جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور نخستین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

 ده نکته برای برنده شدن در جشنواره‌های روابط‌عمومی

12 فروردین 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
جوایز ، مقالات
53 بازدید

1- به قوانین و مقررات جشنواره پایبند باشید

قواعدی مثل تعداد کلمات، استفاده از تیتر، بخش بندی مناسب و فراهم کردن مستندات در فرمت صحیح را رعایت کنید. اگر به اصول ساده‌ی جشنواره پایبند نباشید، چه دلیلی وجود خواهد داشت که هیئت داوران وقت خود را برای آثار شما تلف کنند، در حالی که دهها اثر مطابق با قوانین جشنواره به دست آنها رسیده؟

2- آثار خود را به درستی دسته بندی کنید

احتمال دارد بخواهید یک اثر را در بیش از یک رشته از جشنواره شرکت دهید، این نباید به معنای استفاده‌ی مجدد از یک اثر (بدون تغییر خاص) در رشته‌های مختلف باشد. مقررات برای جوایز مختلف معمولاً با هم متفاوت است. همچنین برای شرکت دادن یک اثر در یک رشته‌ی جدید باید آن را بازنویسی کنید. اگر چه ممکن است شما از یک پویش (کمپین) هم برای رشته‌ی «بهترین پویش بین‌المللی» و هم برای «بهترین پویش فناوری» استفاده کنید، ولی کانون توجه و عناصری که شما می‌خواهید در این دو رشته برجسته شود متفاوت خواهد بود.

3- اثرتان کامل و دقیق باشد

در حالی که اثر شما غلط املایی و انشائی دارد، توقع دارید جایزه‌ی برترین روابط‌عمومی‌به شما داده شود؟ در هر صنعتی نواقص و اشتباهات ممکن است بروز پیدا کند، اما اگر قرار است جایزه‌ی برترین در صنعت ارتباطات را دریافت کنید، باید ثابت کنید که در ارتباط برقرار کردن بهترین (بدون اشتباه) هستید.

4- کسب اجازه کنید

در گیر‌و‌دار رسیدن به جشنواره پیش از پایان مهلت ثبت نام، ممکن است کسب اجازه از رئیس یا مشتری خود را فراموش کنید. از این کار اجتناب کنید. بسیاری از شرکت‌ها در خصوص چگونگی، زمان و اینکه اصلاً در جشنواره‌ها شرکت کنند یا نکنند، ضوابط و سیاست‌های خاص خود را دارند. روابط شما با مشتریِ بنگاه روابط عمومی‌تان و یا رئیس شما قطعاً از کسب جایزه مهمتر است.

5- قدردانی کنید

اثر عالی شما به ندرت ممکن است کاری انفرادی باشد. از کلیه اعضای تیمی‌که در خلق اثر نقش داشته‌اند قدردانی کنید. این شامل کلیه کارکنان دخیل در خلق اثر، پیمانکار یا شرکت طراح و چاپ کننده‌ی اثر و کلیه‌ی عوامل دخیل در پدید آمدن آن است.

6- خود اثر به تنهایی گویا باشد

از آنجا که هیئت داوران باید ده‌ها اثر رسیده برای جشنواره را بررسی کنند، ممکن است وقت کافی برای دیدن تمامی‌مستندات شما نداشته باشند. اثر شما خود به تنهایی باید بتواند توجه هیئت داوران را جلب کند. مستندات یک اثر پس از انتخاب اولیه‌ی آثار منتخب توسط هیئت داوران، مفید خواهد بود.

7- حقیقت را بگویید

ممکن است وسوسه شوید که اثر خود را «بَزک کنید»، یا با افزودن جزئیات غیر ضروری نتایج را تحت تاثیر قرار دهید، اما از این کار اجتناب کنید. از یک سو این کار غیر‌اخلاقی است و از سوی دیگر این روزها با یک جستجوی ساده در اینترنت حقایق زیادی راجع به کارهای شما مشخص خواهد شد. چنانچه در نتایج یک فعالیت اغراق شده باشد یا مستندات آن ساختگی باشد، دست صاحب اثر رو خواهد شد.

8- مراقب باشید اهداف با نتایج همخوانی داشته باشد

برای بسیاری از اعضای هیئت داوران، اهداف یک فعالیت و نتایج حاصله مهمترین عنصر انتخاب اثر است. هر چه قدر هم پویش (کمپین) اجرا شده خلاقانه و جذاب باشد، دست یافتن به نتایج ملموس در راستای اهداف آن پویش یا فعالیت مهمترین عامل است. معمولاً بهترین اهداف آنهایی است که مربوط به ارتباطات و قابل سنجش باشد.

9- بگویید چرا اثر شما متفاوت است

جایزه را تنها برای ارائه‌ی یک کار خوب نخواهید برد، بلکه همه‌ی جوانب کار شما باید عالی باشد: ممکن است بر مشکل ویژه‌ای غلبه کرده باشید یا کارتان را در یک محدوده‌ی زمانی کوتاه و خاص انجام داده باشید یا اولین بار باشد که کاری بدین صورت انجام شده باشد. در هر صورت روشن کنید که چرا کار شما متفاوت یا منحصر به فرد است.

10- شرح دهید که بر چه چالش‌هایی غلبه کرده‌اید

هیئت داوران در دنیای واقعی زندگی می‌کنند. می‌دانیم که به ندرت می‌توان به 100 درصد اهداف یک طرح دست یافت. مشکلات پیش می‌آیند، اما مهم این است که چطور از عهده‌ی حل آنها برمی‌آیید. از این که در اثر خود شرح دهید چطور کارها خوب پیش نرفته نترسید، اما یادتان باشد بگویید چطور مشکلات را به موفقیت‌ها بدل کرده‌اید.

نویسند: استوارت بروس
ترجمه: سید روح الله یزدان خواه

برچسب ها: جایزهجایزه روابط عمومیجشنواره‌های روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 4 نکته برای شفاف سازی انتظارات روابط عمومی در ارتباط با مشتریان

    4 بازدید

  • بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

    4 بازدید

  • نکات ضروری در رابطه با برنامه ارتباطات

    3 بازدید

  • استراتژی‌های روابط‌عمومی کارآمد و تاثیرگذار

    17 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

    22 بازدید

  • “ايمن سازی” مردم در برابر اخبار جعلی

    12 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

بیست درس از بیست سال گذشته: چرا داستان سرایی عامل موفقیت در علوم زیستی هستند

گزارش کامل برگزاری نخستين جشن ملی روابط‌عمومی

گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت