جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

چگونه در «دورکاری» تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنیم؟

25 مرداد 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
مدیریت بحران ، مقالات
122 بازدید

ایجاد تعادل بین کار و خانه آسان نیست، به خصوص در دوره پاندمی‌ کرونا که اغلب افراد به‌دلیل قوانین و رعایت‌ پروتکل‌های موجود در کشورهای مختلف به صورت ریموت یا «دورکاری» فعالیت می‌کنند. اما اگر توانایی مدیریت آن را داشته باشید تاثیر قابل توجهی در روابط بین شما و خانواده ایجاد می‌کند.

وب‌سایت آموزشی بریتانیایی «familylives» که در زمینه سلامت روان خانواده فعالیت می‌کند نکاتی را در مورد ایجاد این تعادل توصیه کرده است.

به زمان اهمیت ویژه بدهید

بزرگترین تفاوت بین کار در خانه و دفتر کار این است که شما مسئول محیط خود هستید و باید با خودتان مانند یک کارمند رفتار کنید. اینکه احساس کنید چون در عصر کار خاصی انجام نمی‌دهید و به همین دلیل ساعت کاری خود را افزایش دهید اشتباه است. در زمان مشخص به خود بگویید زمان آن رسیده است که کار را کنار بگذارید، دوباره خود را شارژ کنید و فردا را با ذهن تازه شروع کنید.

فضای کار مناسب

اگر عادت داشتید هر روز برای رفتن به محل کار از خانه خارج شوید، برای کار در خانه نیز رعایت فاصله فیزیکی بین محلی که مشغول به کار می‌شوید و بخش‌های دیگر خانه ضروری است. حتما نیاز نیست جایی با عنوان اتاق کار داشته باشید، اما باید تا آنجا که ممکن است این فضا از بقیه خانه جدا باشد. سعی کنید فضای کار خود را نیز راحت کنید و از داشتن زمان استراحت اطمینان حاصل کنید.

لباس بپوشید

این ممکن است یک نکته ساده به نظر برسد، اما بسیار مهم است. اوقاتی که از خانه مشغول به کار هستید لباس به تن داشته باشید، تحقیقات نشان داده است که لباس پوشیدن می‌تواند به بهره‌وری و افزایش ذهن شما در حالت کار کمک کند.

مدام پشت میز ننشینید

تحرک صبحگاهی نه تنها شما را به سر کار می‌رساند، بلکه به مغز شما زمان می‌دهد تا برای کار آماده شود. اینکه شما برای کار از خانه خارج نمی‌شوید به این معنا نیست که روال عادی خود را برای داشتن یک روز کاری از دست بدهید. صرف صبحانه و نوشیدن چای و قهوه را فراموش نکنید و روز خود را با یک رفت و آمد شبیه‌سازی شده در خانه آغاز کنید.

عوامل مزاحم را محدود کنید

در حال حاضر، یکی از بزرگترین حواس‌پرتی‌ها اخبار است و اگر به دلیل ویروس کرونا از راه دور کار می‌کنید، بررسی جدیدترین آمارهای کووید-19 در ذهن شما نقش می‌بندد. البته خوب است که مطلع باشید با افزایش داده‌ها به راحتی ممکن است درگیر یک آشفتگی و اضطراب شوید. اخبار و عوامل مزاحم را محدود کنید و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید.

منزوی نشوید

هنگامی‌که کل افراد به طور ناگهانی از خانه شروع به کار می‌کنند، بسیاری از تعاملات اجتماعی معمولی که در طول روز به آن عادت داشتند، قطع می‌شود. بهتر است زمان‌هایی را برای یک استراحت و نوشیدن قهوه مجازی با همکاران خود اختصاص دهید، این کار به مبارزه با انزوا کمک می‌کند.

بسیاری از ما در حال حاضر احساس اضطراب و عدم اطمینان داریم و این منزوی شدن ناگهانی در خانه می‌تواند این احساسات را تقویت کند. گاهی با یکی از همکاران خود تماس بگیرید و فقط حال او را بپرسید.

وقت برای خانواده و فرزندان


این کار در دوران «دورکاری» بسیار اهمیت دارد یک شب را شب ویژه خود قرار دهید. شب فیلم، شب بازی رایانه‌ای یا هر چیزی که فرزندان شما دوست دارند تا بدانند برای یک شب همه چیز متوقف می‌شود و زمان برای آن‌ها است.

انجام این کار همیشه آسان نیست اما کوچکترین تغییرات می‌تواند اثرگذار باشد و در شرایط این روز‌های جهان به روابط خانوادگی شما کمک و آن را محکم‌تر کند.

با همه این توصیه‌ها، تعادل زندگی بین کار و زندگی چیزی است که اکثر والدین واقعا به آن علاقه دارند. بسیاری از والدین مشتاق تغییر هستند تا بتوانند انعطاف‌پذیرتر عمل کنند حتی اگر بر دستمزد آن‌ها تاثیر بگذارد، زیرا آن‌ها می‌دانند که گذراندن وقت با فرزندان‌شان و حفظ سلامت روان آن‌ها و خود تا چه حد اهمیت دارد.

منبع: farsi.alarabiya

برچسب ها: Teleworkingدورکاری
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 4 نکته برای شفاف سازی انتظارات روابط عمومی در ارتباط با مشتریان

    4 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    4 بازدید

  • نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

    3 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    17 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    11 بازدید

  • مقايسه اصولی و مبانی روابط‌عمومی سنتی و مدرن

    40 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت