جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

محمدعلی بهتاش

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی‌ایران (شارا)– اداره کل تبلیغات دولت کنونی که در گذشته دفتر هماهنگی تبلیغات دولت و پیش از آن اداره کل هماهنگی روابط عمومی‌ها خوانده می‌شد، در حقیقت یک نهاد هماهنگ کننده، حمایت کننده و پشتیبانی کننده دفاتر روابط عمومی‌های کشور است. این اداره کل از همان آغاز متولی روابط عمومی‌های بخش دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در کشور بوده و با گردهم آوردن آنها، برگزاری سمینارها، نشست‌ها و جلسات تخصصی، انتشارات نشریات ویژه روابط عمومی‌و اختیار قرار دادن تجهیزات و وسایل کار از یک سو و طرح و پیشنهاد و مقررات و قوانین حمایت کنند. از سوی دیگر سهم به سزایی در پیشرفت، تکوین و تکامل روابط عمومی‌کشور داشته است. این نهاد با تلاش‌ها و پیگیری‌های کسانی به وجود آمد که یکی از برجسته ترین آنها محمدعلی بهتاش است. وی با پشتکار و اهتمامی‌که می‌ورزید و با تهیه طرح‌ها و ارایه پیشنهادهای مستمر و مکرر در ایجاد این نهاد هدایت کننده و مهم روابط عمومی‌کشور تلاش فراوانی مبذول داشته است.

محمدعلی بهتاش در سال 1310 در شهرستان بروجرد در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود. وی دوران تحصیلات ابتدایی را در قم در کنار پدر خود که از روحانیون تحصیل کرده نجف بود به پایان رساند وسپس همراه وی به بروجرد بازگشت. بهتاش در سال 1330 به تهران آمد و پس از اخذ دیپلم متوسطه به استخدام اداره کل انتشارات و رادیو درآمد.

بهتاش در آغاز، مسئولیت جمع آوری و بررسی پرونده‌های آماری و اطلاعاتی را پذیرفت و از این طریق و به تدریج به اهمیت آمار و اطلاعات و امر اطلاع رسانی پی برد و سپس در عمر کاری و اداری خود به تاسیس نهادهای اطلاع رسانی روابط عمومی‌پرداخت.

به سبب اهمیتی که جمع آوری، طبقه بندی، نشر و انتقال اطلاعات و اطلاع رسانی در داخل و خارج از کشور یافته بود، دولت اقدام به تاسیس وزارت اطلاعات و جهانگردی نمود. در ماده یک قانون تاسیس وزارت اطلاعات و جهانگردی هدف از تاسیس این وزارتخانه چنین آمده بود: نشر اخبار و تهیه و اجرا و تمرکز و هماهنگ ساختن برنامه‌های انتشاراتی و اطلاعاتی کلیه وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و بانک‌ها و شرکت‌ها که بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به دولت است.

اداره آمار و بررسی‌های اداره کل انتشارات و رادیو در وزارتخانه جدیدالتاسیس به عنوان اداره کل مرکز مدارک و اسناد نامیده می‌شد. بهتاش مدت‌ها معاونت این مرکز را به عهده داشت و در حقیقت با سوابق کار در اداره قبلی، سرپرستی و فعالیت‌های آن را هدایت و سرپرستی می‌کرد. وی جهت تسریع در اطلاع جویی، اطلاع یابی، جمع آوری اطلاعات، طبقه بندی و نشر آنها در کشور در سال 1353 از طریق وزارت اطلاعات و جهانگردی، تشکیل شورای اطلاعات و انتشارات کشور در وزارت اطلاعات و جهانگردی با عضویت مسئولان واحدهای اطلاعات، انتشارات و روابط عمومی‌وزارتخانه‌ها را به هیات دولت پیشنهاد کرد که پیشنهاد وی مورد تصویب قرار گرفت.

محمدعلی بهتاش ضمن تهیه طرح‌های پیشنهادی که تصویب پاره ای از آنها اساس ادارات، شوراها و نهادهای روابط عمومی‌را تشکیل می‌داد با دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی اولین و تنها مرکز آموزش عالی کشور در رشته روابط عمومی‌نیز همکاری نزدیک داشت و در برپایی کنفرانس‌ها و سمینارهای روابط عمومی‌و همچنین سمینارهایی جهت بازگو کردن مسایل مردم اهتمام می‌ورزید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌همچنان به فعالیت خود ادامه داد و با سی سال خدمت مستمر در زمینه روابط عمومی‌و اطلاع رسانی در مراحل نخستین آغاز کار و تاسیس این رشته‌ها در کشور بازنشسته شد.

برچسب ها: چهره ماندگار روابط‌عمومیمحمدعلی بهتاش
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    40 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    32 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    37 بازدید

  • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

    32 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت