کتاب “سناریونگاری در روابط عمومی” منتشر شد
کتاب “سناریونگاری در روابط عمومی” (برنامه ریزی مبتنی بر سناریو) در 130 صفحه توسط انتشارات کارگزار روابط عمومیمنتشر شد. به گزارش شارا به نقل از روابط عمومیانتشارات کارگزار روابط عمومی، در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: ناشناختگی آینده بسیار فراتر از آن است که بتوان با پیش بینیهای علمیو پیشگوییهای اجتماعی آن را کشف کرد. با وجود آنکه عدم قطعیتها– و آن دسته از انتخابهای بشر که هنوز انجام نشده اند- توانایی ما در پیش بینی آینده را محدود میسازند اما سناریو میتواند به ما کمک کند تجسمیاز چیستی آینده داشته باشیم. برای مثال، سناریوهای جهانی، داستانهایی هستند که نشان میدهند ممکن است تاریخ در این قرن چگونه توسعه یابد. سناریوها که با روندهای معاصر و نیروهای محرکه آغاز میشوند، هر کدام در مورد نتایج عدم قطعیت و انتخابهای بشر، فرضیات مختلفی ارائه میدهند و آنها را از یکدیگر تفکیک میکنند- آزمایشهای فکری برای تحریک تخیل، هشداردهی در مورد خطرات و الهام بخشی برای اقدامات اصلاحی. کشف مرزهای احتمالات به ما کمک میکند به پیشروی کورکورانه تاریخ، روح، بینش و جهت ببخشیم. سناریوها ما را با خود به آیندههای ممکن(possible future) میبرند. آنها جهان پیش رو را توصیف میکنند و در مورد محرکهای سازنده آن جهان، مجموعه سیستماتیکی از فرضیات را ارائه میدهند. سناریوها میتوانند مختصر و توصیفی باشند یا روایت داستان گونه ای داشته باشند که زاویه دید شخصیتها در آینده را ارائه میدهند. آنها میتوانند “تاریخ آینده” را در بر بگیرند- اینکه ما چطور از اینجا به آنجا میرویم. سناریوها برای افزایش گزینههای استراتژیک ما اهمیت ویژه ای دارند. آنها میتوانند یک تونل بادی فکری ایجاد کنند تا ما با کمک آن ببینیم استراتژیهای مان در شرایط مختلف تا چه حد “پرواز” میکنند. آنها همچنین به ما کمک میکنند تفکرات عادی خود را کنار بگذاریم، به سمت نوآوری حرکت کنیم و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشیم. سناریوها در حوزه برنامه ریزی روابط عمومی، مجموعه ای از مفروضاتی هستند که شیوههایی را که ممکن است در آینده تغییر و رشد کند، بررسی میکند. آنها ساختاری را برای پیش بینی نیازهای بالقوه و همچنین گزینه-های احتمالی سیاستهای آینده ارائه میدهند. با تجزیه و تحلیل تغییرات و پيچيدگيهاي فوق العاده و عدم قطعيتهاي متعدد و درک عميق پيامدهاي احتمالي آنها، ذینفعان میتوانند بهتر درک کنند که چگونه این نیروها به طور بالقوه بر مقیاس کلی توسعه در روابط عمومیو تثبیت جایگاه حرفه ای آن در حوزههای مختلف سازمانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر میگذارد. راههای بسیاری برای اجرای برنامه ریزی سناریو وجود دارد، اما چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در همه موارد در نظر گرفته شود:• استفاده از سناریوها برای مقایسه و تحلیل تعاملات بین عوامل متعدد؛
عنوان کتاب: سناریونگاری در روابط عمومی(برنامه ریزی مبتنی بر سناریو) فهرست مطالب گفتار دوم/ آینده پژوهی و سناریو نگاری گفتار سوم/ کاربردهای برنامه ریزی بر پایه سناریو گفتار چهارم/ طراحی و ساخت سناریو گفتار پنجم/ ساخت سناریوی جدید برای روابط عمومی سرآغازی نو پیوست منابع و ماخذ |
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
فنون خبرنویسی و اطلاع رسانی در صنعت برق منتشر شد
33 بازدید
-
کتاب «مسئولیت سازمانی» رونمایی شد
58 بازدید
-
کتاب «روابطعمومی و تحول دیجیتال» منتشر شد
75 بازدید
-
مولتی مدیای نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران منتشر شد
31 بازدید
-
شماره 63 فصلنامه “کارگزار روابطعمومی” منتشر شد
68 بازدید
-
مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023
75 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید