در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»: کتاب «روابط‌عمومی متاورس» رونمایی می‌شود

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت رونمایی می‌شود.

به گزارش شارا، کتاب «روابط‌عمومی متاورس» دستاورد هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران است. این کتاب همزمان با برگزاری نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»، به کوشش حسن بشیر و مهدی باقریان از سوی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود.

 کتاب «روابط‌عمومی متاورس» شامل شش مقاله تالیفی و ترجمه‌ای و دو پیوست است که شامل «گزارش کامل برگزاری اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران» و «گزارش کامل برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران» می‌باشد.

در اولین مقاله با عنوان «متاورس چیست؟ چرا باید آن را بسازیم؟ چه کسی آن را خواهد ساخت؟» به این نکته اشاره می‌شود: «با تغییر نام شرکت فیس‌بوک به متا، واژه متاورس دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. اگرچه متاورس عبارت جدیدی نیست و پیدایش آن حداقل به سی سال پیش برمی‌گردد اما با گسترش همه‌جانبه تکنولوژی، امکان ایجاد و دسترسی کامل به متاورس فراهم شده است. افزایش سرعت اینترنت در سطح جهان، ایجاد بسترهای غیرمتمرکز و امن برای ساخت اپلیکیشن‌ها و ایجاد دستگاه‌های واقعی‌سازی دنیای مجازی از جمله دلایل پیشرفت متاورس هستند. در این مقاله، سوال متاورس چیست را با بررسی ویژگی‌های آن پاسخ می‌دهیم. تکنولوژی‌های مورد استفاده در متاورس، شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه و کاربردهای متاورس از جمله دیگر مباحثی هستند که به‌طور جامع و کامل در این مقاله بررسی می‌شوند.»

دومین مقاله با عنوان «روابط‌عمومی متاورس: وضعیت فعلی و آینده ممکن‌ها» نوشته مهدی باقریان است.
در این مقاله تاکید شده: «شبکه جهانی وب همه عرصه‌ها بویژه عرصه روابط‌عمومی را متحول کرد، اما این‌کار به‌روشی انجام شد که بسیاری سی سال پیش چنین چیزی را به‌طورکامل پیش‌بینی نمی‌کردند. ما در طول این سال‌ها بارها و بارها شاهد تحولات مختلف بوده‌ایم و نسبت به پذیرش آن محتاط و دچار شک و تردید شدیم. طبیعی است که خیلی زود ‌نتوانیم «متاورس» را باور کنیم و به‌همین دلیل نظرات موافق و مخالف زیادی در محافل مختلف مطرح می‌شود و عده‌ای آن را نمایشی و غیرواقعی تلقی می‌کنند و عده دیگری با آغوش باز به استقبال آن رفته و تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری از مزایا و مواهب آن بهره بیشتری ببرند.»

سومین مقاله با عنوان «متاورس: تکامل یک پلتفرم دیجیتال جهانی» از گلوبال پابلیکیشن است.
در این مقاله تاکید شده: «در فناوری، کسی که اولین قدم را برمی‌دارد و نوآوری می‌کند، از مزایای بسیاری برخوردار خواهد شد و به‌همین دلیل هم هست که BigTech و سایر پلتفرم‌های آنلاین مدتی است که اقدام به خرید شرکت‌های نرم‌افزاری متعددی کرده‌اند که ورود آن‌ها به متاورس را سریع‌تر می‌کند. آن‌ها امیدوارند که پیشگامان تحول بزرگی باشند که متاورس قرار است در زمینه تعاملات و تبادلات دیجیتال بین انسان‌ها، بین کسب‌وکارها و بین انسان‌ها و کسب‌وکارها به‌وجود آورد.»

چهارمین مقاله با عنوان «بررسی اثرگذاری متاورس بر روابط اجتماعی و روابط‌عمومی الکترونیک کشورهای در حال توسعه» نوشته جوادصالحی آرتیمانی و مسعود نوری است.

پنجمین مقاله با عنوان «روابط‌عمومی در متاورس: آنچه باید بدانیم» نوشته یحیی احمدی و مسعود کریم‌خانی است.

ششمین مقاله با عنوان «تبلیغات در متاورس» نوشته جویونگ کیم است.

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، همچون سال‌های گذشته در تلاش بوده و هست تا دستاوردهای جدید جهان در حوزه روابط‌عمومی‌ها بویژه با توجه به فضای مجازی که اکنون به یک جهان چندبعدی واقعی تبدیل شده است را برای مدیران، کارگزاران و علاقمندان به حوزه روابط‌عمومی به شکل علمی-کاربردی معرفی کند.

در این کنفرانس مقالات گوناگونی در زمینه متاورس دریافت گردید که برخی از این مقالات که در این کتاب که عنوان «روابط‌عمومی متاورس» به‌خود دارد، منتشر خواهند شد.

گفتنی است نخستين «جشن ملي روابط‌عمومي» توسط انجمن متخصصان روابط‌عمومي، انجمن روابط‌عمومي ايران، انجمن روابط‌عمومي استان كرمان، ستاد برگزاري هفته روابط‌عمومي، موسسه كارگزار روابط‌عمومي و با حمايت انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط‌عمومي، انجمن بين‌المللي روابط‌عمومي، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) و بنياد رودكي در «تالار وحدت» برگزار مي‌شود.

ارایه چهار سخنرانی برگزیده علمی در خصوص آخرین دستاوردهای روابط‌عمومی‌ در حوزه‌های پژوهش، مدل‌سازی و ارتباطات و همچنین روابط‌عمومی متاورس از جمله برنامه‌های این رویداد می‌باشد.

از دیگر برنامه های نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» می‌توان به ارائه یافته‌های نخستین نظرسنجی علمی روابط‌عمومی در ایران و رونمایی دو عنوان کتاب جدید روابط‌عمومی که امسال و به همین مناسبت منتشر می‌شود اشاره کرد.

نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به صورت حضوری در «تالار وحدت» برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط‌عمومی و سایر علاقمندان رایگان و آزاد است. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌تلفن‌های 66570194(021)- 66943670 (021) تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *