کارگزار روابطعمومی|| گزارش سالانه سیژن که به تحلیل روندهای مختلف رسانهای از جمله هوش مصنوعی، رسانههای اجتماعی، شیوههای موفق در ارائه مطالب و نقش در حال تحول روابط عمومی میپردازد، منتشر شد. این گزارش با بررسی دادههای بیش از 3,000 خبرنگار در 19 بازار جهانی، فشارها و فرصتهایی را که در حال شکلدهی به روزنامهنگاری مدرن هستند، نشان میدهد. از تغییرات رفتار مخاطبان و تاثیرات هوش مصنوعی گرفته تا ادامه تقاضا برای ارتباطات دقیق، مرتبط و انسانی در روابط عمومی.
نکات مهم از گزارش 2025:
ارتباطات دقیق اهمیت زیادی دارد: 86% از خبرنگاران میگویند اگر یک پیشنهاد خبری مرتبط با حوزه کاری یا نیازهای مخاطبانشان نباشد، بلافاصله آن را رد خواهند کرد. این موضوع اهمیت انجام تحقیقات دقیق و سفارشیسازی هر تماس برای تیمهای روابط عمومی را نشان میدهد.
بیانیههای مطبوعاتی هنوز موثر هستند: با وجود تغییرات زیاد در دنیای رسانهها، 72% از خبرنگاران هنوز بیانیههای مطبوعاتی را بهعنوان یکی از منابع مفید روابط عمومیها میدانند، بهویژه زمانی که این بیانیهها همراه با محتوای چندرسانهای باشد.
پذیرش و احتیاط در استفاده از هوش مصنوعی: بیش از نیمی از خبرنگاران در سراسر جهان از ابزارهای تولید محتوا مانند چت جیبیتی استفاده میکنند، اما 72% نگران اشتباهات در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند. شفافیت، دقت و نظارت انسانی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
روابط اولیه در روابط عمومی: 85% از خبرنگاران معتقدند بهترین راه برای شروع یک رابطه، ارسال ایمیل معرفی است، حتی اگر داستانی برای ارائه وجود نداشته باشد. همچنان روابط شخصی در دنیای رسانهای اهمیت زیادی دارد.
استفاده پراکنده از رسانههای اجتماعی: لینکدین همچنان پر استفادهترین پلتفرم در سطح جهانی است، در حالی که پلتفرمهای منطقهای مانند ویچت (چین)، واتساپ (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) و بلو اسکای (آمریکای شمالی) نشاندهنده تغییرات در نحوه تعاملات رسانهای هستند.
یک چشمانداز جهانی برای روابط عمومی هوشمندتر
این گزارش که شامل نظرسنجی از 19 کشور است، تغییرات جهانی در صنعت رسانه و روابط عمومی را منعکس میکند. از پذیرش هوش مصنوعی در منطقه آسیای-پاسفیک تا تمرکز بر اعتماد رسانهها در آمریکای شمالی، گزارش 2025 به متخصصان روابط عمومی کمک میکند تا استراتژیهای خود را با شرایط منطقهای تطبیق دهند و در عین حال از بهترین شیوههای جهانی پیروی کنند.
این گزارش همچنین نکات عملی در زمینه شیوههای ارائه اخبار، نیازها و علایق چندرسانهای، استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و نحوه ساخت روابط بلندمدت رسانهای در دنیای دیجیتال و پیچیده ارائه میدهد.
نویسنده: Cision Ltd.
تاریخ: 7 مه 2025
منبع: PR Newswire
انتهای پیام/
رسانههای اجتماعی