کتاب “مرا قانع کنید! (رازهای ترغیب) ” تالیف نوآ جی گلداشتاین، استیو جی مارتین و رابرت بی سیالدینی و ترجمه حنانه باقریان به همت انتشارات کارگزار روابطعمومی در 194 صفحه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:
چه مدیر باشید، چه وکیل، چه کارگر مراقبتهای بهداشتی، سیاستگذار، پیشخدمت، فروشنده، معلم یا چیزی کاملا متفاوت، این کتاب، طراحیشده است تا به شما کمک کند ترغیب را به خوبی بیاموزید. ما فنونی را شرح میدهیم که یکی از ما در کتابش نفوذ: علم و عمل به آنها پرداخته است.
شش فن جهانی نفوذ عبارتند از:
عمل متقابل (ما در بازگردانی لطفی که به ما شده احساس اجبار میکنیم)،
قدرت (به متخصصان نگاه میکنیم که راه را به ما نشان دهند)،
تعهد/ ثبات (میخواهیم همگام با تعهدات و ارزشهای خود با ثبات قدم حرکت کنیم)،
نادر بودن (هرچه منبع دور از دسترستر باشد، بیشتر آن را میخواهیم)،
علاقمندی (هرچه بیشتر افراد را دوست بداریم بیشتر میخواهیم به آنها بله بگوییم)
و تایید اجتماعی (ما میبینیم دیگران چه میکنند تا رفتار خود را بدان جهت ببریم).
در مورد معنی و عملکرد این اصول بحث میکنیم اما خود را به آنها محدود نمیسازیم. اگرچه این شش اصل، پایه بسیاری از فنون نفوذ اجتماعی موفقیتآمیز هستند، تکنیکهای بسیاری هستند که بر مبنای عوامل روانشناسی دیگری قرار دارند که بدانها میپردازیم.
همچنین به این که چگونه این فنون در موقعیتهای متفاوت عمل میکنند میپردازیم. در این بین نه تنها بر محل کار، بلکه روی روابط شخصی شما به عنوان مثلا والد، همسایه یا دوست نیز تمرکز میکنیم. پیشنهادی که میکنیم عملی، عملگرا، اخلاقی و راحت است و تلاش و هزینه اندکی میطلبد.
ما کاملا انتظار داریم که با به پایان رساندن این کتاب، جعبه ابزار ترغیب شما پر از فنون تایید شده علمی باشد.
علاقمندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شمارههای (انتشارات کارگزار روابط عمومی تماس بگیرند)