جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

 5 تاكتيك كارآمد برای نوشتن

هر نويسنده حرفه اي به شما خواهد گفت كه نوشتن يا حداقل خوب نوشتن زمان مي برد. هر نويسنده حرفه اي درباره سرعت نوشتن مشورت خواهد كرد: نوشتن يك مطلب چقدر زمان مي برد؟ هرچه بيشتر زمان ببرد، مورد پذيرش است. بنابراين اگر احساس مي كنيد كند هستيد، شانس داريد اين كار را به درستي انجام دهيد.

“چگونه مي توانم سريعتر و كارآمدتر بنويسم؟” اين سؤالي است كه اغلب مردم از من مي پرسند.

در اينجا 5 نكته براي بهتر شدن ايده‌هاي شما براي ابتدا و داخل متن آورده شده است:

۱. سعي نكنيد همه چيز را بگوييد.

احساس نكنيد كه مجبور هستيد تا هر آنچه را كه مي دانيد در مورد يك موضوع بنويسيد.

قبل از شروع به نوشتن در مورد حذف آنچه مي خواهيد، فكر كنيد. اين نه تنها زندگي شما را آسان مي كند؛ بلكه اين كار باعث مي شود تا خواندن براي همه افراد ديگر نيز بسيار رضايت بخش و لذت بخش باشد.

اخيرا يك دانش آموز به من گفت او متوجه شده است كه چقدر پيشنهاد من درباره حذف آنچه كه خوانندگان قبل از شروع نياز ندارند، مفيد بوده است. اين شفافيت لازم را در مورد آنچه بايد بدانند به او مي داد.

۲. با پيدا كردن زاويه ديد خود از روزنامه نگاران خبري نكته‌برداري كنيد

روزنامه نگاران حرفه اي عادت دارند نوشته را در مهلت مقرر تنظيم كنند. يك راه صرفه جويي در وقت، نزديك شدن به مبحث آنها از يك ديدگاه واحد است؛ چيزي كه آن را “يافتن زاويه ديد” مي نامند.

به جالب ترين، قانع كننده ترين يا تعجب آورترين قسمت‌هاي سوژه خود برويد و از آنجا زاويه ديد خود را ايجاد كنيد.

۳. يك استراتژي تحقيقاتي داشته باشيد.

استفاده از تحقيقات براي به تأخير انداختن نوشتن اولين كلمات در صفحه شروع وسوسه انگيز است. براي جلوگيري از تبديل تحقيقات خود به تعلل در زمان، بايد در مورد آن هدفمند باشيد. بنابراين تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه هر چيزي يا هرآنچه كه به موضوع شما مرتبط است را نخوانيد.

در عوض با يك ايده روشن درباره موضوع يا سوالي كه مي خواهيد به آن پاسخ دهيد، شروع كنيد و درباره هر منبع مرتبط با آن مورد و يا سوال بررسي كنيد. از خود بپرسيد، “چرا من اين را مي خوانم؟” “چگونه مي توانم از آن استفاده كنم؟” و “چگونه اين نكته را تأييد مي كنند يا به چالش مي كشند؟” اگر نمي توانيد به جواب‌هاي قانع كننده اي برسيد، خواندن را متوقف كرده و شروع به نوشتن كنيد يا به سمت منبعي برويد كه به شما در پيشبرد استدلال كمك مي كند.

4. قبل از شروع، ارايه آسانسوري (توصيفي كوتاه از موضوع در مدت زمان كم) توليد كنيد.

راز نوشتن به صورت مؤثرتر اين است كه با هدف بنويسيد؛ بدانيد قبل از آنكه بنشينيد و بنويسيد، قصد داريد به كجا برويد.

بنابراين از خود بپرسيد كه پيام اصلي شما چيست؟ يا اگر از “ارايه آسانسوري” لذت مي بريد: يعني تنها چيزي كه مي خواهيد بدانيد خواننده شما بعد از خواندن قطعه شما انجام مي دهد، مي داند، احساس يا فكر مي كند، چيست؟ جواب را در بالاي صفحه قرار دهيد و بگذاريد تفكر شما در كل مراحل نوشتن راهنما شود.

۵. با سه روش توييتي يك طرح كلي ايجاد كنيد.

روش ديگر براي تمركز تفكر شما، فكر كردن مثل يك مدير رسانه‌هاي اجتماعي است. قبل از شروع به نوشتن سه نكته اصلي كه مي خواهيد بيان كنيد را در نظر بگيريد. با هر نكته بپرسيد: اگر من يك توييت واحد براي جمع بندي اين ايده داشتم، چه مي گفتم؟

نويسنده: تدكيترمن
ترجمه مريم ميرعبدالحق

ادامه دارد

برچسب ها: 5 تاكتيك كارآمد برای نوشتننوشتننویسنده
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    31 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    79 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    95 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    82 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    75 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    78 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت