جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی توسط انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان و علاقمندان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

فرصت‌های جدید روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عصر هوش مصنوعي

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آیین افتتاحیه این مراسم با اشاره به فرصت‌های جدید روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عصر هوش مصنوعي مولد گفت: در آينده بسيار نزديك مدل‌هايي از هوش مصنوعي مولد را تجربه خواهيم كرد كه عملكرد بسيار بالايي دارند و به‌طور خاص و تخصصي براي كارهايي مانند توليد محتوا، افزايش بهره‌وري، ساده‌سازي فرايندهاي كاري، صرفه‌جويي در زمان، بهبود پست‌ها، ايميل‌ها، اينفوگرافيك‌ها و گزارش‌ها، و … تنظيم شده‌اند.

وی افزود: چيزي كه بيش از همه بايد در اين فرايند و موج بزرگ منتظر ديدن آن باشيم انفجاري عظيم در استفاده‌ي روابط‌عمومی‌ها از «مدل‌هاي تخصصي هوش مصنوعي مولد» است. ما بايد انتظار داشته باشيم كه اين مدل‌هاي خاص در همه جا، شبيه نرم‌افزارهايي كه هم‌اكنون از آن استفاده مي‌كنيم رايگان در دسترس‌ همه باشند و به عنوان دستيار متخصصان روابط‌عمومی– و شايد سازنده – به ارتقاي كمي و كيفي برنامه‌هاي ارتباطي كمك كنند‌.

باقریان تصریح کرد: ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها از جمله مدیریت محتوا، شخصی‌سازی پیام‌ها، مدیریت شهرت، تحلیل احساسات، مدیریت بحران، بهینه‌سازی سئو، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل تصویر و ویدیو و … به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کنند تا سريع‌تر و کارامدتر از گذشته عمل كنند.

وی اضافه کرد: ما در عصر فناوری، اتوماسیون و مدل‌های هوش مصنوعی مولد زندگی می‌کنیم و با خودکارسازی بسیاری از وظایف روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کارهای متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آسان‌تر می‌شود و برخی امور مانند نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی و سایر اشکال و گونه‌های روابط رسانه‌ای، تهیه و برگزاری سخنرانی‌ها، سازمان‌دهی و شرکت در رویدادها و انجام انواع تحلیل‌ها به ربات‌ها سپرده می‌شود.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توصیه کرد به جای سندنویسی و پرداختن به برخی امور نمایشی و حاشیه‌ای که معمولا برای خاک خوردن در کتابخانه‌ها طراحی و نوشته می‌شوند و ارزش افزوده چندانی ندارد بودجه‌ها را صرف اتوماسیون‌سازی فعالیت‌های روابط‌عمومی‌بکنند و از این طریق ارزش واقعی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را به رخ بکشند.

باقریان در ادامه با طرح فعالیت‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌در چهار بخش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، رویدادهای علمی، تولید و نشر محتوای علمی‌اظهار کرد: برگزاری جشن ملی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مراسم گرامیداشت روز جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران، انتشار کتاب سال روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران، چند ویژه‌نامه اختصاصی و موضوعی و دو کتاب در حوزه تحول دیجیتال، برخی فعالیت‌های انجمن در سال گذشته است و امیدواریم با مشارکت اعضا این فعالیت‌ها در همه بخش‌ها توسعه پیدا کند.

وی در پایان به انواع فعالیت آموزشی و پژوهشی انجام شده توسط انجمن یادآور شد: انجام طرح «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی‌در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی» با همکاری ایسپا و انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌برای نخستین‌بار در ایران، یک قدم به رصد و ارزیابی نظام‌مند و مستمر وضعیت روابط‌عمومی‌در کشور نزدیک‌تر می‌شویم و انجام این‌گونه فعالیت‌ها به ارتقای جایگاه و ارزشمندی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمک می‌کند.

گریزی از جهانی شدن نیست

دکتر افخمی‌مدیر گروه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم گفت: ما در جامعه‌ای هستیم که مواجه با ریسک‌های مختلف هستیم از تلفات جاده‌ای گرفته، سلامت روان، انواع قرعه‌کشی، افسردگی، پرخاشگری، دسترس‌پذیری شهری، مخاطرات ساختمان و به طور کلی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی که در امر ارتباط و ارتباط گیری باید به آن‌ها توجه شود.

این استاد دانشگاه جهانی شدن را پدیده گریزناپذیری دانست و گفت: هر اقدامی‌خلاف این فرآیند طبیعی مانع توسعه ارتباطات است. متاسفانه در سال گذشته دسترسی به تعدادی از شبکه‌های اجتماعی را از دست دادیم در تله ارتباطی گیر افتادیم.

وی افزود: باید برای استقرار قانون‌گرایی که حلقه مشترک است تلاش کنیم و برای بهبود قوانین مشاوره و راهنمایی بدهیم. کار دشواری است اما باید برای آن تلاش کنیم.

نشست تخصصی بررسی چالش‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران

در ادامه این مراسم نشستی تخصصی با موضوع بررسی چالش‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران با حضور رییس انجمن روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران، اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مدیر ارتباطات شرکت ایدرو برگزار شد.

لزوم به‌کارگیری دستاوردهای نوین در حوزه دیجیتال

رییس انجمن روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران در این پنل تخصصی گفت: اولین چالش امروز روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوع عدم به‌کارگیری دستاوردهای نوین در حوزه دیجیتال است. این حوزه آن‌قدر پیشرفت کرده است که باید بتوانیم از هوش مصنوعی هم بهره‌مند شوند.

وی افزود: دومین موضوع انتصاب‌های بدون تخصص در مدیریت‌های روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انعکاسی از عدم توجه به دستاوردهای روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است. نمی‌توانیم این حقیت را انکار کنیم که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مستقل نیستند و در سازمان‌ها چندان اثرگذار نیستند.

وی اضافه کرد: کدام روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موفق به نظرسنجی از مردم شده‌اند. کدام نظرسنجی مستقل را انجام داده‌ایم. ما فعالین حوزه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سی سال است داریم آموزش می‌دهیم اثر این آموزش‌ها چه بوده است؟ واقعا عزل و نصب‌ها در این حوزه‌ها چگونه است؟

تولید محتوای اثربخش در شبکه‌های اجتماعی نیاز امروز روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ست

سیدشهاب سیدمحسنی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در این نشست یکی از مهم‌ترین چالش امروز روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را نداشتن نیروهای متخصص درحوزه تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: بخش زیادی از مخاطبان روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند ولی هنوز روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نتوانسته‌اند ارتباط موثر و تعاملی با آنان برقرار کنند.

وی افزود: نسل جدید دیگر از ابزارهای رسانه‌ای سنتی استفاده نمی‌کند و روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید بتوانند پاسخگوی خبری و اطلاعاتی این نسل در شبکه‌های اجتماعی باشند.

سیدمحسنی، عدم توانایی بسیاری از روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تولید محتواهای اثربخش را یادآور شد و گفت: استفاده روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سناریوهای جذاب و انگیزشی و در قالب‌های جدید رسانه‌ای اعم از ویدیوهای کوتاه، اینفوگرافیک، موشن و انمیشن‌ها می‌تواند مخاطبان امروز را جذب کند.

این عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در پایان مهم‌ترین راه‌کار موثر برون‌رفت روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از چالش‌های ارتباطی امروز را توجه ویژه به آموزش‌های تخصصی و به‌کارگیری نیروهای متخصص و همگامی‌نیروی انسانی شاغل در این حرفه با آخرین روش‌ها در حوزه تکنولوژه‌های جدید ارتباطی دانست.

حمایت از روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حرفه‌ای‌گرایی ضروری است

حسن عمیدی مدیر ارتباطات شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران در این پنل بر لزوم حمایت از روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حرفه‌ای‌شدن تاکید کرد و گفت: توجه به جایگاه مناسب روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در اختیار قردادن امکانات و تجهیزات موردنیاز در سازمان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای عملکرد و کارآیی و حرفه‌ای‌گرایی آنان داشته باشد.

لزوم حمایت دولت از توسعه ادبیات نوین در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

قربانعلی تنگشیر دیگر عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این پنل تصریح کرد: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید تلاش نمایند جایگاه و کارکرد خودشان را در سازمان‌ها اثبات کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در حوزه توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تلاش کند، ولی اقدام موثری را در این حوزه شاهد نیستیم.

وی اضافه کرد، حمایت دولت از توسعه ادبیات نوین در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعم از آموزش‌های تخصصی، تولید کتاب، نشریات علمی‌و… ضروری است.

نهادینه کردن فرهنگ توسعه صنعتی توسط روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضروری است

معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بخش پایانی این مراسم گفت: با کمک روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان‌ها و نهادهای اجرایی می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ صنعتی کشور تاثیر به‌سزایی داشت.

علی نبوی ضمن خیرمقدم به اساتید روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پیشکسوتان این حوزه گفت: مباحث مطرح شده در این حوزه می‌تواند یاریگر ما در پیشبرد اهداف سازمانی باشد.

وی خاطر نشان کرد: اقلیم ایران در منطقه خشک آب و هوایی قرار دارد و مطابق با آن در حوزه‌های گوناگون از قبیل آب، کشاورزی، صنعت و خدمات دچار چالش‌های گوناگونی هستیم.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: با فرهنگ‌سازی می‌توانیم اصالت کارکردن، تولید و بهره‌ور بودن را مطرح و نقاط هدف را مشخص و گام‌های موثرتری را برداریم.

نبوی یادآور شد، در حال حاضر یکی از مشکلات اقتصادی که داریم عدم تولید ثروت است و اگر بحث تولید صنعتی و افزایش ظرفیت صنعتی کشور افزایش یابد، تحولات اقتصادی خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر ارزشمندی تلاش و پیشرفت درحوزه تولید و اقتصاد افزود: امیدآفرینی در جامعه از مباحثی است که روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانند با هنر ارتباطات در جامعه بیافرینند.

دربخش پایانی این مراسم از سعید معادی مدیر پیشکسوت و بازنشسته روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بانک توسعه تعاون، حسن عمیدی مدیر ارتباطات شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران و امیرعباس صادقی مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرهنگسرای رسانه تقدیر شد.

 

‌

‌

 

برچسب ها: بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شدبزرگداشت روزملی ارتباطات و روابط‌ عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بزرگداشت روزملی ارتباطات وروابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌موسسه کارگزار روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • فنون خبرنویسی و اطلاع‌ رسانی در صنعت برق منتشر شد

    43 بازدید

  • در یک پژوهش ارایه شد: چالش‌های ارتباطی بین رسانه‌های جمعی و روابط‌عمومی سازمان‌ها

    50 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    69 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    72 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    84 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    171 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت