بانکداری الکترونیک در بنگلادش: آیندۀ بانکداری

نویسنده: کامرول حسن استادیار در دانشکدۀ مطالعات بازرگانی، دانشگاه ایالتی بنگلادش

برای بسیاری از مشتریان، بانکداری الکترونیک به معنای دسترسی 24 ساعته به پول نقد از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا واریز مستقیم چک حقوق به حساب‌های جاری یا پس‌انداز است. اما بانکداری الکترونیک امروزه شامل بسیاری از انواع متفاوت معاملات می‌شود.

بانکداری الکترونیک شکلی از بانکداری است که در آن‌جا پول از طریق مبادلۀ علائم الکترونیک بین مؤسسات مالی انتقال می‌یابد و نه از طریق مبادلۀ پول نقد، چک یا سایر اسناد نقدشدنی. با توسعۀ تأسیسات زیربنایی تکنولوژی جهانی اطلاعات و ارتباطات (آی‌سی‌تی) و اینترنت، بانکداری الکترونیک نقشی محوری در اقتصاد ملی ایفا خواهد کرد و بدین لحاظ نرم‌افزار مناسب، تأسیسات زیربنایی، نیروی انسانی ماهر در زمینۀ اینترنت برای اجرای بانکداری الکترونیک در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این مقاله نظری اجمالی به موضوعات مرتبط با بانکداری الکترونیک است و سعی دارد معضلات آینده و چشم‌انداز آن در بنگلادش را مورد بررسی قرار دهد.

فهرست مطالب
مقدمه
بررسی نشریات
زمینه‌های عمدۀ پژوهش
اهداف مطالعه
روش‌شناسی مطالعه
محدودیت‌های مطالعه
بانکداری الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک
محرک‌های تجارت الکترونیک
پول الکترونیک
کارت‌های هوشمند
شکل‌های گوناگون بانکداری الکترونیک
کاربردهای آنلاین قرن بیست و یکم
استنتاج
توصیه‌هایی برای تضمین امنیت بانکداری الکترونیک در بنگلادش:

لینک دانلود: https://kpri.ir/?p=7364

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *