جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

 پنج قانون بازاریابی مستقیم

قوانین بازاریابی مستقیم که باید از آن‌ها پیروی کنید، تنها معدودی از قوانین ساده و آشکارند و با پیروی از آن‌ها مزایای بلندمدتی را که خواهانش هستید، به‌ دست خواهید آورد و یک کسب‌وکار ماندگار را پایه‌گذاری می‌کنید.

بیشتر کسب‌وکارهایی که از فیس‌بوک، توییتر و لینکدین به ‌منزله منابع اصلی ارتباطی‌شان استفاده می‌کنند، این مبانی را نادیده می‌گیرند. توجه داشته باشید گزینه‌های مختلفی در اختیار دارید و با ارائه چندین دلیل و چندین شیوه برای پاسخگویی به مردم می‌توانید کاری کنید که پولی که صرف بازاریابی می‌کنید، عملکرد بهتری داشته باشد.

مهم نیست در چند کانال، بازاریابی انجام می‌دهید، قوانین اساسی‌ای که باید برای رسیدن به موفقیت درک کنید، مشابه‌اند. مفاهیم بنیادین باید به‌ صورت کامل درک شوند، انجام گیرند و مدیریت و اجرا شوند.

1- همیشه باید پیشنهادی موجود باشد

لازم است بازاریابی شما از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیشنهادی در بر داشته باشد، تا به مشتریان بالقوه ایده‌آل شما بگوید که دقیقا چه ‌کاری باید انجام دهند و چرا باید این کار را همین حالا انجام دهند. این پیشنهاد باید غیرقابل مقاومت و محدود به زمان باشد و درصورتی‌ که آن‌ها اقداماتی انجام دهند، یک نوع ارزش متحول‌کننده در اختیارشان قرار دهد. ایده‌آل این است که پیشنهاد شما چنان باشد که مشتری بالقوه یا مشتری مناسب‌تان نتواند ردش کند.

2ـ باید دلیلی برای پاسخگویی فوری وجود داشته باشد

هزینه‌های پنهان و شکست در همه تبلیغات و بازاریابی، از افرادی ناشی می‌شود که تقریبا ترغیب شده‌اند. آن‌ها وسوسه شده‌اند پاسخ دهند و تقریبا پاسخ داده‌اند. آن‌ها تا مرز پاسخگویی جلو رفته‌اند، ولی آن را کنار گذاشته‌اند تا در موردش بیشتر فکر کنند و دفعه بعد به سراغ کامپیوترهای‌شان رفته‌اند، تا بررسی بیشتری انجام دهند. وقتی آن‌ها به این مرز می‌رسند، باید به آن‌ها کمک کنیم تا از این مرز رد شوند. باید دلیل خوبی برای توقف نکردن یا تاخیر و فکر کردن وجود داشته باشد. باید یک نوع اضطرار در میان باشد‌.

3ـ لازم است رهنمودها و دستورالعمل‌های شفافی موجود باشد

اغلب افراد، دستورالعمل‌ها را نسبتا خوب دنبال می‌کنند؛ ولی بیشتر شکست‌ها و ناکامی‌های بازاریابان به این خاطر است که دستورالعمل‌های‌شان سردرگم‌کننده است یا اینکه اصولا دستورالعملی ندارند. مصرف‌کنندگان سردرگم یا نامطمئن هیچ کاری انجام نمی‌دهند و مردم به‌ندرت بدون اینکه از آن‌ها درخواست شود، چیز مهمی‌می‌خرند. فقط به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه‌های اجتماعی، نتایج قابل‌ سنجش به دنبال نخواهد داشت. شما باید برای انجام فروش، مشتریان بالقوه را در مراحل مطلوب که باعث فروش می‌شوند، هدایت کنید.

4ـ لازم است پیگیری و سنجش وجود داشته باشد

اگر مایلید از بازاریابی‌تان سود واقعی به دست آورید، نباید اجازه دهید بدون پیگیری، سنجیدن و پاسخگویی مستقیم و دقیق، هیچ نوع سرمایه‌گذاری در تبلیغات، بازاریابی یا فروش انجام شود.

اغلب شیوه بازاریابی مالکان کسب‌وکار، عیب‌های زیادی دارد. مردم آگهی‌های شما را می‌خوانند، نامه‌های‌تان را دریافت می‌کنند، برندتان را می‌بینند، شما را به‌صورت آنلاین پیدا می‌کنند، با محل کارتان تماس می‌گیرند یا از آن بازدید می‌کنند، از مسئول پذیرش یا کارکنان‌تان سوال‌هایی می‌پرسند و دیگر هیچ. هیچ‌کس نام، آدرس فیزیکی یا آدرس ایمیل مشتری بالقوه را نمی‌پرسد و هیچ پیشنهادی برای ارسال فوری بسته اطلاعات، گزارش‌های مجانی، کوپن‌ها و… وجود ندارد.

وقتی پولی برای آگهی و بازاریابی پرداخت می‌کنید، فقط برای مشتریانی که به‌دست می‌آورید، پول نمی‌دهید، بلکه برای هر تماس و هر مشتری احتمالی پول پرداخت می‌کنید. اگر کاری در مورد یکی از آن‌ها انجام ندهید، مثل این است که پول‌تان را در چاه انداخته‌اید.

5ـ قانون نتایج

قانون نتایج ختم کلام. فرض کنید شما به پسر نوجوان همسایه پول می‌دهید تا ماشین شما را بشوید و بیرون آن را پولیش بزند. اگر ماشین شما را نشوید یا پولیش نزند ولی پول بخواهد، چه داستانی می‌تواند به‌جای نتیجه ماشین تمیزی که رضایت‌تان را جلب می‌کند، ارائه دهد؟

مسلما هیچ‌چیز. شما برای داستان‌سرایی پول پرداخت نمی‌کنید، بلکه برای ماشین تمیز پول می‌دهید. همین موضوع در مورد سرمایه‌گذاری در تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هم صدق می‌کند و فقط نتیجه مهم است.

منبع: کتاب «درآمد بالا از شبکه‌های اجتماعی» – tejaratetalaeenews

برچسب ها: بازاریابیبازاریابی مستقیم
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟

    31 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    79 بازدید

  • یک روز خوب در زمانه بد

    95 بازدید

  • دولت دیجیتال چه شکلی است؟

    82 بازدید

  • مسئوليت اجتماعی شركتی در سال 2023

    75 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    78 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت