جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

گزارش برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران

5 فروردین 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، حسن بشیر ، دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران ، رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده ، سعیدرضا عاملی ، علی اکبر جلالی ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، فعالیت‌های آموزشی موسسه کارگزار روابط‌عمومی
119 بازدید

دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی‌ایران با موضوع روابط عمومی‌یکپارچه در تهران برگزار شد.

در این کنفرانس که با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه در مرکز مطالعات وزارت امورخارجه برگزار شد بر جایگاه و قدرت شبکه‌های اجتماعی مجازی تأکید و روابط عمومی‌یک نگاه کلان معرفی شد.

سخنرانان این کنفرانس همچنین تأکید داشتند که باید روابط عمومی‌سنتی را حفظ اما از آن گذر کرد چرا که روش سنتی دیگر جوابگو نیست و اصل روابط عمومی‌یکپارچه در شبکه‌های اجتماعی مجازی خلاصه می‌شود. در این کنفرانس هرکدام از سخنرانان حوزه روابط عمومی‌و تبلیغ برند به بیان نظرات خود پرداختند و بر جایگاه روابط عمومی‌در پیشبرد اهداف کلان سازمان تأکید فراوانی داشتند.

عبور از روابط عمومی‌سنتی

دکتر سعید رضا عاملی، استاد دانشگاه تهران گفت: روابط عمومی‌یکپارچه، روابط عمومی‌ای است ترکیبی که امکان شبکه‌ای کردن همه ظرفیت‌های متمرکز و پراکنده روابط عمومی‌را فراهم می‌کند. امروزه دانش ارتباطات، دانشی نیست که فقط در حوزه رسانه‌ها باشد دانش ارتباطات در دل پزشکی، جراحی از راه دور، مهندسی و اقتصاد نیز وجود دارد.

در حال حاضر با یک نظام واژه دانش و معرفت یکپارچه مواجه هستیم و ارتباطات به استمرار نیاز دارد. وی افزود: طراحی شهر مجازی تهران نشان می‌دهد که 83درصد رفتار بروکراتیک شهر تهران به فضای مجازی منتقل شده است که اگر این مسئله جایگاه واقعی خود را پیدا کند نیازی به انتقال پایتخت نداریم.

به گـفته وی، در تـقسیـم‌بـندی بـازاریـابی و ارتباط با مشتری توسط اندیشمند مشهور وانگ یونگ، دهه 50مختص بازاریابی مصرف‌کننده و تمرکز بر مشتری بود و دهه60 به بازاریابی صنعتی و نظام‌مندکردن و استاندارد‌سازی‌ اختصاص داشت و دهه70 عصر فعالیت اجتماعی و غیرانتفاعی در عرصه روابط عمومی‌و دهه80 مبتنی بر خدمات و روابط اجتماعی بود و اکنون دهه بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه است، لذا ما باید روابط عمومی‌سنتی را حفظ کرده اما از آن عبور کنیم چرا که روش سنتی دیگر جوابگو نیست. در دنیای مجازی کسانی می‌توانند قدرت ایجاد کنند که بزرگ باشند، سازمانی که جایگاه فضای مجازی را درک کند نصف بودجه سازمان را به فضای مجازی‌اش اختصاص می‌دهد.

دکتر عاملی با بیان اینکه روابط عمومی‌جایگاهی است که باید هم به عینیت و هم به ذهنیت توجه کند افزود: توجه به ذهنیت‌ها کار مشکلی است. وی به ظرفیت‌های روابط عمومی‌دو فضایی پرداخت و گفت: دلیل اصلی میلیاردی‌شدن جامعه فیسبوک توجه به ظرفیت روح انسانی است. انسان نیاز دارد که باشد و وجودش را به فعلیت برساند. توسعه از وب1 به وب5 و وب واقعیت گرا و یکی شدن شبکه‌های اجتماعی واقعی و مجازی امری بدیهی است. وب5 به‌عنوان وب یکپارچه است.

آقای سرینیواسان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی روابط عمومی‌پرایم پوینت و بنیاد پرایم پوینت هند نیز اظهار داشت: ظهور اینترنت در یک دهه گذشته، مبانی راهبردهای ارتباطی را تغییر داده است. در حال حاضر، هر کشوری به دلایل بسیار، به برقراری ارتباط با سایر کشورها نیاز دارد. فیسبوک و توییتر و یوتیوپ به‌صورت ابزارهای رسانه‌ای اجتماعی در سراسر جهان ظاهر شده‌اند.

در حال حاضر، رسانه‌های اجتماعی در همه کشورها در حال تاثیر گذاری خط اصلی رسانه‌ای نیز هستند. به گفته وی، کاربرد مؤثر رسانه‌های اجتماعی توسط متخصصان روابط عمومی‌می‌تواند شهرت شرکت یا محصول آنها را تقویت کند. از رسانه‌های اجتماعی می‌توان برای مدیریت مؤثر بحران نیز استفاده کرد.

هر کشوری باید برای چگونگی استفاده و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مجازی قوانینی را وضع کند و لازم هست اما طرف دیگر قضیه این است که ما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی را بگیریم. باید برنامه‌ریزی کرده و به‌صورت سنجیده عمل کنیم چراکه اینترنت تیغ دولبه است و باید چالش‌های اینترنت را خوب بشناسیم و در بین رقبا به خوبی به رقابت بپردازیم.

اهمیت سواد فضای مجازی

دکتر حسین بشیر، استاد دانشگاه امام صادق نیز در این کنفرانس با بیان اینکه روابط عمومی‌یکپارچه به مثابه همگرایی همه جانبه است گفت: روابط عمومی‌یکپارچه، همگراسازی میان عناصر مختلف برای تحقق روابط عمومی‌سازنده، هوشمند و کاراست و ما هنوز یک سایت کامل که بتواند آرمان‌های ایران و اسلام را نشان بدهد نداریم.

دبیر کمیته علمی‌کنفرانس بین‌المللی با بیان اینکه ما هنوز با ارتباطات سنتی زندگی می‌کنیم گفت: سنتی بودن به‌معنای عقب‌افتادن نیست بلکه ارتباط به‌معنای اخلاقی و ارتباط رو در رو با افراد مختلف است. به‌خاطر داشته باشید که نباید اخلاق انسانی را فدای روابط اینترنتی کنیم. هرچه در ارتباطات انسانی از اینترنت و فضای آنها استفاده کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: سواد فضای مجازی مهم است. ما باید بتوانیم از فضای مجازی استفاده کنیم تا حضور خود را به‌عنوان یک حضور توحیدی، ایرانی و اخلاق مدار خوب به جهان معرفی کنیم که نماد فرهنگ و تمدن ایران باشد.

برندسازی و روابط عمومی

دکتر شهریار شفیعی استاد دانشگاه نیز برندینگ را هویت محور بیان کرد و گفت: امروزه نمی‌توان بین برند‌سازی‌ و روابط عمومی‌مرزی قائل شد و در بحث نگاه اقتصادی از حوزه روابط عمومی‌نمی‌توانیم دور شویم چرا که نقش روابط عمومی‌و ارتباطات، جذب افکار عمومی‌به بازار و یکپارچه‌سازی‌ در برند است.

وی افزود: برندها به شما شخصیت و هویت می‌بخشند و شما به لحاظ احساسی با آنها ارتباط می‌گیرید. در این زمینه روابط عمومی‌ها نقش جدی را ایفا می‌کنند. برندسازی مانند روابط عمومی‌عمل می‌کند زیرا هر دو به‌طور مستقیم کالای خود را ارائه نمی‌دهند. وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد جهان را برندها تعیین می‌کنند گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم تمام برندهای خارجی وارد شده و ما داریم با همین برندها زندگی می‌کنیم بنابراین انتخاب درست برند یک چالش در زندگی افراد است.

روابط عمومی‌یکپارچه

دکتر علی‌اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: روابط عمومی‌یک نگاه کلان است و آینده خود را درون شبکه‌های اجتماعی نه شبکه‌ای مستقل بلکه شبکه‌های اجتماعی جهانی می‌بیند. وی اضافه کرد: تحولات حاصل از فناوری‌های نوین و گسترش آن در همه بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی بشر، رفتن به‌سوی روابط عمومی‌یکپارچه را ضروری کرده است. وی افزود: ضرورت مدیریت یکپارچه در فضای سایبر که در حال تغییرات اساسی در ساختار روابط عمومی‌هاست، بیشتر دیده می‌شود.

مدیریت روابط عمومی‌یکپارچه در حقیقت شکل توسعه یافته‌ای از روابط عمومی‌سنتی است که بر اثر گسترش فناوری اطلاعات و مدیریت دانش شکل گرفته است و روابط عمومی‌یک استراتژی توسعه ارتباطات است که روابط مفید و متعادل بین سازمان‌ها و مخاطبین می‌سازد. تعریف نهایی دکتر جلالی از روابط عمومی‌یکپارچه، سیستمی‌است که درون خود امتیازات روابط عمومی‌الکترونیکی، دیجیتال، سایبر، مجازی، همراه، یکپارچه و برخط را به‌صورت یک‌جا دارد و پتانسیل مدیریت دانش و پاسخگویی خودکار از مشخصه‌های بارز آن است.

وی به ارائه ترسیم مدلی مفهومی‌از روابط عمومی‌یکپارچه پرداخت و گفت: روابط عمومی‌یکپارچه شامل زیرساخت‌های توسعه یافته فناوری اطلاعات، برخوردار از مدیران و کارمندان آموزش دیده، دارای امکانات یاددهی و یادگیری در طول عمر، ارتباطات یکپارچه رایانه‌ای و بین روابط عمومی‌ها و دارای سیستم‌های مدیریت یکپارچه است.

به گفته دکتر جلالی، کشورهایی که براساس این مدل رفتار کنند دارای روابط عمومی‌یکپارچه هستند و تشخیص اینکه چه کشورهایی این مدل را دارند بسیار ساده است.

وی به آخرین وضعیت ایران در فضای اینترنت اشاره کرد و گفت: تعداد سرچ ایران به فارسی 171میلیون نفر، انگلیسی 146میلیون نفر و ترکیه 761میلیون نفر یعنی حدود 5برابر ایران و مالزی 877 میلیون نفر یعنی 6 برابر ایران است. تحلیل وضعیت تعداد مراجعه در اینترنت می‌تواند موقعیت گردشگری و اقتصاد ایران، ترکیه و مالزی را نشان دهدکه اقتصاد ترکیه مثل یک قلب سالم در حال تپش است.

ورود شبکه‌های اجتماعی به سازمان

خانم دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز آمریکا نیز در کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌با بیان این مسئله که دنیا در حال تغییر است گفت: باید قبول کنیم که شبکه‌های اجتماعی جدا از زندگی ما نیستند و رسانه‌های جدید را در زندگی بپذیریم؛ این یعنی ادغام استراتژی شبکه‌های اجتماعی با روابط عمومی‌که وقت آن رسیده است که شبکه‌های اجتماعی را وارد سازمان کنیم.

اگر سیاست خودمان ضعیف باشد پرستیژ خودمان پایین می‌آید و از قافله عقب می‌مانیم. باید دائما اطلاعات خود را به‌روز کرده و هوش شبکه‌های اجتماعی را بپذیریم که ما اسم آن را شبکه‌های هوشمند اجتماعی می‌گذاریم و شیوه‌های سنتی در حال حاضر جوابگو نیستند. باید از این روش عبور کرده و خودمان را با زمان هماهنگ کنیم.

تبلیغات برپایه صداقت

دکتر محمود محمدیان، عضو هیأت علمی‌دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بمباران اطلاعاتی شدیم گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که توجه در آن کم است و بودجه تبلیغاتی یک شرکت به مثابه بودجه دفاعی یک کشور است مگر کشور‌های توسعه یافته به مدد چه چیزی توسعه یافته‌اند به مدد برندهایشان، آمریکا به مدد کوکاکولا، ژاپن به مدد تویوتا، آمریکا و ژاپن شدند. وی در انتهای سخنان خود تأکید کرد که تبلیغات تقلیدی به‌شدت از اعتبار نزد مخاطب کاسته و موجب تضعیف برند می‌شود. تبلیغات باید بر پایه صداقت باشد.

برچسب ها: دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایرانکنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایرانگزارش برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    23 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    99 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    33 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی: فرصتی برای مرور گذشته و پیش‌بینی آینده

    14 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی

    20 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    28 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت