گزارش جامع برنامه های دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
گزارش جامع برنامههای دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران
اهداف کنفرانس
علاوه بر اهداف عنوان شده در بروشور کنفرانس، برگزار کنندگان اعتقاد دارند که این کنفرانس باید با خود مجموعه ای از نوآوریها و باورهای حرکت بخش را به همراه داشته باشد. جوانگرایی و تربیت نیروی متخصص و باز کردن میدان برای جوانان و کارشناسان روابط عمومییکی از این اهداف است. به همین دلیل تا حد امکان از پتانسیلهای موجود استفاده شد و در بخش مقالات برگزیده و ارایه سخنرانی در دو بخش داخلی و خارجی به این موضوع پرداخته شد. همچنین برای تحقق این امر، امکانات حرفه ای و رفاهی نیز فراهم شد.
ویژگیها و امتیازات کنفرانس
این کنفرانس با حضور متخصصان تراز اول روابط عمومیجهان برگزار میشود. برگزاری نشست علمیتوسط متخصصان و اندیشمندان خبره و صاحب نظر، تقدیر از چهرههای ماندگار روابط عمومی، معرفی و تقدیر از یک کارگزار روابط عمومیکه بهترین تعریف را از روابط عمومیدر اولین کنفرانس ارایه داد، بخشی از ویژگیهای این کنفرانس میباشد. همچنین به شرکت کنندگان در این کنفرانس گواهینامه ارائه و اسامیو مشخصات شرکت کنندگان، در لوح فشرده و کتابچه کنفرانس ثبت و سخنرانیها نیز به طور همزمان ترجمه میشوند.
فراخوان مقالات، تهیه کلیپهای آموزشی برای ارایه نظریههای جدید و آشنایی با صاحب نظران روابط عمومیدر دیگر مناطق، راه اندازی انجمن بین المللی روابط عمومیسایبر (سیپرا)، نواختن سرود روابط عمومی، حمایت از انجمنهای خیریه، ارایه تسهیلات ویژه به بلاگرهای روابط عمومیو اختصاص قابل توجهی از نمایشگاه به یاریگران از دیگر ویژگیهای این کنفرانس میباشد.
موضوعات و محورهای کنفرانس
موضوعاتی که در این کنفرانس مطرح خواهد شد، بیشتر حول مسایلی مانند فلسفه روابط عمومی، بررسی الگوها و نظریههای نوین روابط عمومی، راهبردهای رقابت پذیری روابط عمومیدر دنیای جدید، جایگاه تحقیقات در روابط عمومی، بررسی تطبیق الگوها و مبانی آموزشی روابط عمومی، ظرفیتهای اشتغال زایی در روابط عمومی، کاریابی و کارآفرینی در روابط عمومی، ویژگیها و راهبردهای روابط عمومیاخلاقی در قرن 21، روابط عمومیاخلاقی در ایران، روابط عمومیو مدیریت راهبردی، مسوولیتهای متقابل مدیران سازمان و روابط عمومی، نقش روابط عمومیو مدیریت آن در توسعه پایدار و مدیریت بحران در روابط عمومیو شناخت آن خواهد بود. همچنین در این کنفرانس موضوعات دیگری مانند مبانی و کاربردهای روابط عمومیالکترونیکی، وبلاگها و نقش آن در توسعه روابط عمومیالکترونیکی، چشم اندازی به پیشرفتهای آتی روابط عمومیالکترونیک در جهان، روند توسعه روابط عمومیالکترونیکی در ایران، گرایشها و راهبردهای جدید تبلیغات، روابط عمومیبازاریابی و تجارت الکترونیکی، روابط عمومیبین المللی، نقش دولت در توسعه روابط عمومی، نقش مجامع و تشکلهای تخصصی در توسعه روابط عمومی، راهبردهای توسعه تعامل بین روابط عمومیها و رسانهها ، روابط عمومیسیاسی ونقش روابط عمومیدر دفاع مقدس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنرانان اصلی کنفرانس
– پروفسور جیمز گرونیگ درباره پژوهش در روابط عمومی
– پروفسور لاریسا گرونیگ، درباره اخلاق در روابط عمومی
– توماس اچیلیس، رییس کنفدراسیون روابط عمومیاروپا؛
– نیکوس اولوناس موسس و مدیر اجرایی مرکز ارتقا و بهره وری
– میلنکو ژوریک، کارشناس ارشد و مشاور روابط عمومیو رییس جامعه مشاوران صربستان
– گوپال سوتار، دانشیار موسسه ارتباطات مانیپال
–هارون سوگیچ، نایب رییس و مدیر عملیاتی شبکه TRACCS-SACCS
– دکتر شهرزاد صادری، مشاور، مربی و تسهیل گر بین المللی
– زلیمیر کستوویچ، دکترای روابط عمومیبا گرایش روابط عمومیدر ادارههای پلیس و استادیار مدیریت بحران
– پروفسور یحیی کمالی پور، رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه پوردو آمریکا
– پروفسور حمید مولانا، استاد روابط بین الملل و مؤسس و رییس برنامه مطالعات ارتباطات جهانی دانشگاه امریکن، واشنگتن دی سی
برگزارکنندگان کنفرانس
طراح و بانی اصلی این کنفرانس کارگزار روابط عمومیاست و برگزار کنندگان کنفرانس اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن متخصصان روابط عمومیایران، انجمن روابط عمومیاصفهان، انجمن روابط عمومیکرمان، شرکت همایش آفرینان جاودان و شرکت مشاوره جهانی هنر هشتم میباشند.
مخاطبان اصلی کنفرانس
مخاطبان اصلی کنفرانس، متخصصان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات، فناوری اطلاعات، مدیریت و صنایع، ادارات روابط عمومیشرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی سراسر کشور، مدیران و روسای سازمانهای تصمیم گیر، مدرسان و دانشجویان دانشگاهها، مدیران مسوول، سردبیران، خبرنگاران و نویسندگان خبرگزاریها و رسانههای ارتباط جمعی، انجمنها و موسسات روابط عمومیو تشکلها و شرکتهای تبلیغاتی، انتشاراتی و مجامع فرهنگی میباشند.
طرحهای ویژه کنفرانس :
١) تجلیل از شهیدان عرصه روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات
همزمان با برگزاری دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران از شهیدان عرصه روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات، با هدف حفظ و ترویج فرهنگ ایثارگری و پایداری تجلیل میشود.
با توجه به اینکه روابط عمومیها در نهادینه کردن فرهنگ انقلاب اسلامیو جنگ تحمیلی نقش ارزنده ای داشته اند، در نظر است با همکاری سازمان بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی، از شهیدانی که در کسوت روابط عمومییا اطلاع رسانی با نثار خون خویش، برای گسترش انقلاب و دفاع مقدس تلاش نموده اند، قدردانی شود.
٢) حمایت از موسسات خیریه و عام المنفعه
دبیرخانه کنفرانس در راستای اصول «مهرورزی و اجرای عدالت اجتماعی»، برای موسسات خیریه و عام المنفعه و تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است. با توجه به این که این گونه موسسات برای اجرای وظایف و مسوولیتهای خود و جلب مشارکت و همکاریهای سایر سازمانها نیاز به ارتباطات نزدیک با آنها دارند، دبیرخانه کنفرانس تسهیلاتی را در این زمینه در نظر گرفته است.
٣) حمایت از بلاگرهای روابط عمومی
وبلاگ نویسان روابط عمومیکه حداقل یکسال سابقه فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی دارند، میتوانند با 80 درصد تخفیف در دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران شرکت کنند. به لحاظ این که نویسندگان و بلاگرهای روابط عمومیبا تولید محتوایی که در زمینه مسائل علمیروابط عمومیدارند، گامهای ارزشمندی را در ترویج فرهنگ روابط عمومیالکترونیک و حضور فعال خود در فضای وب برداشته اند. از این رو دبیرخانه بین المللی روابط عمومیایران، این تسهیلات را برای آنان در نظر گرفته است.
٤) سرود روابط عمومی
برای اولین بار این کار ارزشمند صورت میگیرد و یکی از شعرای معروف که در این زمینه سوابق خوبی هم دارد این ترانه را تنظیم میکند و گروه متخصص دیگری نیز اجرای آن را بر عهده دارد. در نهایت این سرود در قالب کلیپ و زیرنویس انگلیسی در کنفرانس پخش میشود و بعد از کنفرانس در قالب یک CD به همه شرکت کنندگان ارسال میشود تا در تمامیبرنامههای روابط عمومیمورد استفاده قرار گیرد.
۵) ترجمه نخستین دایره المعارف روابط عمومیجهان
نخستین دایره المعارف روابط عمومیجهان در دو جلد توسط موسسه علمیو تحقیقاتی کارگزار روابط عمومیمنتشر میشود. این دایره المعارف، سیر تکاملی روابط عمومیرا بررسی و از مثالها و رویدادها به عنوان نمونه استفاده میکند. این مجموعه دو جلدی، اولین و کامل ترین کتاب تاریخ روابط عمومیجهان است.
۶) راه اندازی انجمن بین المللی روابط عمومیسایبر با مرکزیت ایران
انجمن بین المللی روابط عمومیسایبر (CYPRA ) توسط تعدادی از متخصصان و علاقه مندان به روابط عمومیسایبر به منظور اعتلای حرفه روابط عمومیالکترونیک در جهان راه اندازی میشود.
این انجمن، مجمع اینترنتی متشکل از فعالان روابط عمومیدر سراسر جهان است. رویکرد انجمن بین المللی روابط عمومیسایبر مبتنی بر گفت و گو به عنوان چارچوبی مفید برای ارتباطات حرفه ای، مقررات اخلاقی و شغلی است،.سیپرا به اصل اساسی و مهم ایجاد، تقویت و نگهداری مجاری ارتباطی باز و آزاد متعهد است و این مورد نکته ای بسیار مهم در تمایز سیپرا با دیگر سازمانها و انجمنهای علمیو حرفه ای است.
۷) طراحی اولین نرم افزار ایجاد سایتهای جامع روابط عمومی
اولین نرم افزار ایجاد سایتهای جامع روابط عمومی(PRFCMS ) با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا توسط شرکتهای “مشاوره جهانی هنرهشتم” (کارگزار روابط عمومی) و “سایبرتکس” همزمان با برگزاری کنفرانس وارد بازار میشود. با استفاده از این نرم افزار، روابط عمومیها میتوانند سایتهای خود را با کمترین هزینه و بالاترین کارآیی، ایجاد و بر اساس نیازهای خود تغییر دهند.
ویژگیهای این نرم افزار تحلیل شیء گرا و معماری N-Tire ، بهره گیری از سیستمهای کدگذاری (Hashing)MD ، سرعت بارگذاری بالا و سازگاری با موتورهای جستجو میباشد که توسط تکنولوژی NET و بانک اطلاعاتی SQlServer پیاده سازی شده است. این نرم افزار اینترنتی به گونه ای طراحی گردیده است که هر شرکت یا سازمان میتواند بر اساس نیازهای خود بخشهای مورد نظر را فعال، غیر فعال و یا حتی پایگاه جدیدی را به سایت بیافزاید. به علاوه تعدادی پایگاه به طور پیش فرض در نرم افزار گنجانیده شده است.
پایگاه پیشرفته اطلاع رسانی اخبار، پایگاه مقالات، همایشها و سمینارها، موفقیتها و جوایز، مناقصات و مزایدهها، پیشکسـوتان، گزارشـات تخصصی، شهدا، مجلات و ویژه نامهها، بروشور، بانک کتاب، تالار گفت وگوی پیشرفته و … از جمله بخشهای جالب توجه این سیستم میباشد.
همچنین گالری تصاویر با دسته بندی نامحدود موضوعی، سرویس Mailbox درونی سایت برای انتقال نامههای اعضا از درون سایت و نیز به خارج از آن، طراحی اتوماتیک و آنلاین چارت سازمانی، قابلیت تعریف منوهای دینامیک به صورت آنلاین، استفاده از SPSS و ماژولهای جستجو نیز از خصوصیات دیگر این نرم افزار میباشد.
در ضمن تمامیبخشهای سایت از طریق یک مدیریت پیشرفته با سطح دسترسی تعریف شده کنترل میشود. بخش مدیریتی این سایت امکان توسعه سایت را در محیطی بسیار مطلوب و پیشرفته امکان پذیر ساخته است. این نرم افزار در چندین بسته نرم افزاری که هر یک شامل قابلیتهای خاص خود میباشد، ارایه گردیده است و هر سازمان بنا به نیاز خویش میتواند از آنها استفاده کند.
۸) برگزاری کارگاه آموزشی (( روابط عمومیکاربردی ))
این کارگاه دو روزه به منظور انتقال تجارب و ارتقای مهارتهای عملی مدیران و کارشناسان روابط عمومیو کاربردی کردن دانستههای آنان، در روزهای 23 و 26 آبان ماه سال جاری برگزار میشود.
در روز دوشنبه 23 آبان ماه سال جاری؛ کارگاه «تکنولوژی فضای باز» با حضور دکتر شهرزاد صادری- مشاور، مربی و تسهیل کننده امور بین المللی، از کشور آمریکا در ساعات 8 الی12 با محورهای اصلی بررسی ابزارهایی که در روابط عمومی، ساخت جامعه و یا توسعه سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد، برگزار میشود؛ کارگاه « روابط عمومیاز خانواده شروع میشود- قدرت ارتباطات داخلی » با حضور توماس اچیلیس رییس کنفدراسیون روابط عمومیاروپا و استاد مدعو از دانشگاه بیبیز بولیا، از کشور آلمان در ساعات 14 الی 16؛ با محورهای اصلی رضایتمندی کارکنان، تأثیر انگیزش، ارزش ارتباطات درونی سیستماتیک؛ کارگاه « نقش هوش اجتماعی در ارتقای عملکرد مدیران روابط عمومی» با حضور دکتر علی محمد گودرزی- عضو هیأت علمیفرهنگستان علوم جمهوری اسلامیایران، در ساعات 16:30 الی 18:30، با محورهای اصلی کاربرد روانشناسی در ارتقای عملکرد مدیران و کارشناسان روابط عمومی، در این روز برگزار میشود.
همچنین در روز پنجشنبه،26 آبان ماه، کارگاه «جایگاه پژوهش در روابط عمومی» با حضور پروفسور جیمز گرونیگ از کشور آمریکا؛ پروفسور یحیی کمالی پور- رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه پوردو آمریکا و پروفسور لاریسا گرونیگ- استاد ممتاز روابط عمومیدر دپارتمان ارتباطات دانشگاه مریلند کالج پارک، در ساعات 8 الی 12 با محورهای اصلی، اصول نوین پژوهش در روابط عمومیو ضرورتهای تحقیق و ارزیابی برنامههای ارتباطی واحدهای روابط عمومی؛ کارگاه « ایدهها و فرصتها برای همکاری در روابط عمومی» با حضور میلنکو ژوریک- کارشناس ارشد و مشاور روابط عمومیو رییس جامعه مشاوران صربستان، در ساعات 14 الی 16، با محورهای اصلی نقش روابط عمومیدر فرآیند دموکراسی و جهانی سازی برگزار میشود.
نحوه اطلاع رسانی کنفرانس
در عرصههای ملی و بین المللی فعالیتهای اطلاع رسانی خوبی صورت گرفته است. ابتکار جالبی که امسال در این بخش صورت گرفت تشکیل کمیته استانها بود. از یک طرف، 45 نشریه منطقه ای در سراسر کشور به کمک کنفرانس شتافتند و با اطلاع رسانی و درج فراخوان، گزارش، گفت و گو و اخبار، پوشش خوبی به کنفرانس دادند. همچنین در کلیه استانها و بخشهای کوچک، نمایندگانی انتخاب شدند که به فرآیند برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس کمک کردند.
در بعد داخلی، روزنامههای کثیرالانتشار، پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس به دو زبان فارسی و انگلیسی، بروشورهای اطلاع رسانی و مشارکت در کنفرانس، بروشور بازتاب، بروشور ثبت نام، بروشور مقاله، درج لوگو در 10 سایت پرمخاطب و انتشار در ویژه نامه توسط فصلنامه کارگزار روابط عمومیو فصلنامه فصل نو، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
در بعد بین المللی هم اطلاع رسانی خوبی صورت گرفته است. ثبت کنفرانس در تقویم کنفرانسهای معتبر بین المللی، دایره المعارف الکترونیکی روابط عمومی، درج مقاله تاریخ روابط عمومیدر یک ژورنال بین المللی برای نخستین بار از ایران و درج اخبار در وبلاگها و سایتهای بین المللی روابط عمومیاز جمله این فعالیتهاست.
پخش تیزر تلویزیونی در بخشهای مختلف سیما و گفت و گو با شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی و حضور در برنامه هنر هشتم و انتشار اخبار در صدا، باز خوردهای مناسبی داشت.
برگزاری سه کنفرانس مطبوعاتی، حرکت خوبی بود و امیدواریم همزمان با برگزاری کنفرانس، اطلاع رسانی خوبی در سطح رسانههای کثیرالانتشار داشته باشیم.
صدور بیانیه جهانی روابط عمومی
شعار کنفرانس دوم؛ اعتلای روابط عمومی، ائتلاف جهانی است. اعتقاد بر این است که یکی از مولفههای اصلی اعتلای روابط عمومی، ائتلاف جهانی است. با صدور این بیانیه، یک گام عملی به سوی ائتلاف جهانی برداشته شود. در این بیانیه چند مولفه اصلی که دغدغههای بشریت در کلیت جهانی است مورد توجه قرار گرفته است. نقش روابط عمومیدر فرآیند جهانی شدن، زندگی مسالمت آمیز به دور از هر گونه زور و نیرنگ، رعایت و پایبندی به اصول اجتناب ناپذیر ارتباطات بین المللی، مسوولیت اجتماعی و رعایت مقررات اخلاقی و شغلی و نقش تاثیر گذار روابط عمومیبین المللی از جمله این مولفههاست.
در پایان امیدواریم که کنفرانس به لحاظ کمیو کیفی در سطح بالایی برگزار شود. مسوولان برگزاری کنفرانس تمامیتوان خود را برای برگزاری حرفه ای و باشکوه این کنفرانس به کار گرفتند و انشاءالله مورد توجه مخاطبان و علاقه مندان گرامیقرار گیرد
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابطعمومی برگزار شد
41 بازدید
-
فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابطعمومی ایران»
67 بازدید
-
فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
71 بازدید
-
روابطعمومی؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز
82 بازدید
-
گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
167 بازدید
-
نخستین «اجلاس ملی مدیران روابطعمومی» برگزار میشود
82 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید