جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

چگونه با اضطراب و نگرانی ناشی ازچگونه با اضطراب و نگرانی ناشی از اخبار بد مبارزه کنیم مبارزه کنیم

هنگامی‌که ۱۸ ماه پیش برای نخستین بار به هیجان‌های عاطفی-عصبی کرونا دچار شدم، موج ترس و اضطراب در میان بسیاری از مردم تجربه‌ای معمول بود.

جای تعجب ندارد که در طول نخستین دور قرنطینه (در بریتانیا) حدود نیمی‌(۴۹،۶ درصد) از کسانی که اداره آمار ملی از آن‌ها نظرخواهی کرد، به احساس اضطراب شدید اشاره کرده‌اند؛ هرچند به لطف واکسن و درک بهتر کووید-۱۹ و تقلیل محدودیت‌های قرنطینه، بی‌تردید وحشت اولیه از همه‌گیری تا حدی کاهش یافته است، این بدان معنا نیست که اضطراب ناشی از همه‌گیری برای همه کم شده است.

بنیاد سلامت روان به تازگی گزارش داده است که ۲۵ درصد کسانی که از آن‌ها نظرخواهی شده، گفته‌اند که از بازگشت به شرایط و فضای جدید زندگی «اصلا نگرانی ندارند»، یک سوم آن‌ها (۳۳ درصد) گفته‌اند «تا حدی نگران‌اند» و هشت درصد هم گفته‌اند که از این بابت «به شدت نگران‌اند».

فارغ از اینکه درباره همه‌گیری در چه مرحله احساسی هستید، اخبار جاری جهان هم احتمالا بر نگرانی‌های موجود افزوده و لایه دیگری از وحشت به آن اضافه کرده است. زمین‌لرزه در‌هائیتی، اشغال افغانستان توسط طالبان، فجایع جاری ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و تیراندازی در پلیموت؛ بحران‌های جهانی که کنترل آن از دست فرد خارج است و به آسانی می‌توانند ما را به درماندگی، وحشت و اضطراب دچار کنند.

کارولین پلامر، روانشناس و یکی از بنیان‌گذاران مرکز درمان سی‌پی‌پی‌سی لندن به ایندیپندنت می‌گوید: «قابل درک است که گاه اخبار بتوانند اضطراب و درماندگی ایجاد کنند؛ وقایع بسیاری در جهان در حال رخ دادن‌اند که بسیاری از آن‌ها منفی و ناخوشایندند. همدردی با کسانی که در رنج‌اند، یک خصوصیت عالی اخلاقی است اما احساس همدردی بیش از حد و حس آنچه بر دیگران می‌گذرد، در مورد شرایط بسیار غیرعادی مثل ناآرامی‌های افغانستان که از کشور (ما) بسیار دور است، یا واقعه غم‌انگیز پلیموت که هرچند به ما نزدیک‌تر بوده اما واقعه‌ای نادر است، به قضیه کمکی نمی‌کند. باید میان اندوهی که نباید مثل برخی افراد آن را پس برانیم و اینکه اجازه دهیم این حس خودخوری بر ما چیره شود، تعادل برقرار کنیم. خوب است متوجه این واقعیت نیز باشیم که هرچند حس اضطراب طبیعی و معمولی است، به ما در دستیابی به اهدافمان کمک نمی‌کند.»

پلامر می‌افزاید: «سعی کنید (مسائل) را در سطح شخصی به فاجعه تبدیل نکنید. بله، در جهان فجایعی رخ می‌دهد اما بخشی از اینکه ما این چنین درقبال آن‌ها نگران می‌شویم این است که آن را حمله‌ای به امنیت فردی و شرایط (زندگی) خود می‌بینیم.»

