5 استراتژی مثبت روابط‌عمومی طی بحران همه‌گیری ویروس کرونا

استراتژی های روابط‌عمومی که 18 ماه پیش برای کسب و کارها کار می کردند ممکن است امروز کارآمد نباشند. رمز مهم برای زنده ماندن و پیشرفت در این بحران، انعطاف پذیری و تمایل به سازگاری با روش های جدید انجام تجارت است.

در دهه 2009 تا 2019، نقش مثبت روابط‌عمومی از توزیع مطبوعات و انتشار انبوه به یک رویکرد دقیق تر و هدفمند تر با محوریت داستان پردازی و رهبری فکری تغییر یافت. بنابراین، رهبری داستان و اندیشه چگونه در محیط فعلی کار می کند؟: بهتر از همیشه.

اگرچه پیش بینی اینکه چه تغییراتی در طی چند ماه آینده رخ خواهد داد دشوار است، در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند تا دوباره برنامه های روابط عمومی خود را مجدداً بازنگری و تنظیم کنید و زنده بمانید – یا حتی شکوفا شوید.

رهبری فکری

در نظر بگیرید که چگونه شما می توانید در این مدت برای افراد صنعت خود ارزش افزوده ایجاد کنید و استراتژی روابط عمومی خود را در اطراف آن نکات کلیدی متمرکز کنید.

نتیجه این کار فقط این است که خود را به عنوان یک متخصص در مورد چیزی که شما در واقع یک متخصص در آن هستید قرار دهید. مقاومت در برابر اصرار برای استفاده از بحران جهانی فقط برای کسب برخی تبلیغات، منزجرکننده است. افراد می توانند تفاوت بین کسی را مشاهده کنند که فقط به دنبال جلب توجه رسانه ها هستند و کسی که واقعاً بینش ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارد.

ضمن تدوین استراتژی رهبری فکری، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

– چه راه حل های منحصر به فردی برای مشاغل صنعت خود دارید؟
– چگونه تخصص شما می تواند ترس افراد را برطرف کند؟
– چگونه می توانید جامعه خود را از طریق بحران، رهبری کنید؟

رسانه ها، گزارشگران و سردبیران به طور فعال به دنبال رهبران اندیشه و کارشناسان هستند تا بینش، تخصص و مشاوره ای در مورد موضوعات مرتبط و به موقع ارائه دهند. اگر شما تخصص برای ارائه دارید، اکنون زمان آن است که قدم بگذارید و رهبری کنید.

فن آوری پیشرفته

تحول دیجیتالی کاملاً بر عهده ماست و تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته از خانه کار می کنند.

اندرو کراس، معاون روابط عمومی واکر ساندز می گوید: “هوش مصنوعی ابزار عملی را برای نقش های روابط عمومی به ارمغان می آورد.” “راه حل هایی از شرکت هایی مانند Narrative Science و Automated Insights به طور فزاینده ای روند تولید محتوا را اتوماسیون می کند که پیامدهای بزرگی برای متخصصان روابط رسانه ای و همچنین متخصصان ارتباط با شرکت ها دارد.”

در ماه ها و سال های آینده، اطلاعاتی که از داده های زمان واقعی جمع آوری می شود واضح تر و بیشتر از همیشه به نظر می رسد. متخصصان روابط عمومی امروز باید آماده باشند تا به خوبی از استراتژی روابط عمومی با داده های کمی استفاده کنند، به خصوص در زمانی که بسیاری از برندها با بازاریابی محدود و بودجه روابط عمومی همکاری می کنند.

عنصر انسانی

هفتاد درصد از مصرف کنندگان آنلاین می گویند که به نظرات تأثیر گذاران اعتماد می کنند. در دنیای Coronavirus، مردم به دنبال تأثیر گذار و رهبرانی هستند که به آنها اعتماد دارند تا در ایام دشوار به حرکت درآیند.

این اعتماد از کجا حاصل می شود؟ پیروان معتقدند که با این نمادهای فرهنگی رابطه شخصی دارند که بسیار عمیق تر از تبلیغ برند است. انتشارات مطبوعاتی و روزنامه های سفید همیشه در یک کارزار روابط عمومی جایگاهی دارند – اما این روزها، آنها پشت پرده روایت قرار می گیرند.

مشتریان و مشتریان بالقوه می خواهند داستان های واقعی را از افراد واقعی بیشتر از آنچه می خواهند بخوانند نقل قول های متفاوتی را که بدون هدف در ده ها وب سایت و نشریه منتشر شده است، بشنوند. یک متخصص روابط عمومی با استفاده از برندهای تجاری به برندها کمک می کند تا حضور رسانه ها را به روشی استراتژیک که بر شفافیت تأکید می کند و عنصر انسانی را تقویت می کند، انتخاب کنند.

مردم مایل به صرف وقت برای جستجوی محصولات و برندهای مطابق با ایده آل های خود هستند.

کانال‎ های کمتر

در شرایط بحرانی، تأکید روابط عمومی بر حفظ حضور در چندین کانال و رسانه نیست، بلکه بر بهینه سازی آن حضور و دیدار با مخاطبان در جایی که در آن قرار دارند است.

متخصصان روابط عمومی باید به مشتریان کمک کنند تا آن‌ها در مورد کانال‌های ارتباطی مفید و موردنیاز، تصمیمات استراتژیک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *