نویسندگان: بن چادور – محمود میمراه – ساراو چاوداری – ابراهیم حبیبی مجنده – ورا توکنووا آبیشوا – یوگینیا سرکووا – لازات کوشمتووا – سالی اسمبکنوا – شارا ماژیتایوا
پیشینه روابطعمومی و نحوه توسعه آن در دورانهای قبل از قرن نوزدهم و دورانهای بعد از آن که نقطه شروع روابطعمومینوین است چه آن زمان که سازمانها، شرکتها و حتی دولتهای گوناگون و ادیان جهان تحت هدایت رهبران قدرتمند بودند و از ارتباط برای مدیریت اعتبار خود، هماهنگسازی ساختارها و برقراری قواعد برای وفاداری افراد تحت سرپرستی خود استفاده میکردند و چه در دوران معاصر که ارتباطات تعاملی و دوسویه به منصه ظهور رسیده و رویکردهای سنتی روابطعمومیبه رویکردهای مدرن گذر کرده بدون استفاده و بهکارگیری دادهها و بهرهمندی از فناوری ارتباطات و اطلاعات اهداف آن محقق نمیشد و در عصر کنونی نیز سخنی از مدیریت روابطعمومیدر میان نبود.
رویکردهای حرفهای روابطعمومی در زمان معاصر گویای این است که روابطعمومیبا تکیه بر اطلاعات دادهبنیاد از اهمیت و ضرورت ویژهای برخوردار شده است. این اهمیت بهگونهای است که مبنای عمل و کارکرد روابطعمومیها بر پردازش اطلاعات استوار شده و استفاده از تکنیکهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقیقات، تبلیغات، انواع مختلف ارتباطات اعم از ارتباطات رسانهای، ارتباطات با ذی نفعان، ارتباطات اقناعی، ارتباطات با مشتری و… بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
فهرست مطالب
تحول دیجیتال روابطعمومیفرا رسیده است
نقشهراهی برای تحول دیجیتال در روابطعمومی
دیجیتالی شدن چگونه به ارتقای صنعت روابطعمومیمنتهی میشود
روندهای کلیدی حاکم بر توسعه و گسترش روابطعمومیدر عصر جهانی شدن ارتباطات اینترنتی
نظرات
30,000 تومان