ایدهپردازی و تجربهمحوری: شناختن و آغوش گرفتن روابطعمومی در حال تغییر
رویدادهای ایده محور و تجربه محور به دلیل نوآوری و منحصر به فرد بودن، بسیار تاثیرگذار و ارزشمند هستند. اما این خصوصیات و تجربهها میتواند در رویدادهای علمیای مانند کنفرانس روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند. اگر این کار به خوبی انجام شود خواهید دید درصد زیادی از شاغلان روابط عمومی، رغبت بیشتری به مشارکت و شرکت در این گونه رویدادها خواهند داشت.
بعلاوه این روش برای افزایش توجه به تجربهها و ایدههای ناب روابط عمومیها و تحریک ذهن شرکت کنندگان با تشویق مشارکت فعال آنها در برگزاری کنفرانس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ما اطمینان داریم رویدادهایی که با محوریت تجربه و ایده پردازی برگزار میشوند به نقطه عطفی برای توجه به ایدههای ناب شاغلان روابط عمومیتبدیل میشوند. وقتی خوب برگزار شوند، این توانایی را دارند که:
– تجربههایی را ایجاد کنند که مخاطبان همیشه آن را به یاد داشته باشند. (ایجاد “تمایز” و “نقطه عطف” که غایت هر فعالیت ارتباطی است)
– تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابط عمومیرا تسهیل کنند.
– اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه کلی شرکت کنندگان را بالا ببرند.
– به ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان شرکت کنندگان و متولیان برگزاری کنفرانس کمک نمایند.
– لحظات به یاد ماندنی و خوشی برای شرکت کنندگان فراهم کنند.
– زمینه را برای ایجاد همزیستی و مشارکت بین برگزارکنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان فراهم کنند.
به نظر میرسد بعد از 15 دوره برگزاری کنفرانس روابط عمومی، برای به حداکثر رساندن ارزش این رویداد، زمان تکامل و تغییر آن فرا رسیده باشد تا یک رهبر در برنامه ریزی تجربه محور برای شرکت کنندگان تبدیل شود. البته اگرچه با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی، فرصت اجرای آن به طور کامل وجود ندارد.
سرعت بخشیدن به ارزش کنفرانس از ارایه و یادگیری صرف مباحث نظری به ارایه تجربههای ناب شاغلان روابط عمومیحاصل میشود و بیش از هر زمان دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومیخواستار رهبری و مدیریت رویدادهای روابط عمومیبویژه کنفرانس روابط عمومیایران هستند.
با توجه به این که دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیبه قدرت رویدادهای تجربه محور اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری میکند اما به راحتی انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان و استقبال آنها و شروع یک مرحله بزرگ، کار ساده ای نیست.
ما میخواهیم کار برگزاری کنفرانس روابط عمومیرا به شاغلان روابط عمومیو شرکت کنندگانش بسپاریم بویژه به کسانی که خلاق و متمایز هستند. در واقع کنفرانس روابط عمومیمحلی برای تاخت و تاز صاحبان ایدههای برتر میشود و همینها هستند که با دریافت جایزه، تقدیر میشوند و در فضای ایجاد شده به ارایه ایدههای خود میپردازند و به موازات آن، فرصتی در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد تا در مباحث ارایه شده، مشارکت داشته باشند.
بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران بدون مشارکت جامعه شریف روابط عمومیو بهره مندی از تجربهها و ایدههای ناب شاغلان روابط عمومیامکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارتهای کاربردی را در قالب ارایه ایدهها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است. این موضوع زمانی اجرایی میشود که شاغلان روابط عمومیهم، رغبت و استقبال بیشتری از خود نشان بدهند. یک فعالیت طرفینی است.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس روابط عمومیدر نظر دارد شانزدهمین دوره این رویداد را با محوریت تجربه محوری برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد کرد.
گام نخست در این فرآیند، شناخت نقاط ضعف دورههای قبلی است. به راستی کنفرانسهای برگزار شده در کدام بخش یا بخشها با ضعف و ناتوانی شدید مواجه بوده است؟ به راستی چرا ارایه “تجربیات” و “ایده”های برتر، مهم و متمایز شاغلان روابط عمومیدر منظر کنفرانس روابط عمومی، امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟
شاید پاسخ برخی پرسشها در شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران روشن شود. با توفیق خداوند تبارک و تعالی.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
بروشور شانزدهمين کنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران
44 بازدید
-
گزارش برگزاری شانزدهمين كنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران
67 بازدید
-
شانزدهمين كنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران
50 بازدید
-
دانشگاه روابطعمومی باید تاسیس شود
157 بازدید
-
پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعهشناسی ارتباطات
770 بازدید
-
بررسی “مهارتهای حل مسئله در روابطعمومی” در کنفرانس روابطعمومی
179 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید