اعلامیه هلسینکی
اعضای سازمان مشاوره ارتباطات بینالمللی (ICCO) با آگاهی از تأثیر و اهمیت قابل توجه و روزافزون روابطعمومی، در هر زمان متعهد میشوند که 10 اصل زیر را رعایت کنند:
1. مطابق با اصول اخلاقی و قوانین قابل اجرا، کار کردن.
2. رعایت بالاترین استانداردهای حرفهای در روابطعمومیو ارتباطات.
3. صداقت و برخورد صادقانه و شفاف با کارمندان، همکاران، مشتریان، رسانهها، دولت و مردم.
4- برای محافظت از حقوق حریم خصوصی مشتریان، سازمانها و افراد با حفاظت از اطلاعات محرمانه.
5- مراقب وظیفه خود در جهت حفظ اعتبار صنعت باشند.
6. همسو با علایق و سلیقه حامیان مالی باشید و هرگز در کارهای گمراه کننده مثل “تبلیغات فریبنده” مشارکت نکنید.
7. آگاهی از قدرت رسانههای اجتماعی، و استفاده از آنها با مسئولیتپذیری.
8- هرگز در ایجاد یا جعل آگاهانه اخبار جعلی شرکت نکنید.
9. برای پیروی از قوانین رفتاری انجمن خود، مراقب قوانین رفتاری سایر کشورها باشید و همیشه برای آنها احترام قائل شوید.
10- مراقب باشید که وظایف شغلی افراد بدون ارتکاب به جرم و جنایت در زمینههای جنسیت، قومیت، محل ولادت، دین، معلولیت یا هر نوع تبعیض انجام شود.
منبع انگلیسی: https://iccopr.com
منبع فارسی: انتشارات کارگزار روابطعمومی/ روابط بینالملل/ اول تیر 1400
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
4 نکته برای شفاف سازی انتظارات روابط عمومی در ارتباط با مشتریان
4 بازدید
-
بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند
4 بازدید
-
نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات
3 بازدید
-
استراتژیهای روابطعمومی کارآمد و تاثیرگذار
15 بازدید
-
“ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی
11 بازدید
-
مقايسه اصولی و مبانی روابطعمومی سنتی و مدرن
40 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید