ریچارد برونل- هر کسی دوست دارد برنده شود. جشن پیروزی و دستاوردهای زیاد بخشی از فرهنگ ما نیست. این بخشی از طبیعت بشر است. اما در روابط عمومی، چیزی که بیش از دریافت جایزه اهمیت دارد، شناخته شدن تلاش سخت شما به عنوان بخشی بزرگ از یک شرکت و ارسال یک گزارش مطبوعاتی است.
یک جایزه برای دستاوردهای خلاقريال یک استراتژی درخشان رسانه اجتماعی یا یک کمپین پیشگامانه برند به جهان می گوید که کار روابط عمومی در ورای سایر حوزه ها عمل می کند. مهم نیست که در چه حوزه ای به دستاوردی نایل می شوید، یک جایزه در هر حوزه اسباب حرکتی آرام را به سوی توسعه فراهم می کند.
و یک جایزه علاوه بر آن فرصتی برای بدست آوردن کسب و کارهای جدید است. بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. در این یادداشت نکاتی طرح شده است که می تواند به شما کمک کند که چگونه از جوایز ارتباطات خود بهره برداری کنید:
1. اخبار خوب را منشر کنید. به جایزه ای که دریافت کرده اید در صفحه اصلی سایت خود اشاره کنید. همچنین می توانید آن را در پروفایل لینکداین خود وارد کنید. ترجیحا می توانید آن را به همراه عکسی گروهی از افرادی که در دریافت آن به شما کمک کرده اند، توییت کنید. مطمئن شوید که فهرست عناوین جایزه، سال دریافت و منابع آن را منتشر کرده اید.
2. ارزش های جایزه با تیم خود به اشتراک بگذارید. هیچ کس به تنهایی نمی تواند جایزه ای را به خودی خود بدست آورد. جایی در طول راه، شما احتمالا از راهنمایی های یک رئیس یا مربی بهره مند شده اید یا پشتیبانی یک همکار را داشته اید. ممکن است در تاریک ترین روزهای پروژه، برای گریه سرتان را بر روی شانه دوست عزیز گذاشته باشید. پس همکاران خود را در زمانی که به پیروزی رسیدید، فراموش نکنید. ضمن تشکر و تقدیر از آنها در میان جمع، مطمئن شوید که آنها در آینده نیز در چنین موقعیت هایی در کنار شما قرار خواهند گرفت و از حمایتشان برخوردار خواهید شد.
3. به مشتریانتان یادآوری کنید که چه اندازه باحال هستید. بلافاصله بعد از پیروزی جایزه بهترین زمان برای پیگیری مشتریان بالقوه است. در صورتی که یک مدیر برند هست که می خواهد از حوزه کاری تان آگاه شود، بگذارید که بداند که شما به خواطر کارهای خوبتان به رسمیت شناخته شده اید. این کار ممکن است آنها را در مسیر شما قرار دهد.
4. روش دیگر برای بهبود شرایط برند، این است که آگهی تبلیغاتی خود را به یکی از نشریات تخصصی مربوطه ارائه دهید و در آن ضمن تشکر از سازمانی که جایزه را به شما تقدیم کرده، از کسانی که امکان پیروزی شما را فراهم کرده اند، تقدیر و تشکر کنید. (نکته دوم را بخوانید.)
5. برنده جایزه روابط عمومی می تواند یک کارگزار روابط عمومی بزرگ باشد. بنابراین صرفا به قرار دادن تقدیر نامه تان در طبقه دکور کتابخانه و یا روی دیوار اکتفا نکنید. سعی کنید که از آن فرصتی برای جلب مشتریان خلق کنید. آن را برای انجام کارهای بزرگتر به کار برید. کسی چه می داند؟ شاید شما در آینده یکی از کلکسیونرهای همین جوایز روابط عمومی شدید.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/05/14/3-cool-ways-to-harness-the-power-of-your-pr-award/?hq_e=el&hq_m=2882589&hq_l=14&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)