متخصصان روابط عمومی با استفاده از فنون و تکنیکهای روابطعمومی میتوانند یک تصویرعمومی مثبت را برای سازمانها و شرکتهای خود مدیریت کنند، خواه یک سیاستمدار، یک شرکت بزرگ، یک سازمان غیرانتفاعی یا یک کسبوکار کوچک باشد.
موسسه کارگزار روابطعمومی، شاغلان این حوزه را برای ورود شایسته به دنیای حرفهای روابطعمومی آماده میکند همراه با دانش و مهارتهایی که شامل فنون و تکنیکهای نوشتاری، برنامهریزی، ارتباطات سازمانی، کار با رسانهها و تهیه سخنرانیهای عمومی و سایر مهارتهای موردنیاز است.
همچنین در این دورههای آموزشی، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابطعمومی، برنامههای ارتباطی داخلی و خارجی شرکتها و سازمانها، رویدادها، حمایت مالی، تجزیه وتحلیل روابطعمومی و برنامهریزی و نحوه مدیریت واکنشهای بحرانی را نیز یاد میگیرند.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”آنچه خواهید آموخت” font_container=”tag:h2|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]
- تدوین استراتژیهای روابطعمومی و اجرای فنون و تکنیکها در ارتباطات شرکتی و سازمانی
- استفاده از رسانههای اجتماعی و دیجیتال در برنامهریزی و اجرای روابطعمومی
- بررسی روابط رسانهای، ارتباطات بحرانی، ارتباطات سازمانی و تبلیغات
- کسب مهارت در برنامهریزی و تجزیه وتحلیل روابطعمومی
- نگارش مطالب در مورد روابطعمومی در سطح حرفهای
- ارائه مطالب خلاق بصری برای دستیابی به اهداف روابطعمومی
- برنامهریزی و اجرای یک رویداد و …
درباره موسسه کارگزار روابطعمومی
(مرکز تخصصی روابطعمومیایران)
(آژانس روابطعمومی ایران) PRAI
موسسه کارگزار روابطعمومی (KPRI)، یک چهره برتر در زمینه معرفی روابطعمومی و ارتباطات بینالمللی است که با بیش از 25 سال تجربه، در زمینه ارایه خدمات مشاوره به موسسات دولتی و خصوصی فعالیت مینماید.
خدمات موسسه
تحقیقات
به هر نوع از تحقیق اشاره دارد که نتایج آن در زمینه برنامهریزی و ارزیابی فعالیتهای روابطعمومی استفاده میشود.
برنامهریزی
تنها از طريق برنامهريزي پيشرفته، شاغلان روابطعمومي ميتوانند از واكنش نشان دادن بعد از اين كه آسيب ايجاد شود، اجتناب كنند. اگرچه بسياري از مديران روابطعمومی فكر ميكنند كه زماني براي برنامهریزی ندارند، اگر آنها زمان بيشتري براي برنامهریزی بر پايه مطالعه كافي اختصاص دهند، زمان كمتري را براي خاموش كردن آتش (رفع آسيب) اختصاص خواهند داد.
– تدوین استراتژیهای ارتباطی
– تدوین برنامههای روابطعمومی
– تدوین استراتژیهای ارتباطات دیجیتال (استراتژي پلن سوشيال مديا، اتاق خبرهای دیجیتال، تولید محتوا، مدیریت شبکههای اجتماعی و…)
– تدوین استراتژیهای روابط رسانهای (آموزش رسانه، نظارت و تجزیه و تحلیل رسانهها، تولید محتوا،…)
مشاوره
ارایه مشاوره، نمونههایی از اقدامات این موسسه میباشد.
آموزش
موسسه کارگزار روابطعمومی، شاغلان این حوزه را برای ورود شایسته به دنیای حرفهای روابطعمومی آماده میکند همراه با دانش و مهارتهایی که شامل فنون و تکنیکهای نوشتاری، برنامهریزی، ارتباطات سازمانی، کار با رسانهها و تهیه سخنرانیهای عمومی و سایر مهارتهای موردنیاز است.
همچنین در این دورههای آموزشی، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، برنامههای ارتباطی داخلی و خارجی شرکتها و سازمانها، رویدادها، حمایت مالی، تجزیه و تحلیل روابطعمومی و برنامهریزی و نحوه مدیریت واکنشهای بحرانی را نیز یاد میگیرند.
مسئولیت اجتماعی شرکت
این یک واقعیت شناخته شده در سطح جهانی است که سازمانها و شرکتها با کمک به حل مشکلات اجتماعی از جمله بهبود کیفیت آب و هوا، کاهش فقر و افزایش دسترسی به مراقبتهای بهداشتی، مسئولیت فزایندهای ورای منافع تجاری دارند.
مسئولیت اجتماعی شرکتی بهتدریج در برنامههای شرکتها و سازمانهای مختلف به رسمیت شناخته میشود، اما فنون و تکنیکهای دقیق اجرای CSR عموما نادیده گرفته میشوند. تدوین یک برنامه موثر CSR شامل انجام برنامهریزیهای گسترده برای تعیین اهداف برنامه CSR و مکانیزمهای لازم برای اجرای آن است.
موقعیت رهبری و قابلیتهای اجرایی
بخشی از استراتژی روابط عمومی شما باید این باشد که خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه شغلی و تخصصی خود معرفی کنید. این مهم هم در برند شخصی و هم در کسبوکارتان نقش مهمی دارد.
“رهبری فکری” یک فعالیت ارتباطی تأثیرگذار و قدرتمند است که از نگرش، رسالت و اهداف شرکت و سازمان نشات میگیرد. رهبری فکری برای هر سازمانی که میخواهد در صدر کسبوکار خود قرار گیرد، ضروری است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که مردم شما را به عنوان متخصص و پیشرو در حوزه فعالیتتان قلمداد کنند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
شارا- شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران یک پایگاه دیجیتالی است که بر موضوعات روابطعمومی متمرکز است. این منبع متعلق به همه کارشناسان، مدیران، دانشجویان و سایر علاقمندان این عرصه است که به دنبال جدیدترین ایدهها، بینشها و اطلاعات هستند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی، طیف وسیعی از مسائل مهم پیش روی روابطعمومیها، همراه با نمونههای دنیای واقعی، ایدهها و توصیههای عملی در مورد چگونگی موفقیت در روابطعمومی را ارائه میدهد.
شارا در فروردین 1390 توسط مهدی باقریان، نویسنده و فعال روابطعمومی و مدیر عامل انتشارات کارگزار روابطعمومی تأسیس شد.
شارا یک پایگاه تخصصی مستقل است و با حمایتهای شما عزیزان اداره دارد.
فصلنامۀ کارگزار روابطعمومی
فصلنامۀ کارگزار روابطعمومی شامل مطالب و ترجمۀ تازهترین حرفهای دنیای روابطعمومی است که از بین منابع معتبر و بهروز انتخاب میشوند. فصلنامۀ کارگزار روابطعمومی به صورت موضوعی منتشر میشود و تاکنون به موضوعاتی نظیر «داستانسرایی»، «مسئولیت اجتماعی»، «صنعت نشر»، «کووید-19»، «خلاقیت» و نظایر آن پرداخته است.
در سال 1380 پروانه انتشار این فصلنامه با روش تحلیلی- آموزشی به زبان فارسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و صادر شد. نخستین شماره فصلنامه در زمستان 1380 منتشر شد. در این فصلنامه مطالبی ماننند چرت کارگزاران روابطعمومی پاره میشود، آموزش روابطعمومی در برزخ میان نظر و عمل، طراحی یک مقاله خبری، کاربردهای اینترنت در روابطعمومی، روابطعمومی و بحرانهای سیاسی در جامعه و سازمانهای ملی روابطعمومی در جهان وجود دارد.
شایان ذکر است که این فصلنامه یکی از مهمترین نشریات مرتبط با حوزه روابطعمومی است و مخاطبان بسیاری از جمله اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، دانشجویان و سایر علاقمندان دارد. مهدی باقریان، صاحب امتیاز و مدیر مسئول این نشریه میباشد.
انتشارات کارگزار روابطعمومی
(نخستین ناشر کتب تخصصی روابطعمومی در ایران)
هدف انتشارات کارگزار روابطعمومی؛ تولید، ترویج و ارتقای سطح دانش نظری و تجربی اساتید، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، بسط همکاری و تعامل علمی بین کنشگران این حوزه به منظور تبادل آموختهها و تجربیات و تقویت فضای گفتگو و نقد اندیشه، کمک به اعتلای روابطعمومی ایران و تدارك دسترسي جامعه روابطعمومی کشور به کتابهای منبع، کاربردی و بروز است اما بدون شک، به اتمام رساندن چنین وظیفه خطیر علمی و حرفهای جز از طریق همیاری و مشارکت مدیران، استادان، کارشناسان و در یک کلام، جامعه اثرگذار روابطعمومی کشور امکانپذیر نخواهد بود.
“انتشارات کارگزار روابطعمومی” فعالیت خود را بر اساس مجوز شماره 6850 (1383/09/01) وزارت ارشاد آغاز کرده و به عنوان ناشر تخصصصی حوزه “روابطعمومی” در خصوص تولید و انتشار مجموعه کتابهای کاربردی روابطعمومی در بخشهای اصول، مبانی و فنون فعالیت میکند.
انتشارات کارگزار روابطعمومی با هدف غنای ادبیات روابطعمومی، فعالیتهای خود را در زمینه توسعه مباحث کاربردی و تقویت و بهروزآوری اطلاعات دستاندرکاران روابطعمومی آغاز کرده است.
مطمئنا آنان که کار خود را در زمینه ارتباطات و اداره روابطعمومی تحت حیطه خود در برنامهریزی و اجرای برنامههای سازمانی به پیش میبرند در بودجهبندی هزینههای جاری خود از بحث آموزش و تهیه متون مربوط به کارشان بهخصوص متون کاربردی در جهت پاسخگویی به نیازهای روزشان غافل نخواهند بود و بدون شک توسعه و پیشرفت روابطعمومی جز با توجه به بعد حرفهای و علمی آن اتفاق نخواهد افتاد.
بدون شک تلاش ما بدون همراهی، همدلی و مساعدت دست اندرکاران جامعه روابطعمومی کشور، بهویژه اساتید، مدیران و کارشناسان روابطعمومی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی به ثمر نخواهد نشست.
حقوق انتشارات
استفاده غيرمجاز، تکثیر و انتشار مطالب آثار و محصولات این انتشارات در کتب، نشریات، سایتها و هر وسیلهای ديگر، ممنوع بوده و سوءاستفاده كنندگان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و ملزم به جبران خسارت وارده میباشند.
سوءاستفاده كنندگان نمیتوانند با حذف و اضافه كردن بخشهایی از محصولات به انتشار و انتقال و يا فروش مجدد آن اقدام نمایند. در مورد لوحهای فشرده قوانین سخت گیرانهای وجود دارد.
همه حقوق اين سايت برای “انتشارات کارگزار روابطعمومی” محفوظ ميباشد. بدون اخذ و كسب مجوز و موافقت كتبي قبلي، استفاده و بهرهبرداري از مطالب، علائم تجاري و ساير محصولات این موسسه غیرقانونی بوده و جزء دارایي و مايملك دارندگان و صاحبان آن محسوب میشود.
شوراي انتشارات کارگزار روابطعمومی
با گسترش دانش روابطعمومی، دانش پژوهان و علاقمندان اين رشته پيوسته نظارهگر دستاوردهاي نويني هستند كه با تلاش صاحبان قلم و مولفان به رشته تحرير در ميآيد.
شوراي انتشارات متشكل از 7 نفر عضو با شرايط ذيل است:
- مدیرمسئول انتشارات (رئيس)
· مدیر اجرایی انتشارات کارگزار روابطعمومی (دبير)
· یک نفر از اساتید دانشگاه
· یک نفر از مدیران روابطعمومی
· یک نفر از کارشناسان روابطعمومی
· یک نفر از پدیدآورندگان کتاب
· یک نفر از ویراستاراناعضاي شورا با حكم مدیرمسئول انتشارات منصوب میشوند.برخي خدمات انتشارات کارگزار روابطعمومي
– توليد محتوا
– اجراي پروژههاي بزرگ انتشاراتي
– پژوهش اينترنتي و بازاريابي اطلاعات تخصصي
– تهيه و انتشار کتب چاپی و الکترونيکي
– تهيه و انتشار خبرنامههاي الکترونيکي
– تشکیل آرشيو كتب تخصصي روابطعمومي برای واحدهای روابطعمومی سراسر کشورفعاليتهای مهم
الف- کتب
1. دایرهالمعارف روابطعمومی (دو جلدی)
- فرهنگ جامع واژگان روابطعمومی
- سالنامه تخصصی روابطعمومی ایران
اولین شماره “سالنامه تخصصی روابطعمومي ایران” توسط انتشارات کارگزار روابطعمومي منتشر شد.
اختصاص صفحات سالنامه به مطالب و موضوعات کاربردي مورد استفاده مديران و کارشناسان روابطعمومي و درج نمايه رويدادهاي مهم روابطعمومي و برخي مطالب خواندني ديگر از مشخصات اين سالنامه ميباشد.
4. فنون روابطعمومي (مجموعه کتابهای آموزشی مهارتهای روابطعمومی)
ما و شما که در حيطه کار پرمشغله و جذاب روابطعمومی فعاليت میکنيم، حتما بارها و بارها پای حرفها و صحبتهای کتاب نشستهايم.
زمانی که کتابی را در دست میگيريم و میخوانيم در حقيقت به حرفهای يک دوست گوش فرا میدهيم. در زندگی روزمره، معمولا برای حرفهايی گوش شنوا وجود دارد که تازه باشند و به قول معروف بتوانيم آنها را در عمل بهکار ببريم. کتابی که بتواند به طور مفيد و مختصر ما را با آنچه به کارمان میآيد آشنا کند، دوست خوبی است که همنشينی با او را قدر خواهيم دانست.
امروزه، بازار کتاب مملو از کتابهای گوناگون است. در زمينه روابطعمومی و ارتباطات هم میتوان آثار فراوانی را در آن يافت. اما به نظر میرسد اين گونه کتابها با پرداختن به کليات و مباحث نظری – که در جايگاه خود ارزشمند و مفيد هستند- کمتر توانستهاند در عمل به کمک دستاندرکاران اين حرفه بيايند.
به همين لحاظ و با اين نگاه که مجموعهای از کتابهای کاربردی و سودمند تهيه و در اختيار علاقمندان اين حرفه قرار گيرد، انتشارات کارگزار روابطعمومی پس از سالها تجربه در زمينه چاپ کتابها و نشريات مرتبط با روابطعمومی و ارتباطات، تهيه و چاپ مجموعه کتابهای کاربردی روابطعمومی در حوزههای اصول، مبانی و فنون روابطعمومی را در دستور کار خود قرار داده است.
- دایرکنوری کارگزار روابطعمومی
مطالب کتاب دایرکنوری کارگزار روابطعمومی شامل اطلاعات جدید نهادها، وزارتخانهها، سازمانهای بزرگ، دانشگاهها و شرکتهای معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران روابطعمومی، تلفن، نمابر، نشانی اینترنتی، پست الکترونیک و نشانی پستی است.
- مدیریت روابطعمومی دولتی (دو جلدی)
لینک آثاره منتشره انتشارات کارگزار روابطعمومی
ب- نشریات
- فصلنامه كارگزار روابطعمومي
“فصلنامه كارگزار روابطعمومي” در آبان ماه 1380 با روش تحليلي- آموزشي و انتقادي پا به عرصه حيات گذاشت. اين فصلنامه تاکنون تلاش نموده است به يكي از وسايل عمده عرضه و انتقال تحقيقات علمي و تبادل مستمر آگاهيها و دستاوردهاي علمي و يكي از مراجع مهم در تحقيقات روابطعمومي درآمده و مورد تاييد و استقبال صاحب نظران قرار گيرد.
گسترش و نفوذ فرهنگ روابطعمومي، تجزيه و تحليل شرايط، ارايه راهحلهاي مناسب، نقد عملكردها، ارايه مباحث كاربردي و طرح و نشر ايدهها، الگوها و نظريههاي نو و توليد دانش جهت غنا و استقلال ادبيات روابطعمومي و موضعگيري نسبت به تحريفهای حرفهاي و نقض استانداردها و مقررات تخصصي از جمله اهداف انتشار فصلنامه كارگزار روابطعمومي است.
آرشیو فصلنامه
2. دو فصلنامه فنون روابطعمومي
(اولين نشريه موضوعي روابطعمومي ايران)
“دو فصلنامه فنون روابطعمومي”، اولين نشريه موضوعي روابطعمومي ايران در تاريخ 1381/09/03به دو زبان فارسي و انگليسي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفت.
فقط چهار شماره اين نشريه در موضوعات «روابطعمومي الكترونيك 1و2»، «خبرنامه» و «علائم تجاري و مديريت شهرت» منتشر شد. انتشار این نشریه بعد از آن متوقف شد. مهدي باقريان، صاحب امتياز، مدير مسوول و سردبير اين نشريه ميباشد.
- دو فصلنامه روابطعمومي الکترونيک
اولين شماره “دو فصلنامه «روابطعمومي الکترونيک» در 64 صفحه ويژه «رسانههاي اجتماعي» از سوي انتشارات کارگزار روابطعمومي منتشر شد.
دو فصلنامه «روابطعمومي الکترونيک» با توجه به پيشرفتهاي حاصله از تكنولوژي اطلاعات و اهميت نقش آن در انتقال اطلاعات و ايجاد نظام ارتباطي دوسويه، به طور جدي وارد اين مباحث شد، چون بر اين باور است اينترنت به عنوان ابزاري براي تعامل اثربخشتر، «اطلاعات جامع» و مفيدي در اختيار همه آحاد مردم از جمله جامعه روابطعمومي قرار ميدهد و روابطعموميها ميتوانند بخش اعظمي از وظايف درون و برونسازماني خود را در حيطه گستردهتري و به نحو موثري به انجام برسانند.
اين نشريه که به منظور توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از «روابطعمومي2» و مباحث مديريت فناوري اطلاعات و تبيين نقش آن در توسعه پايدار به سردبيري مهدي باقريان انتشار می یابد، از بخش هاي مختلفي تشکيل شده است. در حال حاضر انتشار این نشریه متوقف شده است.
4. ویژهنامههای تخصصی موضوعی
انتشارات کارگزار روابطعمومی، سالانه به مناسبتهای مختلف، ویژهنامههای تخصصی موضوعی منتشر مینماید. تاکنون بیش از 150 عنوان ويژهنامه در زمینههای مختلف با عناوین “شارا” و “رویدادهای روابطعمومی” و “فصلنامه کارگزار روابطعمومی” منتشر شده است. به مرور در همین پایگاه منتشر میشود.
ج- لوح های فشرده
دعوت به همکاري
از کسانی که مايلند در زمينه تولید و انتشارا محتوا به ما ياري رسانند دعوت مینماییم با آدرس الکترونيکي: info@kpri.ir تماس بگيرند. لازم به ذکر است که اين امر بهصورت داوطلبانه انجام ميگيرد و امکان قدرداني مالي از زحمات دوستان وجود ندارد.
زمینههای همکاری
· تهيه مقالات كاربردي، آموزشي، تحليلي و انتقادي
· تهيه و ارسال مقالات پژوهشي و تحليل محتوا
· همكاري در جهت ترجمه مقالات و كتب مربوط به روابطعمومي
· تهيه و ارسال اخبار روابطعمومي در سطح سازمان، استان و شهرستان محل سكونت
· تهيه و ارسال وقايع ويژه مربوط به روابطعمومي
· مشاركت در تهيه و انتشار کتاب و نشريه
· ارائه نظرات و پيشنهادات در جهت بهينه سازي فعاليتهاي روابطعمومي و طرحهاي ابتكاري
· انتقال خاطرهها و تجارب به ساير كارگزاران روابطعمومي
· معرفي كارگزاران شاخص روابطعمومي
· معرفي فعاليتها و طرحهاي ابتكاري جامعه روابطعمومي
· انتقال دستاوردها و تجربيات حرفهاي همكاران براي آگاهي ديگران
· تهيه گزارش از برنامهها و سمينارهاي روابطعمومي در استانها و شهرستانها
· انجام مصاحبه و گفتوگو با استادان و مديران موفق روابطعمومي در تهران، استانها و شهرستانها در زمينههاي مختلف
· ارسال مقاله، خبر،طرح، عكس و ديگر توليدات نوشتاري و هنري
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space height=”150px”][vc_single_image image=”3680″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]