جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

۵ نکته حرفه‌ای برای اجرای یک کمپین PR

برای اجرای یک کمپین موفق معیارها و نکات بسیاری وجود دارد، اما در ادامه ۵ نکته که برای اجرای یک کمپین موفق ضروری هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


۱- هدف، محدودیت‌ها و معیار موفقیت خود را تعیین کنید.

این نکته حائز اهمیت است که برای شروع با مشخص کردن یک هدف کلان کار را آغاز کنید. می‌خواهید با کمپین خود به چه چیزی برسید؟ آیا می‌خواهید مخاطب جدیدی پیدا کنید؟ آیا می‌خواهید فروش کالایی را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید با مردم رابطه مثبت برقرار کنید؟

هنگامی‌که یک هدف کلان را انتخاب کردید، آن را محدودتر کنید برای مثل این سوالات را مطرح کنید، به ویژه برای کدام محصول می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟ می‌خواهید برند شما برای چه چیزی شناخته شود؟ در نظر بگیرید که چقدر بودجه در اختیار دارید و مهلت اجرای کار را نیز مشخص کنید و یک معیار متمرکز برای سنجش موفقیت خود در نظر بگیرید.


۲- مخاطبان خود را بشناسید.

قبل از اینکه بتوانید نحوه ارسال پیام در کمپین روابط عمومی‌خود را انتخاب کنید، باید درباره جامعه هدفی که این پیام را دریافت می‌کند، تصمیم گیری کنید. برای این کار زمان اختصاص دهید و مشخص کنید که این کمپین خاص برای کدام دسته از مشتریان طرح ریزی شده است. به عنوان مثال، اگر خانواده‌ها را هدف قرار داده اید، احتمالا خواسته شما این است که کمپینی ایجاد کنید که پیام مخصوص به خانواده را بیان کند یا نشان دهد که چرا این برند به تأثیر محصولاتش بر روی عزیزان مخاطبین اهمیت می‌دهد.

۳- بستر مناسب را انتخاب کنید.

هنگامی‌که در مورد یک شخصیت هدف تصمیم گرفتید، در قدم بعدی باید بستر مورد نظر خود را برای ارسال پیام خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، آیا مخاطبان ایده آل شما تلویزیون یا رادیو را ترجیح می‌دهند؟ یا بیانیه مطبوعاتی یا کنفرانس مطبوعاتی ابزارهای مناسب‌تری هستند؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بقیه موارد را استراتژیک پیاده سازی کنید.


۴- زاویه خلاقیت خود را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است شنیدن اخبار دریافت یک جایزه توسط شرکت شما چندان برای عموم جذاب نباشد و بالطبع اجرای کمپین آن موفقیت چشمگیری نخواهد داشت، اما داستان شما باید برای عموم جالب باشد. خوشبختانه هر داستانی زاویه‌ای خلاقانه دارد پس از دید عموم به آن نگاه کنید.

چرا دیگران باید به اخبار شرکت شما اهمیت دهند؟ اگر فقط اعلام کنید جایزه بهترین شرکت را برنده شده‌اید ممکن است نظرات را به خود جلب نکنید اما اگر با راه اندازی یک کمپین روابط عمومی‌کار را شروع کنید و به طور مثال یک مقاله درباره نکات رسیدن به این موفقیت منتشر کنید، ممکن است موفق تر عمل کنید.


۵- یک اطلاعیه مطبوعاتی استثنایی بنویسید.

اگر می‌خواهید روزنامه نگاران به شما کمک کنند، باید به آنها کمک کنید. به جای نوشتن بیانیه مطبوعاتی مانند تبلیغات، مانند «دستگاه تلفن جدید ما اکنون در دسترس عموم است»، یک اطلاعیه را با زاویه خبر قوی بنویسید: «یک فروشگاه محلی موبایل امیدوار است که با اپل رقابت کند»، متوجه تفاوت شدید؟ اولین گزینه انتشار مقاله مطبوعاتی در واقع فقط یک تبلیغ است. گزینه دوم یک داستان است. نقل قول‌های مربوط به کارمندان یا رهبران صنعت را در مقاله بنویسید و تمام اطلاعات لازم را که روزنامه نگار ممکن است لازم داشته باشد، در آن بگنجانید.

منبع: novinmarketing

برچسب ها: کمپینکمپین PRکمپین روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    41 بازدید

  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    32 بازدید

  • در یک پژوهش ارایه شد: چالش‌های ارتباطی بین رسانه‌های جمعی و روابط‌عمومی سازمان‌ها

    48 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    82 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی

    46 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    81 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت