رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی رفوگری نیست

دومین همایش و جشن بزرگ روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی صبح امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت به همت انجمن متخصصان روابط‌عمومی، بنیاد رودکی، دانشگاه جامع علمی کاربردی (فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران) و موسسه کارگزار روابط‌عمومی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش شارا، مهدی باقریان در دومین همایش و جشن بزرگ روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی که به همت انجمن متخصصان روابط‌عمومی در تالار وحدت تهران برگزار شد، ضمن تبریک این روز به دست اندرکاران این حرفه،‌ ابراز امیدواری کرد که با همدلی، همزبانی و همکاری جایگاه این حرفه در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی نهادینه شده و به تراز شایسته و حرفه‌ای خود برسد.

 رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی همچنین در ادامه از ارائه بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایران که توسط این انجمن تدوین و به هیات دولت ارائه شد خبر داد و گفت: در بسته پیشنهادی یاد شده راه های برون رفت از چالش های روابط‌عمومی در کشور ارائه شده است.

باقریان همچنین از تدوین منشور اخلاقی روابط‌عمومی در 12 بند توسط انجمن خبر داد و گفت: همان طور که در متن این منشور آمده ما به این منشور اخلاقی به عنوان یک مدل عملیاتی برای حرفه روابط‌عمومی در ایران نگاه می کنیم و انتظار این است همه ما در عرصه عمل به آن التزام داشته باشیم.

 مدیر عامل موسسه کارگزار روابط عمومی در واکنش به زمزمه تغییر نام روابط عمومی، گفت: برخی از تلاش‌ها و فعالیت‌های ما نه تنها هیچ کمکی به اعتلای روابط‌عمومی نمی‌کند بلکه به بحران روابط‌عمومی دامن می‌زند و در بعضی جاها به بحران مشروعیت روابط‌عمومی نیز کشیده می‌شود.

این فعال و نویسنده روابط‌عمومی در همین رابطه افزود: در بعضی سخنرانی‌ها و یادداشت ها متاسفانه شاهد آن هستیم که بعضی از دوستان و همکاران از تغییر نام “روابط‌عمومی” سخن می گویند در حالی که با تغییر نام  واحدهای روابط عمومی در سال‌های گذشته، عملکرد و کارکرد روابط‌عمومی نه تنها بهتر نشده بلکه به قهقرا رفته است.

رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی یکی از کارهای مهم انجام شده توسط این انجمن را در 6 ماه گذشته، تشکیل گروه کارشناسی برای رسیدن به تعریف جامعی از روابط‌عمومی خواند.

باقریان، تعریف یدست آمده را اینگونه بیان کرد: “روابط‌عمومی عبارت است از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذی‌نفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود”.

بازنشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *