درباره موسسه
مرکز تخصصی روابطعمومیایران
روابط عمومی شامل همه راههای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان است. روابطعمومیفرصتهای زیادی برای سازمانها و شرکتها فراهم میکند.
متخصصان روابط عمومی با استفاده از فنون و تکنیکهای روابطعمومیمیتوانند یک تصویرعمومیمثبت را برای سازمانها و شرکتهای خود مدیریت کنند، خواه یک سیاستمدار، یک شرکت بزرگ، یک سازمان غیرانتفاعی یا یک کسبوکار کوچک باشد.
موسسه کارگزار روابطعمومی، شاغلان این حوزه را برای ورود شایسته به دنیای حرفهای روابطعمومیآماده میکند همراه با دانش و مهارتهایی که شامل فنون و تکنیکهای نوشتاری، برنامهریزی، ارتباطات سازمانی، کار با رسانهها و تهیه سخنرانیهای عمومیو سایر مهارتهای موردنیاز است.
همچنین در این دورههای آموزشی، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابطعمومی، برنامههای ارتباطی داخلی و خارجی شرکتها و سازمانها، رویدادها، حمایت مالی، تجزیه وتحلیل روابطعمومیو برنامهریزی و نحوه مدیریت واکنشهای بحرانی را نیز یاد میگیرند.
آنچه خواهید آموخت
- تدوین استراتژیهای روابطعمومیو اجرای فنون و تکنیکها در ارتباطات شرکتی و سازمانی
- استفاده از رسانههای اجتماعی و دیجیتال در برنامهریزی و اجرای روابطعمومی
- بررسی روابط رسانهای، ارتباطات بحرانی، ارتباطات سازمانی و تبلیغات
- کسب مهارت در برنامهریزی و تجزیه وتحلیل روابطعمومی
- نگارش مطالب در مورد روابطعمومیدر سطح حرفهای
- ارائه مطالب خلاق بصری برای دستیابی به اهداف روابطعمومی
- برنامهریزی و اجرای یک رویداد و …
درباره موسسه کارگزار روابطعمومی
(مرکز تخصصی روابطعمومیایران)
(آژانس روابطعمومیایران) PRAI
موسسه کارگزار روابطعمومی(KPRI)، یک چهره برتر در زمینه معرفی روابطعمومیو ارتباطات بینالمللی است که با بیش از 25 سال تجربه، در زمینه ارایه خدمات مشاوره به موسسات دولتی و خصوصی فعالیت مینماید.
خدمات موسسه
تحقیقات
به هر نوع از تحقیق اشاره دارد که نتایج آن در زمینه برنامهریزی و ارزیابی فعالیتهای روابطعمومیاستفاده میشود.
برنامهریزی
تنها از طريق برنامهريزي پيشرفته، شاغلان روابطعمومي ميتوانند از واكنش نشان دادن بعد از اين كه آسيب ايجاد شود، اجتناب كنند. اگرچه بسياري از مديران روابطعمومیفكر ميكنند كه زماني براي برنامهریزی ندارند، اگر آنها زمان بيشتري براي برنامهریزی بر پايه مطالعه كافي اختصاص دهند، زمان كمتري را براي خاموش كردن آتش (رفع آسيب) اختصاص خواهند داد.
– تدوین استراتژیهای ارتباطی
– تدوین برنامههای روابطعمومی
– تدوین استراتژیهای ارتباطات دیجیتال (استراتژي پلن سوشيال مديا، اتاق خبرهای دیجیتال، تولید محتوا، مدیریت شبکههای اجتماعی و…)
– تدوین استراتژیهای روابط رسانهای (آموزش رسانه، نظارت و تجزیه و تحلیل رسانهها، تولید محتوا،…)
مشاوره
ارایه مشاوره، نمونههایی از اقدامات این موسسه میباشد.
آموزش
موسسه کارگزار روابطعمومی، شاغلان این حوزه را برای ورود شایسته به دنیای حرفهای روابطعمومیآماده میکند همراه با دانش و مهارتهایی که شامل فنون و تکنیکهای نوشتاری، برنامهریزی، ارتباطات سازمانی، کار با رسانهها و تهیه سخنرانیهای عمومیو سایر مهارتهای موردنیاز است.
همچنین در این دورههای آموزشی، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، برنامههای ارتباطی داخلی و خارجی شرکتها و سازمانها، رویدادها، حمایت مالی، تجزیه و تحلیل روابطعمومیو برنامهریزی و نحوه مدیریت واکنشهای بحرانی را نیز یاد میگیرند.
مسئولیت اجتماعی شرکت
این یک واقعیت شناخته شده در سطح جهانی است که سازمانها و شرکتها با کمک به حل مشکلات اجتماعی از جمله بهبود کیفیت آب و هوا، کاهش فقر و افزایش دسترسی به مراقبتهای بهداشتی، مسئولیت فزایندهای ورای منافع تجاری دارند.
مسئولیت اجتماعی شرکتی بهتدریج در برنامههای شرکتها و سازمانهای مختلف به رسمیت شناخته میشود، اما فنون و تکنیکهای دقیق اجرای CSR عموما نادیده گرفته میشوند. تدوین یک برنامه موثر CSR شامل انجام برنامهریزیهای گسترده برای تعیین اهداف برنامه CSR و مکانیزمهای لازم برای اجرای آن است.
موقعیت رهبری و قابلیتهای اجرایی
بخشی از استراتژی روابط عمومیشما باید این باشد که خود را به عنوان یک رهبر فکری در حوزه شغلی و تخصصی خود معرفی کنید. این مهم هم در برند شخصی و هم در کسبوکارتان نقش مهمیدارد.
“رهبری فکری” یک فعالیت ارتباطی تأثیرگذار و قدرتمند است که از نگرش، رسالت و اهداف شرکت و سازمان نشات میگیرد. رهبری فکری برای هر سازمانی که میخواهد در صدر کسبوکار خود قرار گیرد، ضروری است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که مردم شما را به عنوان متخصص و پیشرو در حوزه فعالیتتان قلمداد کنند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران
شارا- شبکه اطلاعرسانی روابطعمومیایران یک پایگاه دیجیتالی است که بر موضوعات روابطعمومی متمرکز است. این منبع متعلق به همه کارشناسان، مدیران، دانشجویان و سایر علاقمندان این عرصه است که به دنبال جدیدترین ایدهها، بینشها و اطلاعات هستند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی، طیف وسیعی از مسائل مهم پیش روی روابطعمومیها، همراه با نمونههای دنیای واقعی، ایدهها و توصیههای عملی در مورد چگونگی موفقیت در روابطعمومی را ارائه میدهد.
شارا در فروردین 1390 توسط مهدی باقریان، نویسنده و فعال روابطعمومیو مدیر عامل انتشارات کارگزار روابطعمومیتأسیس شد.
شارا یک پایگاه تخصصی مستقل است و با حمایتهای شما عزیزان اداره دارد.
فصلنامۀ کارگزار روابطعمومی
فصلنامۀ کارگزار روابطعمومیشامل مطالب و ترجمۀ تازهترین حرفهای دنیای روابطعمومیاست که از بین منابع معتبر و بهروز انتخاب میشوند. فصلنامۀ کارگزار روابطعمومیبه صورت موضوعی منتشر میشود و تاکنون به موضوعاتی نظیر «داستانسرایی»، «مسئولیت اجتماعی»، «صنعت نشر»، «کووید-19»، «خلاقیت» و نظایر آن پرداخته است.
در سال 1380 پروانه انتشار این فصلنامه با روش تحلیلی- آموزشی به زبان فارسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیثبت و صادر شد. نخستین شماره فصلنامه در زمستان 1380 منتشر شد. در این فصلنامه مطالبی ماننند چرت کارگزاران روابطعمومیپاره میشود، آموزش روابطعمومیدر برزخ میان نظر و عمل، طراحی یک مقاله خبری، کاربردهای اینترنت در روابطعمومی، روابطعمومیو بحرانهای سیاسی در جامعه و سازمانهای ملی روابطعمومیدر جهان وجود دارد.
شایان ذکر است که این فصلنامه یکی از مهمترین نشریات مرتبط با حوزه روابطعمومیاست و مخاطبان بسیاری از جمله اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، دانشجویان و سایر علاقمندان دارد. مهدی باقریان، صاحب امتیاز و مدیر مسئول این نشریه میباشد.
انتشارات کارگزار روابطعمومی
(نخستین ناشر کتب تخصصی روابطعمومیدر ایران)
هدف انتشارات کارگزار روابطعمومی؛ تولید، ترویج و ارتقای سطح دانش نظری و تجربی اساتید، مدیران و کارشناسان روابطعمومی، بسط همکاری و تعامل علمیبین کنشگران این حوزه به منظور تبادل آموختهها و تجربیات و تقویت فضای گفتگو و نقد اندیشه، کمک به اعتلای روابطعمومیایران و تدارك دسترسي جامعه روابطعمومیکشور به کتابهای منبع، کاربردی و بروز است اما بدون شک، به اتمام رساندن چنین وظیفه خطیر علمیو حرفهای جز از طریق همیاری و مشارکت مدیران، استادان، کارشناسان و در یک کلام، جامعه اثرگذار روابطعمومیکشور امکانپذیر نخواهد بود.
“انتشارات کارگزار روابطعمومی” فعالیت خود را بر اساس مجوز شماره 6850 (1383/09/01) وزارت ارشاد آغاز کرده و به عنوان ناشر تخصصصی حوزه “روابطعمومی” در خصوص تولید و انتشار مجموعه کتابهای کاربردی روابطعمومیدر بخشهای اصول، مبانی و فنون فعالیت میکند.
انتشارات کارگزار روابطعمومیبا هدف غنای ادبیات روابطعمومی، فعالیتهای خود را در زمینه توسعه مباحث کاربردی و تقویت و بهروزآوری اطلاعات دستاندرکاران روابطعمومیآغاز کرده است.
مطمئنا آنان که کار خود را در زمینه ارتباطات و اداره روابطعمومیتحت حیطه خود در برنامهریزی و اجرای برنامههای سازمانی به پیش میبرند در بودجهبندی هزینههای جاری خود از بحث آموزش و تهیه متون مربوط به کارشان بهخصوص متون کاربردی در جهت پاسخگویی به نیازهای روزشان غافل نخواهند بود و بدون شک توسعه و پیشرفت روابطعمومیجز با توجه به بعد حرفهای و علمیآن اتفاق نخواهد افتاد.
بدون شک تلاش ما بدون همراهی، همدلی و مساعدت دست اندرکاران جامعه روابطعمومیکشور، بهویژه اساتید، مدیران و کارشناسان روابطعمومیسازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی به ثمر نخواهد نشست.
حقوق انتشارات
استفاده غيرمجاز، تکثیر و انتشار مطالب آثار و محصولات این انتشارات در کتب، نشریات، سایتها و هر وسیلهای ديگر، ممنوع بوده و سوءاستفاده كنندگان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و ملزم به جبران خسارت وارده میباشند.
سوءاستفاده كنندگان نمیتوانند با حذف و اضافه كردن بخشهایی از محصولات به انتشار و انتقال و يا فروش مجدد آن اقدام نمایند. در مورد لوحهای فشرده قوانین سخت گیرانهای وجود دارد.
همه حقوق اين سايت برای “انتشارات کارگزار روابطعمومی” محفوظ ميباشد. بدون اخذ و كسب مجوز و موافقت كتبي قبلي، استفاده و بهرهبرداري از مطالب، علائم تجاري و ساير محصولات این موسسه غیرقانونی بوده و جزء دارایي و مايملك دارندگان و صاحبان آن محسوب میشود.
شوراي انتشارات کارگزار روابطعمومی
با گسترش دانش روابطعمومی، دانش پژوهان و علاقمندان اين رشته پيوسته نظارهگر دستاوردهاي نويني هستند كه با تلاش صاحبان قلم و مولفان به رشته تحرير در ميآيد.
شوراي انتشارات متشكل از 7 نفر عضو با شرايط ذيل است:
- مدیرمسئول انتشارات (رئيس)
· مدیر اجرایی انتشارات کارگزار روابطعمومی(دبير)
· یک نفر از اساتید دانشگاه
· یک نفر از مدیران روابطعمومی
· یک نفر از کارشناسان روابطعمومی
· یک نفر از پدیدآورندگان کتاب
· یک نفر از ویراستاراناعضاي شورا با حكم مدیرمسئول انتشارات منصوب میشوند.برخي خدمات انتشارات کارگزار روابطعمومي
– توليد محتوا
– اجراي پروژههاي بزرگ انتشاراتي
– پژوهش اينترنتي و بازاريابي اطلاعات تخصصي
– تهيه و انتشار کتب چاپی و الکترونيکي
– تهيه و انتشار خبرنامههاي الکترونيکي
– تشکیل آرشيو كتب تخصصي روابطعمومي برای واحدهای روابطعمومیسراسر کشورفعاليتهای مهم
الف- کتب
1. دایرهالمعارف روابطعمومی(دو جلدی)
- فرهنگ جامع واژگان روابطعمومی
- سالنامه تخصصی روابطعمومیایران
اولین شماره “سالنامه تخصصی روابطعمومي ایران” توسط انتشارات کارگزار روابطعمومي منتشر شد.
اختصاص صفحات سالنامه به مطالب و موضوعات کاربردي مورد استفاده مديران و کارشناسان روابطعمومي و درج نمايه رويدادهاي مهم روابطعمومي و برخي مطالب خواندني ديگر از مشخصات اين سالنامه ميباشد.
4. فنون روابطعمومي (مجموعه کتابهای آموزشی مهارتهای روابطعمومی)
ما و شما که در حيطه کار پرمشغله و جذاب روابطعمومیفعاليت میکنيم، حتما بارها و بارها پای حرفها و صحبتهای کتاب نشستهايم.
زمانی که کتابی را در دست میگيريم و میخوانيم در حقيقت به حرفهای يک دوست گوش فرا میدهيم. در زندگی روزمره، معمولا برای حرفهايی گوش شنوا وجود دارد که تازه باشند و به قول معروف بتوانيم آنها را در عمل بهکار ببريم. کتابی که بتواند به طور مفيد و مختصر ما را با آنچه به کارمان میآيد آشنا کند، دوست خوبی است که همنشينی با او را قدر خواهيم دانست.
امروزه، بازار کتاب مملو از کتابهای گوناگون است. در زمينه روابطعمومیو ارتباطات هم میتوان آثار فراوانی را در آن يافت. اما به نظر میرسد اين گونه کتابها با پرداختن به کليات و مباحث نظری – که در جايگاه خود ارزشمند و مفيد هستند- کمتر توانستهاند در عمل به کمک دستاندرکاران اين حرفه بيايند.
به همين لحاظ و با اين نگاه که مجموعهای از کتابهای کاربردی و سودمند تهيه و در اختيار علاقمندان اين حرفه قرار گيرد، انتشارات کارگزار روابطعمومیپس از سالها تجربه در زمينه چاپ کتابها و نشريات مرتبط با روابطعمومیو ارتباطات، تهيه و چاپ مجموعه کتابهای کاربردی روابطعمومیدر حوزههای اصول، مبانی و فنون روابطعمومیرا در دستور کار خود قرار داده است.
- دایرکنوری کارگزار روابطعمومی
مطالب کتاب دایرکنوری کارگزار روابطعمومیشامل اطلاعات جدید نهادها، وزارتخانهها، سازمانهای بزرگ، دانشگاهها و شرکتهای معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران روابطعمومی، تلفن، نمابر، نشانی اینترنتی، پست الکترونیک و نشانی پستی است.
- مدیریت روابطعمومیدولتی (دو جلدی)
لینک آثاره منتشره انتشارات کارگزار روابطعمومی
ب- نشریات
- فصلنامه كارگزار روابطعمومي
“فصلنامه كارگزار روابطعمومي” در آبان ماه 1380 با روش تحليلي- آموزشي و انتقادي پا به عرصه حيات گذاشت. اين فصلنامه تاکنون تلاش نموده است به يكي از وسايل عمده عرضه و انتقال تحقيقات علمي و تبادل مستمر آگاهيها و دستاوردهاي علمي و يكي از مراجع مهم در تحقيقات روابطعمومي درآمده و مورد تاييد و استقبال صاحب نظران قرار گيرد.
گسترش و نفوذ فرهنگ روابطعمومي، تجزيه و تحليل شرايط، ارايه راهحلهاي مناسب، نقد عملكردها، ارايه مباحث كاربردي و طرح و نشر ايدهها، الگوها و نظريههاي نو و توليد دانش جهت غنا و استقلال ادبيات روابطعمومي و موضعگيري نسبت به تحريفهای حرفهاي و نقض استانداردها و مقررات تخصصي از جمله اهداف انتشار فصلنامه كارگزار روابطعمومي است.
آرشیو فصلنامه
2. دو فصلنامه فنون روابطعمومي
(اولين نشريه موضوعي روابطعمومي ايران)
“دو فصلنامه فنون روابطعمومي”، اولين نشريه موضوعي روابطعمومي ايران در تاريخ 1381/09/03به دو زبان فارسي و انگليسي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفت.
فقط چهار شماره اين نشريه در موضوعات «روابطعمومي الكترونيك 1و2»، «خبرنامه» و «علائم تجاري و مديريت شهرت» منتشر شد. انتشار این نشریه بعد از آن متوقف شد. مهدي باقريان، صاحب امتياز، مدير مسوول و سردبير اين نشريه ميباشد.
- دو فصلنامه روابطعمومي الکترونيک
اولين شماره “دو فصلنامه «روابطعمومي الکترونيک» در 64 صفحه ويژه «رسانههاي اجتماعي» از سوي انتشارات کارگزار روابطعمومي منتشر شد.
دو فصلنامه «روابطعمومي الکترونيک» با توجه به پيشرفتهاي حاصله از تكنولوژي اطلاعات و اهميت نقش آن در انتقال اطلاعات و ايجاد نظام ارتباطي دوسويه، به طور جدي وارد اين مباحث شد، چون بر اين باور است اينترنت به عنوان ابزاري براي تعامل اثربخشتر، «اطلاعات جامع» و مفيدي در اختيار همه آحاد مردم از جمله جامعه روابطعمومي قرار ميدهد و روابطعموميها ميتوانند بخش اعظمي از وظايف درون و برونسازماني خود را در حيطه گستردهتري و به نحو موثري به انجام برسانند.
اين نشريه که به منظور توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از «روابطعمومي2» و مباحث مديريت فناوري اطلاعات و تبيين نقش آن در توسعه پايدار به سردبيري مهدي باقريان انتشار مییابد، از بخشهاي مختلفي تشکيل شده است. در حال حاضر انتشار این نشریه متوقف شده است.
4. ویژهنامههای تخصصی موضوعی
انتشارات کارگزار روابطعمومی، سالانه به مناسبتهای مختلف، ویژهنامههای تخصصی موضوعی منتشر مینماید. تاکنون بیش از 150 عنوان ويژهنامه در زمینههای مختلف با عناوین “شارا” و “رویدادهای روابطعمومی” و “فصلنامه کارگزار روابطعمومی” منتشر شده است. به مرور در همین پایگاه منتشر میشود.
ج- لوحهای فشرده
دعوت به همکاري
از کسانی که مايلند در زمينه تولید و انتشارا محتوا به ما ياري رسانند دعوت مینماییم با آدرس الکترونيکي: info@kpri.ir تماس بگيرند. لازم به ذکر است که اين امر بهصورت داوطلبانه انجام ميگيرد و امکان قدرداني مالي از زحمات دوستان وجود ندارد.
زمینههای همکاری
· تهيه مقالات كاربردي، آموزشي، تحليلي و انتقادي
· تهيه و ارسال مقالات پژوهشي و تحليل محتوا
· همكاري در جهت ترجمه مقالات و كتب مربوط به روابطعمومي
· تهيه و ارسال اخبار روابطعمومي در سطح سازمان، استان و شهرستان محل سكونت
· تهيه و ارسال وقايع ويژه مربوط به روابطعمومي
· مشاركت در تهيه و انتشار کتاب و نشريه
· ارائه نظرات و پيشنهادات در جهت بهينه سازي فعاليتهاي روابطعمومي و طرحهاي ابتكاري
· انتقال خاطرهها و تجارب به ساير كارگزاران روابطعمومي
· معرفي كارگزاران شاخص روابطعمومي
· معرفي فعاليتها و طرحهاي ابتكاري جامعه روابطعمومي
· انتقال دستاوردها و تجربيات حرفهاي همكاران براي آگاهي ديگران
· تهيه گزارش از برنامهها و سمينارهاي روابطعمومي در استانها و شهرستانها
· انجام مصاحبه و گفتوگو با استادان و مديران موفق روابطعمومي در تهران، استانها و شهرستانها در زمينههاي مختلف
· ارسال مقاله، خبر،طرح، عكس و ديگر توليدات نوشتاري و هنري