۵ نکته حرفهای برای اجرای یک کمپین PR
برای اجرای یک کمپین موفق معیارها و نکات بسیاری وجود دارد، اما در ادامه ۵ نکته که برای اجرای یک کمپین موفق ضروری هستند را مورد بررسی قرار میدهیم.
۱- هدف، محدودیتها و معیار موفقیت خود را تعیین کنید.
این نکته حائز اهمیت است که برای شروع با مشخص کردن یک هدف کلان کار را آغاز کنید. میخواهید با کمپین خود به چه چیزی برسید؟ آیا میخواهید مخاطب جدیدی پیدا کنید؟ آیا میخواهید فروش کالایی را افزایش دهید؟ آیا میخواهید با مردم رابطه مثبت برقرار کنید؟
هنگامیکه یک هدف کلان را انتخاب کردید، آن را محدودتر کنید برای مثل این سوالات را مطرح کنید، به ویژه برای کدام محصول میخواهید فروش خود را افزایش دهید؟ میخواهید برند شما برای چه چیزی شناخته شود؟ در نظر بگیرید که چقدر بودجه در اختیار دارید و مهلت اجرای کار را نیز مشخص کنید و یک معیار متمرکز برای سنجش موفقیت خود در نظر بگیرید.
۲- مخاطبان خود را بشناسید.
قبل از اینکه بتوانید نحوه ارسال پیام در کمپین روابط عمومیخود را انتخاب کنید، باید درباره جامعه هدفی که این پیام را دریافت میکند، تصمیم گیری کنید. برای این کار زمان اختصاص دهید و مشخص کنید که این کمپین خاص برای کدام دسته از مشتریان طرح ریزی شده است. به عنوان مثال، اگر خانوادهها را هدف قرار داده اید، احتمالا خواسته شما این است که کمپینی ایجاد کنید که پیام مخصوص به خانواده را بیان کند یا نشان دهد که چرا این برند به تأثیر محصولاتش بر روی عزیزان مخاطبین اهمیت میدهد.
۳- بستر مناسب را انتخاب کنید.
هنگامیکه در مورد یک شخصیت هدف تصمیم گرفتید، در قدم بعدی باید بستر مورد نظر خود را برای ارسال پیام خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، آیا مخاطبان ایده آل شما تلویزیون یا رادیو را ترجیح میدهند؟ یا بیانیه مطبوعاتی یا کنفرانس مطبوعاتی ابزارهای مناسبتری هستند؟ این اطلاعات به شما کمک میکند تا بقیه موارد را استراتژیک پیاده سازی کنید.
۴- زاویه خلاقیت خود را پیدا کنید.
توجه داشته باشید که ممکن است شنیدن اخبار دریافت یک جایزه توسط شرکت شما چندان برای عموم جذاب نباشد و بالطبع اجرای کمپین آن موفقیت چشمگیری نخواهد داشت، اما داستان شما باید برای عموم جالب باشد. خوشبختانه هر داستانی زاویهای خلاقانه دارد پس از دید عموم به آن نگاه کنید.
چرا دیگران باید به اخبار شرکت شما اهمیت دهند؟ اگر فقط اعلام کنید جایزه بهترین شرکت را برنده شدهاید ممکن است نظرات را به خود جلب نکنید اما اگر با راه اندازی یک کمپین روابط عمومیکار را شروع کنید و به طور مثال یک مقاله درباره نکات رسیدن به این موفقیت منتشر کنید، ممکن است موفق تر عمل کنید.
۵- یک اطلاعیه مطبوعاتی استثنایی بنویسید.
اگر میخواهید روزنامه نگاران به شما کمک کنند، باید به آنها کمک کنید. به جای نوشتن بیانیه مطبوعاتی مانند تبلیغات، مانند «دستگاه تلفن جدید ما اکنون در دسترس عموم است»، یک اطلاعیه را با زاویه خبر قوی بنویسید: «یک فروشگاه محلی موبایل امیدوار است که با اپل رقابت کند»، متوجه تفاوت شدید؟ اولین گزینه انتشار مقاله مطبوعاتی در واقع فقط یک تبلیغ است. گزینه دوم یک داستان است. نقل قولهای مربوط به کارمندان یا رهبران صنعت را در مقاله بنویسید و تمام اطلاعات لازم را که روزنامه نگار ممکن است لازم داشته باشد، در آن بگنجانید.
منبع: novinmarketing
دیدگاهتان را بنویسید