گزارش برگزاری آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیایران (شارا)– آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با حضور «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای رییس جمهوری، «احمد مسجدجامعی» رییس شورای شهر تهران، «محمد خدادای» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامیو جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط عمومیعصر روز دوشنبه دوم تیرماه سال جاری در سالن اجتماعات هتل بزرگ ارم به همت انجمن متخصصان روابط عمومیو با همکاری موسسه کارگزار روابط عمومیبرگزار شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومیایران- شارا، دکتر «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای رییس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی، بنایی بر الگوسازی در روابط عمومیها است، اظهار داشت:” امروز این جشنواره با برگزاری کارگاههای آموزشی و ایجاد میدان رقابت بین دستگاهها و بخشهای مختلف، توانسته بنایی بر الگوسازی در روابط عمومیها باشد.”
مشاور رسانه ای رییس جمهور تصریح کرد:” بخشی از مشکلات پیش آمده برای روابط عمومیدر سالهای گذشته که مانع پیشرفت آنها شده است، به انتظار صرف دستگاهها از روابط عمومیبرای تبلیغ و برجستهسازی فعالیتهای دستگاهها برمیگردد.”
وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات سال گذشته گفت:” حضور حماسی مردم در پای صندوقهای رأی در انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته نشانه ی روی آوردن مردم به گفتمان اعتدال وبیزاری از تبلیغات همه جانبه و یکسویه است.”
مشاور رسانه ای رییس جمهور با اشاره به اینکه روابط عمومیها باید راه اعتدال را در عملکرد خود پیش بگیرند، عنوان کرد:” هنگامیروابط عمومیمیتواند به وظیفه خود یعنی برقراری ارتباط دو سویه عمل کند که عملکرد آن نه بر اساس افراط و نه تفریط باشد. بلکه باید وجه اعتدال را پیش بگیرد.”
«صادق» با اعتقاد بر اینکه روابط عمومیدر انتشارات نیز باید به سمت اعتدال برود، افزود:” امروزه خروجی روابط عمومیها در انتشارات نیز باید به سمت اعتدال گرایی و دوری از هرگونه بزرگ نمایی و اغراق برود چرا که در گذشته شاهد نتیجه افراطی گری در مطبوعات بودیم.”
«مسجد جامعی »رییس شورای اسلامیشهر تهران با بیان اینکه وجه اولیه روابط عمومینگرش هنرمندانه است، عنوان کرد:” وقتی روابط عمومیبا هنر پیوند بخورد، جنبههای مختلفی از آن ظهور میکند که نتیجه آن خلاقیت است.”
رییس شورای اسلامیشهر تهران اظهار داشت:” هر روابط عمومیتأثیرگذار و موفق حتماً یک عنصر هنری دارد که باید آن را جستجو کرد.”
وی با اعتقاد بر اینکه روابط عمومیحوزه محرمانه ندارد، گفت:” مناسبات امروز به جایی رسیده که حوزه محرمانه را به حداقل رسانده است. امروز در روابط عمومیحوزه محرمانه نداریم. بلکه اعتماد به عنصر و خلاقیت انسانی است که به جوهر همکاری احترام میگذارد.”
مسجد جامعی تصریح کرد:” روابط عمومیها باید جایگاه خالی ذهن مخاطب را پیدا و روی آن سرمایه گذاری کنند.”
رییس شورای اسلامیشهر تهران افزود:” در کار روابط عمومیاحترام به مخاطب و صداقت داشتن، از اصول انکار ناپذیر روابط عمومیاست که میتواند در این زمینه کارساز باشد.”
در ادامه «باقر ساروخانی» استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه روابط عمومیجایگاه عشق و طلوع انسانی است، اظهار داشت:” داستان روابط عمومی، داستان عشق، خلاقیت و ادغام ذهن در روابط عمومیها است. بنابراین روابط عمومیکه میخواهد تولید پیام کند و پیام را به اعماق جامعه و دل و ذهن آدمها انتقال دهد، باید قبل از همه قلب خود آن را بپذیرد.”
وی توان ذاتی، پردازش، تجربه و انگیزش را از ویژگیهای روابط عمومیدانست و گفت:” هر کسی که میخواهد وارد شغل شریف روابط عمومیشود، باید دارای توان ذاتی، پردازش که توانی ذاتی است و تجربه و انگیزش باشد. این چهار ویژگی باید در درون روابط عمومیها تجلی گردد.”
استاد ممتاز دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در روابط عمومیافزود:” ما برای مخاطب مینویسیم، بنابراین مخاطب در ذهن و پیام ما قرار گرفته است. برای این منظور باید از طریق پیام فهم پذیر، شناخت ساختار ذهنی و آنیت، مخاطب را جذب کرد.”
«محمد خدادای» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامیبا بیان اینکه امروز باید از ارتباطات به رسانه برسیم اظهار داشت:” در گذشته از رسانه به ارتباطات میرسیدیم اما امروز با تحول در فضای افکار عمومی، رسانه به یکی از مدلهای ارتباطی تبدیل شده است.”
وی با اعتقاد بر اینکه باید در روابط عمومیها یک آسیب شناسی صورت بگیرد گفت:” در بحث روابط عمومیباور داریم که موفق نبوده ایم و به راحتی نیز این موفقیت بدست نمیآید. آنچه که امروز به عنوان روابط عمومیایفای نقش میکند، چه مقدار توانسته قدرت برقرار ی ارتباط را داشته باشد. بنابراین باید یک آسیب شناسی در دل روابط عمومیها صورت بگیرد و یک بازنگری در موضوع ارتباط و بستر روابط عمومیداشته باشیم.”
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامیبا بیان اینکه روشهای سنتی باید مورد بازنگری قرار گیرند، تصریح کرد:” باور کنیم که در روابط عمومینیاز به تعمق، بازنگری اصولی و اساسی به روشهای سنتی و شناخت بیشتر از فعالیت خود داریم زیرا بقای هر دستگاهی به روابط عمومیدر ارتباطات برمیگردد.”
همچنین «هادی کمرئی» رییس انجمن متخصصان روابط عمومیآثار ارسالی به نهمین جشنواره ملی انتشارات را دارای رشد و بالندگی دانست و اظهار داشت: “نهمین جشنواره ملی ارتباطات با بحث آموزشی و رقابتی همراه بود. در بحث آموزشی دو کارگاه با عناوین اینفوگرافیک در روابط عمومیو شیوههای نگارش در وب برگزار شد. در بخش رقابتی نیز 120 اثر از وزارت خانهها، موسسات و نهادهای خصوصی به دبیرخانه ارسال شد که در 15 بخش به رقابت پرداختند. خوشبختانه در سال جاری آثار ارسالی از رشد و بالندگی بسیار زیادی برخوردار بود.”
رییس انجمن متخصصان روابط عمومیبا اشاره به اهمیت حوزه انتشارات در فعالیتهای روابط عمومیگفت:” بخش انتشارات یکی از بخشهای با اهمیت در حوزه فعالیتهای روابط عمومیاست. امروزه ابزارهای نوین، فضای متفاوتی را در اختیار روابط عمومیها قرار داده است که نکته حایز اهمیت آن تولید محتوای با ارزش است.”
وی عنوان کرد:” اگر نگاه اجمالی به ابزارهای موجود در حوزه روابط عمومیبیاندازیم، متوجه میشویم که تولید محتوای مناسب دارای ارزش اطلاعاتی است که ارایه آن به مخاطیبن میتواند در ایجاد احساس مخاطبین به سازمان نقش با اهمیتی داشته باشد.”
«کمرئی» تصریح کرد:” ویژگی این جشنواره ایجاد فضای رقابتی، تبادل اطلاعات، دانش، تجارب و ایجاد ارتباط بین روابط عمومیها است که باعث بهبود و گسترش روابط عمومیها در سازمانها خواهد شد. نکته حایز اهمیت در این جشنواره بحث برنامه ریزی روابط عمومیها بود که روابط عمومیها در این حوزه نیازمند تامل بیشتر هستند.”
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
تیزر: رونمایی سه کتاب در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
8 بازدید
-
کتاب «مدل جهانی روابطعمومی و ارتباطات» رونمایی شد
15 بازدید
-
گزارش برگزاری هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
25 بازدید
-
شماره 65 فصلنامه کارگزار روابطعمومی منتشر شد
19 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – 2
22 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – ۱
49 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید