5 استراتژی مثبت روابطعمومی طی بحران همهگیری ویروس کرونا
استراتژیهای روابطعمومیکه 18 ماه پیش برای کسب و کارها کار میکردند ممکن است امروز کارآمد نباشند. رمز مهم برای زنده ماندن و پیشرفت در این بحران، انعطاف پذیری و تمایل به سازگاری با روشهای جدید انجام تجارت است.
در دهه 2009 تا 2019، نقش مثبت روابطعمومی از توزیع مطبوعات و انتشار انبوه به یک رویکرد دقیق تر و هدفمند تر با محوریت داستان پردازی و رهبری فکری تغییر یافت. بنابراین، رهبری داستان و اندیشه چگونه در محیط فعلی کار میکند؟: بهتر از همیشه.
اگرچه پیش بینی اینکه چه تغییراتی در طی چند ماه آینده رخ خواهد داد دشوار است، در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که به شما کمک میکند تا دوباره برنامههای روابط عمومیخود را مجدداً بازنگری و تنظیم کنید و زنده بمانید – یا حتی شکوفا شوید.
رهبری فکری
در نظر بگیرید که چگونه شما میتوانید در این مدت برای افراد صنعت خود ارزش افزوده ایجاد کنید و استراتژی روابط عمومیخود را در اطراف آن نکات کلیدی متمرکز کنید.
نتیجه این کار فقط این است که خود را به عنوان یک متخصص در مورد چیزی که شما در واقع یک متخصص در آن هستید قرار دهید. مقاومت در برابر اصرار برای استفاده از بحران جهانی فقط برای کسب برخی تبلیغات، منزجرکننده است. افراد میتوانند تفاوت بین کسی را مشاهده کنند که فقط به دنبال جلب توجه رسانهها هستند و کسی که واقعاً بینش ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارد.
ضمن تدوین استراتژی رهبری فکری، سوالات زیر را در نظر بگیرید:
– چه راه حلهای منحصر به فردی برای مشاغل صنعت خود دارید؟
– چگونه تخصص شما میتواند ترس افراد را برطرف کند؟
– چگونه میتوانید جامعه خود را از طریق بحران، رهبری کنید؟
رسانهها، گزارشگران و سردبیران به طور فعال به دنبال رهبران اندیشه و کارشناسان هستند تا بینش، تخصص و مشاوره ای در مورد موضوعات مرتبط و به موقع ارائه دهند. اگر شما تخصص برای ارائه دارید، اکنون زمان آن است که قدم بگذارید و رهبری کنید.
فن آوری پیشرفته
تحول دیجیتالی کاملاً بر عهده ماست و تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته از خانه کار میکنند.
اندرو کراس، معاون روابط عمومیواکر ساندز میگوید: “هوش مصنوعی ابزار عملی را برای نقشهای روابط عمومیبه ارمغان میآورد.” “راه حلهایی از شرکتهایی مانند Narrative Science و Automated Insights به طور فزاینده ای روند تولید محتوا را اتوماسیون میکند که پیامدهای بزرگی برای متخصصان روابط رسانه ای و همچنین متخصصان ارتباط با شرکتها دارد.”
در ماهها و سالهای آینده، اطلاعاتی که از دادههای زمان واقعی جمع آوری میشود واضح تر و بیشتر از همیشه به نظر میرسد. متخصصان روابط عمومیامروز باید آماده باشند تا به خوبی از استراتژی روابط عمومیبا دادههای کمیاستفاده کنند، به خصوص در زمانی که بسیاری از برندها با بازاریابی محدود و بودجه روابط عمومیهمکاری میکنند.
عنصر انسانی
هفتاد درصد از مصرف کنندگان آنلاین میگویند که به نظرات تأثیر گذاران اعتماد میکنند. در دنیای Coronavirus، مردم به دنبال تأثیر گذار و رهبرانی هستند که به آنها اعتماد دارند تا در ایام دشوار به حرکت درآیند.
این اعتماد از کجا حاصل میشود؟ پیروان معتقدند که با این نمادهای فرهنگی رابطه شخصی دارند که بسیار عمیق تر از تبلیغ برند است. انتشارات مطبوعاتی و روزنامههای سفید همیشه در یک کارزار روابط عمومیجایگاهی دارند – اما این روزها، آنها پشت پرده روایت قرار میگیرند.
مشتریان و مشتریان بالقوه میخواهند داستانهای واقعی را از افراد واقعی بیشتر از آنچه میخواهند بخوانند نقل قولهای متفاوتی را که بدون هدف در دهها وب سایت و نشریه منتشر شده است، بشنوند. یک متخصص روابط عمومیبا استفاده از برندهای تجاری به برندها کمک میکند تا حضور رسانهها را به روشی استراتژیک که بر شفافیت تأکید میکند و عنصر انسانی را تقویت میکند، انتخاب کنند.
مردم مایل به صرف وقت برای جستجوی محصولات و برندهای مطابق با ایده آلهای خود هستند.
کانالهای کمتر
در شرایط بحرانی، تأکید روابط عمومیبر حفظ حضور در چندین کانال و رسانه نیست، بلکه بر بهینه سازی آن حضور و دیدار با مخاطبان در جایی که در آن قرار دارند است.
متخصصان روابط عمومیباید به مشتریان کمک کنند تا آنها در مورد کانالهای ارتباطی مفید و موردنیاز، تصمیمات استراتژیک بگیرند.
دیدگاهتان را بنویسید