جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

 تبلیغات با ستاره‌های خاموش

2 شهریور 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
تبلیغات و بازاریابی ، مقالات
99 بازدید

در دهه 80 میلادی، یک برند فعال در صنعت نوشیدنی، کمپینی تبلیغاتی از نوع تلویزیونی را راه‌اندازی کرد که در آن «گریف رایس» کمدین اهل ولز در قالب تصاویری سیاه و سفید از فیلم‌های کلاسیک، به هنرنمایی می‌پرداخت.

نکته جالب این کمپین تبلیغاتی، هم‌بازی شدن با ستاره‌های قدیمی‌مثل همفری بوگارت و جان وین بود. نرم‌افزار گرافیکی GGT برای مدتی طولانی موفق بود و جوایز زیادی را نیز به همراه داشت. درحقیقت ترکیب خلاقیت با شوخ طبعی، جذابیت آفرید.

احیای شمایل افراد مشهور چیز جدیدی نیست و از مدت‌ها قبل به جزئی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ عامه تبدیل شده است. به‌تازگی با رونق این پدیده، نامی‌هم برای آن انتخاب شده و به این نوع سلبریتی‌ها، سلبریتی‌های مرده یا «deadebrities» می‌گویند. در صنعت تبلیغات، امروزه می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد که از جیمز دین، الویس پریسلی و امثال این‌ها برای تبلیغات همه چیز، از شلوار جین گرفته تا خودرو و پیتزا، استفاده شده است.

40سال پس از طراحی و تولید اولین آگهی تبلیغاتی تلویزیونی با حضور همفری بوگارت، پیشرفت سریع فناوری به تبلیغ‌کنندگان و برند‌ها این فرصت را می‌دهد تا به کمک جلوه‌های ویژه بصری، تصاویر انیمیشنی و هوش مصنوعی به نوعی تعاملات با عنوان «فراتر از قبر» دست یابند.

در ادامه کار با نرم‌افزار‌های گرافیکی خاص امکان خلق یک ماکت کامل از ستاره‌ای مرده در آگهی‌های تبلیغاتی جدید را ایجاد می‌کند. البته از اواسط دهه 90 میلادی تاکنون در فرایند ساخت آگهی‌های تبلیغاتی، نماد‌هایی مانند استیو مک‌کوئین و بروس‌لی مورد استفاده قرار گرفته شده که از جمله آگهی‌های تبلیغاتی به این سبک می‌توان به آگهی‌های تبلیغاتی فورد، پوما و فولکس‌واگن اشاره کرد.

نکته مهم این است که آن‌ها با وجود جذابیت فراوان خود، زمانبر و پرهزینه بودند. با این حال، اکنون دیگر به لطف فناوری‌های جدید متداول در استودیو‌های انیمیشن‌سازی چهره مثل «DI4D»، چهره‌های طراحی شده با استفاده از نرم‌افزارCG، واقعی‌تر به نظر می‌رسند و از همه مهم‌تر این که هزینه‌ها هم کاهش یافته است.

استقبال روزافزون از هوش مصنوعی در جریان‌های کاری خلاق، باعث شده فعالان این عرصه به نتایج واقع‌بینانه‌تر و متقاعد‌کننده‌تری نسبت به هر زمان دیگر دست یابند. اخیرا در قالب یک آگهی تبلیغاتی شاهد یک نمونه کاراکتر انسانی دیجیتالی از دانشمند معروف، آلبرت اینشتین‌بودیم که به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد کسب جایزه نوبل فیزیک توسط او ساخته شد. طراحان و مجریان پروژه امیدوارند با ایجاد امکان دسترسی آسان‌تر به اطلاعات درباره او و به طور کلی دنیای علم و از طریق کسب تجربه گفت‌وگوی رودررو با اینشتین، علاقه به یادگیری در میان نسل جدید افزایش یابد.

یکی از جذابیت‌های تبلیغاتی احیای سلبریتی‌های مرده، تحریک حس نوستالژی برای رشد آمار فروش است. در سال 2016 شکلات گلکسی از جلوه‌های ویژه بصری برای نشان دادن «آدری هپبورن» در آگهی تبلیغاتی خود با عنوان «راننده» استفاده کرد. بیننده جذب او شده و در کنار آن موسیقی متن آگهی تبلیغاتی با صدای این بازیگر معروف، قدرت آن را دارد تا مخاطب را متقاعد کند که هپیورن زنده شده است.

برخی منتقدان از لحاظ اخلاقی این کار را مورد نکوهش قرار داده و معتقدند نمی‌توان این افراد را به زندگی برگرداند. فقط باید رهایشان کرد تا میراث‌شان به همان شکل قبلی در ذهن‌ها باقی بماند.

چالش مهم پیش روی برند‌ها در این مسیر همیشه وجود مرز باریکی میان لطافت‌طبع یا همان خوش‌سلیقگی و بد‌سلیقگی است. طرفداران به همان راحتی که می‌توانند مسحور شوند، به وحشت می‌افتند و بدون شک انجام این کار به شکلی صحیح و مناسب، کیمیاست.

کیمیاگری و احیای مردگان موضوع جالبی است؛ به ویژه در شرایط فعلی که به لطف فناوری مدرن می‌توان به نتایجی چشم‌گیرتر، سریع‌تر و البته ارزان‌تر دست یافت اما به عنوان یک صاحب برند باید ابتدا بابت شایستگی ایده مطرح شده اطمینان یافت و سپس به احیای افراد مشهور روی آورد. فقط به این دلیل که اگر توان انجام کاری را دارید، نباید وارد عمل شوید و موظفید به خوبی جوانب ماجرا را بررسی کنید.

منبع: MBANEWS

برچسب ها: تبلیغاتتبلیغات با ستاره‌های خاموشستاره‌های خاموشسلبریتی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

    3 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    15 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    8 بازدید

  • مقايسه اصولی و مبانی روابط‌عمومی سنتی و مدرن

    37 بازدید

  • به يك روابط‌عمومی متاورسی تبديل شويم

    11 بازدید

  • نقش فناوری اطلاعات در روابط‌عمومی سازمان

    36 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت