دکتر حمید نطقی نماد مهرورزی، مردم‌داری و ارتباط دوستانه بود و در همه پهنه‌های زندگی مظهر و معلم اخلاق بود و جامعه امروز ما نیازمند شناخت این آموزه‌ها و عمل به آن‌هاست.

جایزه دکتر “حمید نطقی” بنیان‌گذار روابط‌عمومی‌‌ایران به‌طور خلاصه نام جایزه‌ای است که به‌منظور ادای احترام به دکتر نطقی و پاسداشت ارزش‌هایی که او از آن‌ها حمایت می‌کرد، توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌ و دبیرخانه دائمی‌‌کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران در سال ۱۳۸۳ طراحی و بنیان‌گذاری شد.

جایزه نطقی یک جایزه علمی‌است که در سه سطح بین‌المللی، ملی و تندیس به‌منظور تقدیر از خدمات و تلاش‌های علمی، تحقیقاتی، حرفه‌ای و نوآورانه افراد موثر در توسعه و اعتلای روابط‌عمومی‌و ارتباطات اعطا می‌شود.

اهداف جایزه

– زنده نگه داشتن نام و تجليل از مقام استاد شادروان دکتر حمید نطقی و الگوسازی تلاش‌ها و شخصیت ارزنده ایشان
– کمک به بهبود درک عمومی‌از ارزش، اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی
– تشویق استادان، مدیران و كارشناسان به مشارکت هر چه بیشتر در تولید و نشر دانش روابط‌عمومی‌و آشناسازی جامعه روابط‌عمومی‌با نقش و تلاش ایشان

شرایط، نحوه انتخاب و اهدای جایزه

– یک اثر یا دستاورد برجسته نظری یا کاربردی در حوزه‌ روابط‌عمومی‌و ارتباطات
– مجموعه فعالیت‌‌های علمی‌یا اثر کلی یک فرد بر توسعه و اعتلای روابط‌عمومی‌در حوزه‌های ملی و بین‌المللی
– مجموعه فعالیت‌‌های حرفه‌ای یا اثر کلی یک فرد بر توسعه و اعتلای روابط‌عمومی

این جایزه در راستای حمایت از حرفه و صنعت روابط‌عمومی‌ایران در تاریخ 24/04/1383 به پیشنهاد مهدی باقریان مدیرعامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی توسط هیات موسس این موسسه و شورای عالی سیاست‌گذاری كنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران به تصویب رسید و از تاریخ 25/08/83 به افراد واجد شرایط در این حوزه در دو سطح ملی و بین‌المللی و همچنین تندیس دکتر نطقی اعطا می‌شود.


شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی‌ایران