اگر در محیطی آشنا به سر می‌برید به خود یادآوری کنید که در حال حاضر در امانید

پلامر در توضیح می‌گوید که شاید این باارزش‌تر باشد که به موارد نگران‌کننده‌ای فکر کنید که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید: «البته نمی‌توانید کل مسئولیت بحران آب‌وهوایی را بپذیرید اما می‌توانید در بازیافت مواد و کاهش میزان کربن سهم داشته باشید. در ارتباط با وقایعی چون زمین‌لرزه‌هائیتی، سازمان‌هایی هستند که می‌توانید با اهدای وجه به آن‌ها کمک کنید. این کارها نه تنها بخشی از آن حس کنترل و توانایی را احیا می‌کنند، بلکه موید احساس ارتباط و تعلقی‌اند که از هدف مشترک و کار عام‌المنفعه احساس می‌کنیم و این می‌تواند به سلامت روان شما بسیار کمک کند.»

دکتر بِکی اِسپِلمَن، روانشناس در «پرایوِت تراپی کلینیک» می‌افزاید: «واکنش عاطفی (در این موارد) طبیعی است؛ اما در کنار آن باید این آگاهی وجود داشته باشد که بخش اعظم آن از کنترل شما خارج است. آسان نیست و باید آن را تمرین کرد. یکی از کارهایی که هنگام بروز (اضطراب) می‌توان انجام داد این است که از نظر ذهنی یک گام به عقب بردارید و با این هدف که احساساتتان را عوض کنید، با یک جمله به خود یادآوری کنید و بپذیرید که این (شرایط) از کنترل شما خارج است.»

برندن استریت، مدیر بخش سلامت عاطفی مرکز درمانی «نافیلد» برای درمان اضطراب در اوقات بی‌اطمینانی چند توصیه دارد:

منابع خبری را قطع کنید

ما با اخبار بد بمباران می‌شویم که بر سلامت روان ما پیامد‌های منفی می‌گذارد. هرچند به‌روز بودن و دنبال کردن اخبار مهم است اما باید بدانیم چه موقع خود را از آن کنار بکشیم. یک بار صبح و یک بار شب به رسانه مورداعتماد خود مراجعه و اخبار را دنبال کنید اما سعی کنید خود را از (اخبار در) تلفن‌تان دور و تلویزیون را در طول روز خاموش نگه دارید.»

روی نحوه تنفس خود تمرکز کنید

تمرین‌های ساده تنفس می‌توانند به توانایی کنترل ما بر اوضاع کمک کنند. چشمتان را ببندید و روی تنفس خود تمرکز کنید. با بینی یک نفس عمیق بکشید، آن را برای چند ثانیه تا جایی که برایتان راحت است، نگه دارید و سپس از دهان خارج کنید. این کار نه تنها فکر شما را از احساسات نامطلوب منحرف می‌کند، بلکه تحقیقات نشان داده است که حدود شش تنفس بلند در دقیقه می‌تواند آرامش دهد و عوارض اضطراب و افسردگی را از بین ببرد.

افکار منفی را به چالش بکشید

نگرانی در مورد ناشناخته‌ها امری کاملا طبیعی است اما برای تطبیق با تغییرات مداوم و بی‌اطمینانی باید یاد بگیریم چگونه با آن‌ها کنار بیاییم. سعی کنید الگوی معمول افکار منفی خود را درک کنید. هنگامی‌که به استرس و اضطراب دچار می‌شوید، آنچه جرقه خوردن این احساسات در شما را سبب می‌شود، افکار مرتبط با آن و حالت روانی خود را یادداشت کنید. همچنین ببینید اوضاع به کجا ختم شده است. اغلب ما با ارجاع به تجربیات و آموخته‌هایمان شرایط را قضاوت می‌کنیم؛ اما هرچند ممکن است به بدترین نتایج فکر کنیم، اغلب اوضاع به آنجا ختم نمی‌شود.

هرچندعمل کردن به این توصیه‌ها ارزشش را دارد؛ اما اگر همواره مضطربید خوب است در این باره با یک متخصص مشورت کنید.

منبع: independentpersian

برچسب ها: اخبار بداضطرابکرونا
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    36 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    81 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    103 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    87 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    82 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    80 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت