح شدند اشاره می‌کنم.

ما دراین کنفرانس به تعریف نسبتاً خوبی از روابط عمومی‌یکپارچه(IPR) رسیدیم. نکاتی را از صحبت‌های استادان جمع کرده‌ام که به آن‌ها اشاره می‌کنم. دکترسعید رضا  عاملی بحث تبدیل پراکندگی به نوعی از سازندگی، فهم ظرفیت‌های جهان و استفاده از کلیه امکانات مرتبط را مطرح کردند. در حقیقت روابط عمومی‌یکپارچه یعنی فراگیری سازمان در حوزه درون و بیرون. شما کارگزاران روابط عمومی‌باید خود نقشه راه را ترسیم کنید. هیچگاه روابط عمومی‌ارتباطات تزریقی نیست. الهام، معناشناسی، فهم محیط، فهم خود و استراتژی، بسیار مهم است. شما باید استراتژی خودتان را ترسیم کنید.

مسأله بعدی رابطه ارتباطات با روابط عمومی‌است. بحث‌های بسیار خوبی در این زمینه شد مبنی بر این‌که اگر ما فهم خوبی از ارتباطات نداشته باشیم، نمی‌توانیم از روابط عمومی‌استفاده کنیم. فهم ارتباطات فقط انتقال پیام نیست، بلکه ایجاد یک معنای مشترک است. ما خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم همه باید به یک آگهی تبلیغاتی گوش بدهند، خیر باید مخاطب شناسی کرد و بر مبنای آن آگهی و پیام مناسب تولید کرد. بنابراین قبل از این‌که وارد حوزه روابط عمومی‌شویم، باید مفاهیم ارتباطات را خوب بدانیم. رابطه روابط عمومی‌سنتی و مدرن یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده می‌باشد که بسیار مهم است.

 دکتر جلالی در این زمینه گفتند: «ما هیچگاه نمی‌گوییم که روابط عمومی‌سنتی از بین برود.» روابط عمومی‌سنتی در اصول کار و شیوه‌های ما به معنای ارتباطات به‌طور کلی وجود دارد و باید به دنبال روش‌ها و یا شیوه‌هایی برای رسیدن به روابط عمومی‌سنتی باشیم که در تکنولوژی جدید به روز شوند. بنابراین نوعی تلفیق نه تنها در مفهوم و ابزار، بلکه در روش و رویکردها نیز در اینجا داریم.

مسأله بعدی رابطه شبکه‌های اجتماعی با روابط عمومی‌یکپارچه است. در حقیقت تا اندازه زیادی می‌توان گفت که شبکه‌های اجتماعی اصل روابط عمومی‌یکپارچه هستند و علت آن این است که شبکه‌های اجتماعی فراگیری زیادی پیدا کرده‌اند و جهان مجازی بر همه حوزه‌های ارتباطی مسلط شده است.

بحث روابط عمومی‌یکپارچه با تبلیغات و برندینگ نیز بحث خوب دیگری است که در این کنفرانس توسط دکتر شفیعی و دکتر محمدیان مطرح شد.

فهم ما از برندینگ، فهم وجهه ما از سازمان و از خودمان است و این‌که چگونه می‌خواهیم این وجهه را به جهان معرفی کنیم. برندینگ خوب می‌تواند وجهه خوبی برای سازمان، مدیر، روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی، کشور، اسلامیت و ایرانیت باشد. وقتی در زمان آپارتاید به آفریقای جنوبی سفر کردم، در آنجا دیدم که مسلمانان برای نخستین بار تلاش کرده‌اند تا با نشان (غذای حلال) یک برندینگ برای خود ایجاد کنند و اکنون این برندینگ در همه جای جهان فراگیر شده است. ما چگونه باید برندینگ خود را در رابطه با انقلاب اسلامی، ایرانیت، هویت و مفاهیمی‌از قبیل شهادت، استقامت و فداکاری ایجاد کنیم. این‌ها عناصری هستند که ما با آن‌ها زندگی می‌کنیم.

بحث دیگر، فهم مجاز و واقعیت بود و این که چگونه می‌توانیم در این دو فضا زندگی کنیم که نه غرق در فضای مجازی شویم و نه این‌که فقط در فضای واقعی و فیزیکی باشیم. استادی که از هند صحبت کردند، مباحث بسیار مهم و خوبی را مطرح و به سه نکته اشاره کردند.  اول این‌که اینترنت یک تیغ دو لبه است و باید مواظب باشیم، دوم، چالش‌های اینترنت را به خوبی بفهمیم و ترور شخصیت نکنیم و سوم، تبلیغات سالم داشته باشیم.  ارتقا جمعی، هدف روابط عمومی‌یکپارچه است. روابط عمومی‌یکپارچه در سازمان باید فراگیر و تقویت‌کننده باشد.

مهمترین بحث به عنوان آخرین نکته این است که باید گفتمان‌سازی کنیم که این کنفرانس تا حدودی این کار را انجام داده است. باید مسائل را به درون سازمان منتقل و آن را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

اگر شبکه‌های اجتماعی و این همایش‌ها مهم هستند باید به گفتمان تبدیل شوند. قدرت کنفرانس اصولاً در گفتمان‌سازی در سطوح مختلف اجتماعی است. امسال از هر دانشگاهی بیش از
30 نفر همکاری کردند و بیش از 50 نفر برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند و این موضوع به این معنا است که این کنفرانس‌ها توانسته‌اند یک گفتمان‌سازی عمومی‌را ایجاد کنند.

بحث بعدی نظام‌سازی است. ما به دنبال این هستیم که به کمک کلیه دوستان و علاقه‌مندان روابط عمومی‌نظام صنفی روابط عمومی‌را طراحی و تأسیس کنیم. البته صحبت‌های اولیه انجام شده است. در این رابطه تبادل تجربیات نیز بسیار مهم هستند تا ارتباطات فراگیر بتوانند در همین کنفرانس شکل بگیرند. انتقال تجربیات به عنوان یک عنصر مهم ارتقای روابط عمومی‌است.  تأکید آخر من بحث ایرانیت و اسلامیت است. تأکید بر هویت اسلامی‌و ایرانی باید داشته باشیم.

 ما باید برند خودمان را در وحدت‌سازی به جهان معرفی کنیم. امروزه با وجود بیداری اسلامی‌در جهان اسلام باید روابط عمومی‌یکپارچه مبتنی بر اصول و اخلاق اسلامی‌را معرفی کنیم. روابط عمومی‌اسلامی‌می‌تواند نه فقط برای جوامع اسلامی‌بلکه برای همه جوامع انسانی مفید و کارساز باشد.

روزنامه ایران: شماره : 5576 /۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۶ بهمن

برچسب ها: حسن بشیردبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومیدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایرانکنفرانس روابط عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بازدید رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی از استودیو آموزشی رعد

    5 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    11 بازدید

  • فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    14 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    15 بازدید

  • روابط‌عمومی متاورس

    27 بازدید

  • روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

    33 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت