چکیده/ گزارش برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
اشاره
شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران (اولین رویداد ایده محور روابط عمومیایران) با حضور اساتید و صاحب نظران علوم ارتباطات، مدیران و کارشناسان روابط عمومیبخشهای دولتی و خصوصی با رویکرد “ایده پردازی” از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی، دوشنبه 23 دی ماه 1398 در سالن همایشهای مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.
شانزدهمین کنفرانس مشتمل بر چند بخش از جمله: آیین افتتاحیه، آیین اعطای هشتمین جایزه بین المللی زنده یاد دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومیایران و اعطای جوایز هفدهمین دوره “هنرهشتم” به روابط عمومیهای منتخب، همچنین سخنرانی اساتید و متخصصان مدعو در چند پنل مجزا و دو کارگاه آموزشی کاربردی به انجام رسید که گزارش کامل آن از نظر میگذرد:
آیین افتتاحیه: دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیبه قدرت رویدادهای ایده محور اعتقاد دارد
دبیرکل کنفرانس در آیین افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران طی سخنانی با بیان این مطلب، گفت: هر چند رسیدن به ایدههای ناب و تاثیرگذار، دشوارترین بخش روند و فرایند دسترسی به “تمایز” است اما همکاری مشترک بین مدیران و کارشناسان روابط عمومی، نه تنها ما را در جریان ایدههای خلاقانه این حوزه قرار میدهد بلکه زمینه را برای یادگیری تجربیات بیشتر و کشف راههای جدید فراهم میکند.
مهدی باقریان افزود: با بها دادن و فراهم کردن محیطی برای انعکاس فعالیتهای نوآورانه و خلاقانه مانند کنفرانس روابط عمومی، ما میتوانیم از یکدیگر پشتیبانی و تشویق دریافت کنیم و این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شاغلان هنرهشتم در نوآوری و به اشتراک گذاشتن ایدههای جدید در زمینههای مختلف روابط عمومیمیشود.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که “این کار ارزشمند نیازمند تسهیل ایجاد و بسط بسترهای لازم تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابطعمومیاست”، تصریح کرد: اگر شاغلان روابط عمومی، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و سایر گونههای جدید تعامل که منبعث از خلاقیت، نوآوری و تمایز است در دستور کار خود قرار ندهند جایگاه و ارزش واقعی و اعتبار حرفه ای روابط عمومیبیش از پیش از دست خواهد رفت.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومیبا اعلام این مطلب که “خوشبختانه دوره شانزدهم کنفرانس روابط عمومیبا این رویکرد آغاز میشود”، گفت: اگرچه دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیبه قدرت رویدادهای تجربه محور اعتماد و اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری میکند اما تامین هزینههای برگزاری یک کنفرانس علمی، انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان بویژه مخاطبان خارجی و استقبال آنها، ایجاد ارتباطات عمیق تر و جلوگیری از تبدیل کنفرانس به یک رویداد صرفا شنونده محور و شروع یک مرحله بزرگ در شرایط جدید، کار ساده ای نیست.
باقریان در ادامه گفت: ما باید با تزریق نیروی خلاقیت و ایده پردازی در بخشهای مختلف روابط عمومیبویژه در عرصههای معرفتی و ابزاری و همچنین فعالیتهای روزانه، وجه تمایز کاری که انجام میدهیم را پیدا کنیم و از رویههای معمول فاصله بگیریم و اگر چنین کاری کردیم قطعا به نتیجه دلخواه که “ایجاد نقطه عطف” است نیز میرسیم.
دبیرکل کنفرانس روابط عمومیدر پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم مدیران و کارشناسان روابط عمومیبا مشارکت ارزشمند خود در خلق و آفرینش ایدههای خلاقانه و تازه و انعکاس آن در کنفرانس روابط عمومی، نقش فعال و قابل قبولی در این عرصه ایفا نمایند.
آیین اعطای جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقرساروخانی
در بخش دوم کنفرانس شانزدهم، آیین اعطای هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات با سخنرانی دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدرس دانشگاه و دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران برگزار شد.
مهدی باقریان در این مراسم با بیان اینکه جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابطعمومیایران از سال ۱۳۸۳ در دو سطح ملی و بینالمللی به ابتکار موسسه کارگزار روابط عمومیبرگزار میشود گفت: این جایزه تاکنون به کاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوین ایران، جیمز گرونیگ استاد ممتاز روابط عمومیدر گروه ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک آمریکا، علیاکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران، علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران، سعیدرضا عاملی استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه تهران، یونس شکرخواه بنیانگذار روزنامهنگاری آنلاین در ایران و حسن بشیر استاد ممتاز ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) اعطا شده است.
دبیرکل کنفرانس شانزدهم در این بخش کفرانس با اشاره به اعطای هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی به پروفسور باقر ساروخانی اظهار داشت: به منظور تقدیر و تجلیل از خدمات و تلاشهای علمیو تحقیقاتی پروفسور باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در آیین افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومیایران، هشتمین جایزه بینالمللی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومیایران به ایشان اهدا میشود.
وی افزود: موسسه کارگزار روابط عمومیو دبیرخانه دائمیکنفرانس بینالمللی روابط عمومیایران برای ادای احترام به دکتر نطقی و بزرگداشت ارزشهایی که او از آنها حمایت میکرد، جایزه و تندیس دکتر نطقی را پایه گذاری کرده است.
مهدی باقریان با بیان اینکه پروفسور باقر ساروخانی در دو دهه اخیر در حوزه ارتباطات و روابط عمومیبا ارایه سخنرانی و تالیف کتاب، از خود آثار و تاثیرات بسیار گرانبهایی برجا گذاشته است اظهارداشت: علاقه مندان و دوستاران پروفسور ساروخانی از ایشان به عنوان “پدر جامعه شناسی علم ارتباطات” نام میبرند.
وی در پایان گفت: اگر بخواهم پروفسور ساروخانی را در یک جمله تعریف کنم میتوانم بگویم ایشان تندیس و مظهر اخلاص، عمل و علم است.
پروفسور باقر ساروخانی که در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران حایز دریافت هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی شد در سخنانی ضمن تقدیر از اعطا کنندگان این جایزه گفت: خود را شایسته این همه کرامت نمیدانم اما موجب افتخار است که در جمع بزرگان و پیشکسوتان، جایزه دکتر نطقی را دریافت میکنم.
وی با اشاره به سرگذشت پر فراز و نشیب و سختیها و مرارتهای دوران کودکی و تحصیل اظهار داشت: به عنوان دانشجوی ممتاز برای اعزام به دانشگاه سوربن فرانسه انتخاب شدم و درست پس از یک روز از پایان تحصیلات و دفاع از تز دکترای خود با عنوان “مطالعه تطبیقی خانواده و تفکرات غالبی”، با وجود دریافت پیشنهادهایی مبنی بر اقامت و کار در آن کشور، بلافاصله به کشورم ایران بازگشتم.
پروفسور ساروخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومیو رسانه، نور و دانایی را منعکس میکنند بر ضرورت تولید محتوایی که بر قلب و جان انسانها اثر بگذارد تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: صرف اتکای به عقل کافی نیست بلکه زبان گرم و دوستانه و عاشقانه لازم است تا پیام شما را جاودانه و ماندگار سازد.
دریافت کننده هشتمین جایزه بین المللی دکتر نطقی، در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، خطاب به مدیران و کارشناسان حاضر در کنفرانس تصریح کرد: در کار روابط عمومیاز استدلال عقلی به سراغ استدلال عاطفی حرکت کنید تا در اعماق قلب انسانها جای گیرید.
پروفسور ساروخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه پایدار در هزاره سوم بدون روابط عمومیممکن نیست خاطرنشان ساخت: روابط عمومیهوشمند، توانا، پویا، اساس زندگی اجتماعی و اساس حرکت جامعه خواهد بود.
وی با تجلیل از مهدی باقریان مدیر موسسه کارگزار روابط عمومیو دست اندرکاران برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران و حاضران در مراسم، سخنان خود را با این بیت به اتمام رسانید:
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، سرپرست بخش روانشناسی اجتماعی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1349 تا 1352، معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1350 تا 1352، مدیر منتخب گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از 1370 تا 1374 (دو دوره)، سرپرست بخش تحقیقات تطبیقی، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی از 1371 تا 1376، مدیر گروه علمی- تخصصی جامعه شناسی خانواده انجمن جامعه شناسی ایران، مدیر منتخب گروه آموزشی جامعه شناسی دانشگاه تهران از 1376 تا 1381 (سه دوره)، استاد نمونه دانشگاه تهران در سال 1380، استاد تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی(واحد تحقیقات) و عضو گروه آموزشی جامعه شناسی، مدیر گروه آموزشی زنان- خانواده (دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تحقیقات) و مدیر گروههای تخصصی دکترای جامعه شناسی برخی دیگر از فعالیتهای عملی ایشان میباشد.
عضویت هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی وابسته به انجمن جامعه شناسی ایران، عضو هیئت تحریریه فصلنامه زنان دانشگاه الزهرا، عضو هیئت تحریریه نامه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت تحریریه مجله جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضویت در 15 مجله علمیدیگر از تلاشهای علمیایشان است.
پروفسور باقر ساروخانی استاد برجسته دانشگاه تهران در سال 1318 در قزوین متولد شد و دکترای دولتی (دتا) در جامعه شناسی و چاپ رساله در پاریس را در سال 1968 از سوربن (با درجه بسیار عالی) دریافت کردند.
بنیانگذاری و مدیریت مجله دانشکده (مجله علمیدانشگاه تهران) و عضو هیات تحریریه بیش از 10 مجله علمی- پژوهشی دانشگاهی، عضویت در مجامع علمیملی و بین المللی (عضویت در انجمنهای علمیمتعدد در سطح ملی و بین المللی از جمله کمیته بین المللی خانواده، تدریس روشهای تحقیق در سطح دکترا و فوق لیسانس، جامعه شناسی ارتباطات و جامعه شناسی خانواده گوشه ای از سالیان کار بیش از نیم قرن پروفسور ساروخانی در آموزش و پژوهش در سطح ملی و بین المللی است.
شایان ذکر است در این مراسم ضمن رونمایی تمبر جایزه دکتر نطقی، هشتمین جایزه بنیانگذار روابط عمومیایران به پروفسور باقر ساروخانی با حضور اساتید و صاحب نظران علوم ارتباطات اعطا و فیلم کوتاهی از زندگینامه پروفسور ساروخانی تولید شده در موسسه کارگزار روابط عمومینیز پخش شد.
پنل نخست
در این بخش از شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، دکتر سعیدرضا عاملی استاد تمام گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران با موضوع “مدیریت یکپارچه روابط عمومیجدید و همه جانبه نگری”، دکتر کامبیز کامکاری روانشناس و عضو هیئت علمیدانشگاه آزاد اسلامیبا موضوع “کاربردهای تکنیک تحلیل رفتاری در حوزه روابط عمومی”، پل روترز بنیانگذار موسسه هوش مصنوعی با موضوع “آینده هوش مصنوعی در روابط عمومی” و دکتر سعید خزایی استاد تمام دانشگاه تهران با موضوع “تکنیکهای حل مسئله در روابط عمومی” به ارایه مقاله خود پرداختند.
در آغاز پنل نخست، دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمیکنفرانس به بررسی اهداف، موضوعات و دستاوردهای کنفرانس پرداخت.
استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع) درباره جایگاه روابطعمومیها با تاکید بر سه عامل تاثیرگذار تعامل، تبادل و تداوم اطلاعات اظهار کرد: روابط عمومیها ارگان واحدی هستند که فعالیتهای آنان نیازمند انسجام، همکاری و آرمانگرایی واقعبینانه است. این وضعیت بدون «تعامل دائمی» امکانپذیر نیست.
دکتر بشیر پیرامون دستاوردهای کنفرانسهایی که تاکنون برگزار شده است تصریح کرد: ایجاد رشد و تحول در هر زمینه علمیو اجرایی نیازمند نوعی از تعامل، تبادل و تداوم اطلاعات علمیو تجربی است. بدون این سه عامل اساسی نمیتوان به یک سطح قابل قبولی از رشد و تحول علمیو اجرایی رسید.
وی افزود: ۱۵ کنفرانس گذشته در این زمینه گامهای بلندی را برداشتهاند که میتوان ادعا کرد «جریان زنده روابط عمومی» در کشور، تا اندازه زیادی مدیون این کنفرانس است.
استاد ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی و دبیر علمیشانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیبا بیان اینکه روابط عمومیها بدون تبادل ایدهها، اندیشهها، سیاستها، برنامهها و محصولات خود میان خود و مهمتر از همه میان خود و جامعه نمیتوانند به بالندگی و پیشرفت واقعی برسند، اظهار داشت: تبادل اطلاعات در هر زمینه همراه با نمونههایی از تجربیات کسب شده بخصوص با مردم یک اقدام مهمیاست که میتواند روابط عمومیها را در یک «جریان گفتمانی» مداوم با جامعه قرار دهد.
وی افزود: این جریان گفتمانی، خود حیات دهنده روابط عمومیهاست. کنفرانس در این زمینه نیز فعالیتهای برجسته ای تاکنون داشته است و نفس برگزاری کنفرانس با طرح مطالب و مقالات علمینوعی از تبادل اطلاعات بر پایه دانش روابط عمومیاست.
پنل دوم
در دومین بخش از کنفرانس شانزدهم که بیشتر ارایه ایدههای منتخب در دستور کار قرار گرفته بود، دکتر احمد یحیایی ایله ای با موضوع” الگوی کاربردی مدیریت آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی”، مهندس شاکر خفایی با عنوان “نقش روابط عمومیدر استقرار مسئولیت اجتماعی” و دکتر حسین افخمیبا موضوع “برنامه ریزی و مدیریت کمپین” به ارایه مقالات و ایدههای منتخب خود پرداختند.
معرفی مقالات برتر
مقالات “نظام ارتباطی، برنامه ریزی و توسعه در ایران؛ ارائه یک چارچوب” تالیف مسعود طوفان نویسنده مسئول، دانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامیتهران مرکزی، قادر باستانی، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه و محمدحسن داد دکترای انرژی دانشگاه آیندهوون هلند، “نقش روابط عمومیدر استقرار مسئولیت اجتماعی (با تاکید بر: شرکت پالایش نفت تبریز)” تالف شاکر خفایی رئیس روابط عمومیو امور بین الملل شرکت پالایش نفت تبریز، “الگوی کاربردی مدیریت آسیب شناسی ارتباطات درون سازمانی” (مطالعه موردی: شرکت فجر انرژی خلیج فارس) تالیف احمد یحیایی ایله ای (مدرس و مشاور روابط عمومی) و بهنام صیفوری (رئیس روابط عمومیشرکت فجر انرژی خلیج فارس) و “نقش روابط عمومیدر مستندسازی بحران” تالیف عباس خسروانی جهت ارائه و انتشار در کتاب مجموعه مقالات کنفرانس برگزیده شدند.
کتاب مجموعه مقالات کنفرانس که در برگیرنده ۱۰ مقاله علمیدر خصوص ایده پردازی و تجربه محوری در حوزه روابط عمومیاست بعد از برگزاری کنفرانس منتشر میشود.
علاوه بر این، تعدادی از ایدههای منتخب در این کتاب منتشر خواهد شد.
کارگاههای آموزشی
(1) کارگاه آموزشی “نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری”
“نگاهی به آینده تولیدات و محصولات بصری” عنوان یکی از کارگاههای آموزشی بود که همزمان با برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران و در پاسخ به نیازهای جدید شاغلان روابط عمومیاز سوی شورای سیاستگزاری کنفرانس طراحی شده و در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای نهادها و سازمانهای بخشهای دولتی و غیردولتی و با ارایه دکتر “مریم سلیمی” پژوهشگر ارتباطی و تصویری در 24 دیماه سال جاری برگزار شد.
(2) کارگاه آموزشی “ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی”
همزمان بر برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، کارگاه آموزشی ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومیبا حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با ارایه استاد محمود مختاریان استاد روزنامه نگاری و مدرس دانشگاه برگزار شد.
رونمایی از دو کتاب روابط عمومیو ارتباطات در کنفرانس روابط عمومی
همزمان با برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در تاریخهای 23 و 24 دی ماه 1398، مراسم رونمایی از دو کتاب “برنامه ریزی استراتژیک برای روابطعمومی” و ” نقش رسانهها در مدیریت سیل (مجموعه ابزارهای یکپارچه مدیریت سیل)”، که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومیو موسسه کارگزار روابط عمومیمنتشر شد برگزار شد.
انتشار 53 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومی
53 امین شماره فصلنامه کارگزار روابط عمومیتوسط موسسه کارگزار روابط عمومیو انتشارات کارگزار روابط عمومیدر 104 صفحه رنگی منتشر شد.
در بخشی از سرمقاله این شماره که به قلم مهدی باقریان نوشته شده، آمده است: “بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران بدون مشارکت جامعه روابط عمومیو بهره مندی از تجربهها و ایدههای ناب شاغلان این حوزه امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، از امسال آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع زمانی اجرایی میشود که شاغلان روابط عمومیهم، رغبت و استقبال بیشتری از خود نشان بدهند.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیدر نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت ایده پردازی برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.
فصلنامه کارگزار روابط عمومی«به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مهدی باقریان و با سردبیری زهرا بابازاده گان» منتشر میشود.
بیانیه شانزدهمین کنفرانـس بین المللی روابط عمومیایران
در بخشی از این بیانیه آمده است: شانزدهمین کنفرانس با ارزیابی 15 کنفرانس گذشته و تحول اساسی در شیوه برگزاری، هدفمندی سخنرانیها و نیز گشودن افقهای جدید برای غنی سازی حوزه نظری و عملی روابط عمومیآغاز شده است.
ایده پردازی و تجربه محوری در این کنفرانس، از اهمیت ویژه ای برخوردار گردید که به مثابه راهی جدید برای بهره برداری از ایدههای ناب و تجربههای زیسته خانواده بزرگ روابط عمومیدر نظر گرفته شده است.
برگزاری شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی، با ارائه سخنرانیها، ایدهها و تجربههای زیسته و دست آوردهای ارزشمند، که حاصل همکاری و مشارکت وسیع استادان، محققان، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و همه حامیان و شرکت کنندگان در این کنفرانس است، بیانگر تخصص، بصیرت، هوشیاری، حرفه ای گرایی، توانمندی و تعهد تک تک اعضای خانواده بزرگ روابط عمومیهاست که همچنان بر تحقق عملی اخلاق حرفه ای و خدمت خالصانه به مردم متعهد میباشند.
اکنون میتوان گفت با تدابیر اتخاذ شده توسط کنفرانس و همه مشارکت کنندگان آن، دسترسی به اهداف عالیه در حوزه روابط عمومیها بیش از گذشته امکان پذیر شده و نادیده گرفتن این ساختار مهم ارتباطی و مدیریتی نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه بیش از گذشته باید به آن اهمیت مضاعف داد.
ما شرکت کنندگان در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران، ضمن قدرشناسی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس و تاکید بر ضرورت ادامه کنفرانس های علمیو تخصصی با معیارهای جهانی، اجرای کامل مفاد این بیانیه که زمینه ساز ارتقاء و اعتلای روابط عمومیایران می باشد را خواستاریم:
(1) توجه عملی و عمیق به رویکردهای علمیو دانش محور در همه زمینهها، از جمله در حوزه روابط عمومیها که مسئولیت بزرگی در جهت همدلی و همفکری نهادها، سازمانها و مدیران کشور با جامعه را بر عهده دارند، نه تنها یک ضرورت به شمار میآید، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و مردمیاست که باید توسط همه علاقمندان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار مورد تاکید قرار گیرد.
(2) فضای مجازی فرصتی مضاعف برای بکارگیری همزمان دو فضای واقعی و مجازی به وجود آورده است که نیازمند بهره برداری از ایده پردازیهای جدید و تجربیات گوناگون در جهت مدیریت بهینه در حوزههای مختلف بویژه روابط عمومیهاست.
(3) التزام به معیارهای اخلاق حرفه ای برای برقراری و گسترش ارتباطات مبتنی بر اعتماد، صداقت و برابری در کلیه سطوح مدیریتی و تشکیلاتی سازمان های روابط عمومیدر سطح کشور مورد تاکید میباشد.
(4) تقویت و حمایت کردن از روابط عمومیها میتواند در پیشبرد اهداف توسعه ای و پیشرفت مؤثر باشد و در این زمینه ضروری است که توجه ویژه ای به این نهاد مهم در سطح کشور از طرف دولت، مؤسسات خصوصی و جامعه صورت گیرد.
(5) تحول روابط عمومیها نیازمند تحول اساسی در رویکردهای مدیریتی، آموزشهای مرتبط، تقویت مهارتهای لازم، توجه به ایدههای جدید و بالاخره سیاستگذاری، برنامه ریزی و ارزیابی مداوم است که در این رابطه مدیران این حوزه مهم ارتباطی میتوانند نقش اساسی در این تحول و پیشرفت داشته باشند.
(6) توسعه و تعمیق حرفه گرایی در روابط عمومینیازمند بصیرت لازم، تجربه دانش محور، خلاقیت و عمل متعهدانه است که میتواند در بهترین وجه آن در شیوههای ارتباطی سالم و اقدام آگانة همه دست اندرکاران و ارتباطگران بویژه روابط عمومیها در سطح کشور و جهان صورت گیرد.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابطعمومی برگزار شد
45 بازدید
-
فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابطعمومی ایران»
69 بازدید
-
فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
72 بازدید
-
روابطعمومی؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز
84 بازدید
-
گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
171 بازدید
-
نخستین «اجلاس ملی مدیران روابطعمومی» برگزار میشود
83 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید