جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

نظامنامه جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی

این نظامنامه دارای سه بخش می‌باشد:
الف- تعاریف و دامنه تحول
ب- ارکان و ساختار نظامنامه و وظایف آنها
ج- فرآیند اجرایی

الف- کلیات (تعاریف و دامنه شمول)

1- معرفی
موسسه کارگزار روابط‌عمومي با هماهنگی سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و سازمان‌های تخصصی، جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي را به منظور ارج گذاری به تلاش‌های صادقانه فعلان و تلاشگران حوزه روابط‌عمومي و اعتلای حرفه روابط‌عمومي به اجرا می‌گذارد. جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي، جایزه ای است که هر سال همزمان با برگزاری «کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي» به پیشکسوتان، کارشناسان، نویسندگان و مدیران روابط‌عمومي حایز شرایط اعطا می‌گردد.

این جایزه بر اساس مقررات و ضوابط حرفه‌ای، ارزیابی عملکرد و نگاهی جامع اعطا می‌گردد و تمامی‌جنبه‌های حرفه‌ای و اجرایی و تخصصی، برون دادها و تاثیر و تاثر فعالیت‌ها بر جامعه و نقش آن در رفع مشکلات اجتماعی در نظر می‌گیرد.

2- اهداف

– ارج گذاری به تلاش‌های صادقانه فعالان و تلاشگران حوزه روابط‌عمومي
– ایجاد فضای رقابتی و اعتلای حرفه روابط‌عمومي
– توسعه همکاری‌های حرفه‌ای و مسوولیت‌های اجتماعی
– تشویق روابط‌عمومي‌ها و توسعه و مشارکت آنها در فرآیند تصمیم گیری
– ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق

– یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر فعالیت‌ها
– تقویت فرهنگ روابط‌عمومي و اهمیت جایگاه آن در جامعه
– ترویج و تقویت ارزش‌ها، اصول و استانداردهای اخلاقی و حرفه‌ای

3- دامنه تحول

همه استادان، مدیران، کارشناسان و نویسندگان روابط‌عمومي که منشاء اثر در اعتلای حرفه روابط‌عمومي کشور باشند، می‌توانند متقاضی این جایزه باشند.
این جایزه به تفکیک به پنج گروه:
– پیشکسوتان روابط‌عمومي (1 نفر)
– نویسندگان روابط‌عمومي (1 نفر)
– کارشناسان روابط‌عمومي (1 نفر)
– مدیران روابط‌عمومي (1 نفر)
– جایزه شجاعت (1 نفر)

اعطا می‌گردد. آیین نامه‌های اجرایی و ضوابط مندرج در این نظامنامه، ملاک انتخاب افراد و اعطا جایزه خواهد بود.

ب- ارکان (وظایف- آیین نامه‌ها- فرم‌ها)

ارکان جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي به شرح زیر است:

1- شورای سیاستگذاری

شورای سیاستگذاری که ریاست آن را رییس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي بر عهده دارد مرکب از 7 نفر از استادان، مدیران، متخصصین و صاحب نظران روابط‌عمومي است.

2- کمیته اجرایی و گزینش
کمیته اجرایی و گزینش که ریاست آن را دبیر کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي یا قائم مقام وی برعهده دارد مرکب از 10 نفر از مدیران، متخصصین و صاحب نظران روابط‌عمومي است. مدیران، پیشکسوتان، کارشناسان و نویسندگان برگزیده که بالاترین امتیاز را در هر دوره کسب می‌کنند در دوره بعد، عضو کمیته اجرایی و گزینش خواهند بود.

3- کمیته علمی
کمیته علمی‌مرکب از 5 نفر از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومي باتجربه، صاحب تظران و اساتید دانشگاهی است که وظیفه تدوین، نظارت و بازنگری در زمینه کلیه مباحث مرتبط را برعهده دارد.

4- کمیته داوران
کمیته داوری مرکب از 10 نفر افراد خوشنام دارای تحصیلات دانشگاهی، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومي بی طرف و باسابقه مدیریتی است که بر اساس معیارها و رویه‌های تعیین شده توسط کمیته علمی‌و تایید شورای سیاستگذاری انتخاب می‌شوند.

5- موسسه کارگزار روابط‌عمومي که بنیانگذار این جایزه بوده است به عنوان مجری طرح انتخاب شده و دبیرخانه اجرایی آن را تشکیل می‌دهد.

ج- فرآیند اجرایی (راهنمای متقاضیان)

1- فرآیند تقاضا

متقاضیان دریافت جایزه در سطوح مختلف می‌توانند طی سال و در صورت آمادگی و احراز شرایط، فرم درخواست جایزه و گزارش مکتوب از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا طبق قالب تعیین شده (حداکثر در 20 صفحه A4 یک رو) را به دبیرخانه جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي ارسال نماند.

2- سطوح اعطاء جایزه
1- پیشکسوتان روابط‌عمومي

– اعطا گواهینامه
– اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی

2- نویسندگان روابط‌عمومي
– اعطا گواهینامه
– اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی

3- کارشناسان روابط‌عمومي
نفر اول: – اعطا گواهینامه
– اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی
نفر دوم – اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی
نفر سوم: – اعطا تقدیرنامه

4- مدیران روابط‌عمومي
نفر اول: – اعطا گواهینامه
– اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی
نفر دوم – اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی
نفر سوم: – اعطا تقدیرنامه

5- جایزه شجاعت: – اعطا تقدیرنامه
– اعطا تندیس دکتر نطقی

3- مقررات عمومی
1-3- شرایط عمومی‌انتخاب

برگزیدگان، برای مدت 4 سال از شرکت مجدد در فرآیند اعطای جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي منع می‌شوند تا برای سایر متقاضیان فرصت رقابت بیشتری فراهم شود.

2-3- محرمانه بودن مدارک

تمام اطلاعات و امتیازات متقاضیان در قبل و بعد از فرآیند ارزیابی توسط دبیرخانه و کمیته اجرایی، علمی‌و داوری محرمانه تلقی می‌شود. همه دست اندرکاران متعهد می‌شوند که هیچ گونه اطلاعاتی را بدون اجازه رسمی‌از متقاضیان به هیچ نحو منتشر نکنند.

3-3- حق رد متقاضیان

متقاضیانی که شرایط شان با الزامات ذکر شده مطابقت نداشته باشد توسط دبیرخانه جایزه رد می‌شوند.

4-3- اعتراض به تصمیم رد متقاضیان

متقاضیانی که به تصمیم دبیرخانه و کمیته داوری اعتراض داشته باشند درخواست کتبی خود را مبنی بر تقاضا برای دریافت گزارش به دبیرخانه ارسال نمایند. دبیرخانه موظف است پس از بررسی موضوع، کتبا دلایل خود را اعلام نماید. حتی می‌تواند برای توضیح جلسه ای را با حضور فرد متقاضی تشکیل دهد. هدف از این امر، کسب اطمینان و جلوگیری از ضایع شدن حقوق متقاضیان است.

5-3- مرجع رسمی‌پاسخگویی

دبیرخانه جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي، مرجع رسمی‌پاسخگویی به کلیه سوالات و تقاضاهای واصله است.

6-3- چگونگی انجام ارزایابی

تقاضانامه‌ها توسط کمیته اجرایی و گزینش ارزیابی می‌شوند. برای اطمینان از همگونی امتیازات، علاوه بر آموزش، آیین نامه‌های اجرایی برای انتخاب، گزینش و داوری تهیه و تنظیم می‌شود. در صورتی که در ارزیابی اولیه به حد نصاب‌های اولیه که 100 امتیاز می‌باشد دست پیدا نکنند از فرآیند ارزیابی حذف می‌شوند.
پس از احراز شرایط اولیه، نظر کمیته اجرایی و گزینش به کمیته داوری اعلام می‌شود. کمیته داوری پس از بررسی اظهارنامه و امتیازات تصمیم نهایی خود را برای کسب تقدیرنامه، تندیس دکتر نطقی، گواهینامه حرفه‌ای و جایزه نقدی اتخاذ خواهد کرد.

7-3- هزینه‌های جایزه

هزینه‌های جایزه از درآمدهای کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي پرداخت می‌شود. سایر هزینه‌ها توسط سازمان‌های علاقمند تامین می‌شود.

8-3- دبیرخانه

دبیرخانه جایزه مستقر در موسسه کارگزار روابط‌عمومي واقع در نشانی زیر است:
تهران،
صندوق پستی:
تلفن‌های تماس:
نمابر:
وب سایت:
پست الکترونیک:

9-3- تقویم شرکت در فرآیند کسب جایزه

1 آخرین زمان تدوین و ارسال تقاضانامه
2 آخرین زمان تکمیل و ارسال فرم‌های تقاضای ثبت نام
3 کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومي و اهداء جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي

10-3- تقاضا برای درخواست جایزه

برای شرکت در فرآیند کسب جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي لازم است تا گزارشی از وضعیت فرد متقاضی با توجه به معیارهای تدوین شده در قالب یک تقاضانامه تهیه شود.
این تقاضانامه حداکثر 50 صفحه A4 یک روست که مشخصات ظاهری این تقاضانامه باید به شرح زیر باشد:
• بیوگرافی فرد متقاضی (تخصص‌ها، سمت‌ها، دوره‌های آموزشی، و …)
• تصویر فرم درخواست جایزه
• کلیات شامل؛
– بیوگرافی
– فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی
– فعالیت‌های اجرایی و سازمانی
– اهداف و ارش‌های اصلی
– اطلاعات جزیی
– پیوست‌ها
– تعریف واژه‌ها و مدارک خاص
• تمامی‌تقاضانامه‌ها باید در قالب یک فایل به نشانی الکترونیکی دبیرخانه ارسال گردد.
– فرم درخواست جایزه (نویسندگان)
– فرم درخواست جایزه (کارشناسان)
– فرم درخواست جایزه (مدیران)

یادآوری مهم
– لازم به ذکر است برای پیشکسوتان فرم درخواست در نظر گرفته نشده و انتخاب پیشکسوتان با توجه به معیارها و ضوابط تدوین شده از بین افراد واجد شرایظ انتخاب می‌شود.
– در سطح جایزه شجاعت هم فرم خاصی در نظر گرفته نشده و با توجه به معیارها و ضوابط تدوین شده از بین افراد واجد شرایط انتخاب می‌شود.

4- روند انتخاب گزینشگران و داوران
4-1- مقدمه

گزینشگران و داوران علاوه بر دانش و تجربه کافی، باید دارای روحیه بی طرفی و خوشنام نیز باشند. داوران باید از رویه‌ها و دستورالعمل‌های اعطای جایزه پیروی و طبق آن عمل کنند.

4-2- شرایط داوران

– تحصیلات دانشگاهی (حداقل در سطح کارشناسی)
– حسن شهرت و خوشنامی
– دانش و مهارت‌های ارتباطی، حرفه‌ای، مدیریتی و ارزیابی
– حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه مدیریت روابط‌عمومي
– حداقل 10 سال سابقه کار در کارشناسی روابط‌عمومي
– اختصاص وقت کافی برای ارزیابی
– طی کردن دوره تخصصی ارزیابی

4-3- مدت دوره

مدت دوره 3 روز پیش بینی شده است.

4-4- نحوه انتخاب گزینشگران و داوران

داوران به پیشنهاد کمیته علمی‌و تایید شورای سیاستگذاری انتخاب و معرفی می‌شوند.

5-4- وظایف گزینشگران و داوران

اهم وظایف گزینشگران و داوران به شرح زیر است:
– ارزیابی تقاضانامه‌ها و بررسی آن‌ها
– حفظ اسرار و اطلاعات شخصی متقاضیان
– ایجاد هماهنگی در فرآیند ارزیابی
– زمان بندی اجرایی فعالیت‌های کمیته
– برگزاری جلسات ارزیابی
– برنامه ریزی برای ارزیابی تقاضانامه‌ها
– تدوین گزارش‌های اولیه و نهایی ارزیابی
– بررسی اعتراض‌ها و تهیه گزارش‌های کتبی
– ارایه راهنمایی‌های لازم به متقاضیان
– شرکت در جلسات کمیته‌ها
– رعایت آیین نامه‌ها و برنامه‌های زمانبندی شده

6-4- برنامه زمانی فرآیند ارزیابی

مطابق برنامه ریزی انجام شده تمامی‌گزینشگران و داوران می‌بایستی با آگاهی از میزان وقت در نظر گرفته شده از سوی دبیرخانه، وارد این فرآیند شوند و تعهد کامل خود را به اختصاص وقت، متناسب با برنامه زمانی دبیرخانه اعلام کنند

7-4- نحوه انتخاب گزینشگران و داروان

نحوه انتخاب گزینشگران و داوران جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي بر اساس نظر کمیته علمی‌و تایید شورای سیاستگذاری و بر اساس رویه‌ها و فرآیندهای دبیرخانه صورت خواهد گرفت و قابل تغییر نیست.

8-4 رعایت نکات اخلاقی

– رعایت آیین نامه‌ها و رویه‌های مصوب
– رعایت برنامه زمانی اعلام شده از سوی دبیرخانه
– تعهد به رعایت نکات اخلاقی و اسرار متقاضیان
– امضاء سوگندنامه و توافق نامه رازداری

9-4- تعهدات دبیرخانه

دبیرخانه تعهد می‌کند در پایان فرآیند ارزیابی به تعهدات زیر اقدام نماید:
– صدور گواهی نامه برای گزینشگران و داوران به عنوان ارزیاب جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومي
– اعلام عمومی‌اسامی‌گزینشگران و داوران از طریق انتشارات و سایت اینترنتی برای معرفی این افراد
– پرداخت حق الزحمه مناسب با فعالیت‌های انجام شده

تدوین: موسسه کارگزار روابط‌عمومی
زمان تدوین: 1383

برچسب ها: جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومیچهره‌های ماندگار روابط‌عمومینظامنامه جایزه ملی چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    35 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    58 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    67 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    81 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    164 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    81 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت