جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

سالگرد پروفسور حمید نطقی و روز جهانی روابط‌عمومی

17 مرداد 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران ، جوایز ، جوایز روابط‌عمومی ، روابط‌عمومی ، روز جهانی روابط‌عمومی ، رویدادها
81 بازدید

نویسنده: آیدین سرداری‌نیا
صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه «آنا وارلیق»

در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۲۵ به مناسبت بیست و سومین سالگرد درگذشت بنیانگذار علم روابط‌عمومی‌در ایران شادروان دکتر حمید نطقی و همچنین روز جهانی روابط‌عمومی‌مراسمی‌توسط انجمن کارگزاران روابط‌عمومی، انجمن روابط‌عمومی‌ایران و انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست واقع در پارک پردیسان تهران، با حضور فرهیختگان و اساتید علوم ارتباطات برگزار گردید. این مراسم که همه ساله برگزار و طی آن جایزه بین‌المللی دکتر نطقی، جایزه ملی دکتر نطقی و تندیس دکتر نطقی به برگزیدگانش تقدیم می‌شد، به دلیل کرونا با وقفه‌ای چند ساله امسال دوباره با شکوه سابق برگزار شد.

پروفسور حمید نطقی یکی از شخصیت‌های ذوالجوانب تأثیرگزار و محبوبم بوده و هست. در دوران خانه‌نشینی کرونا با صرف وقت و انرژی فراوان به یکی از آرزوهایم که ادای دین به محضر دکتر نطقی بود رسیدم و دو شماره از فصلنامه منتشره‌ام را به بهانه صدمین سالگرد تولد ایشان به این بزرگمرد اختصاص دادم. مفتخرم که در یادنامه‌ای که برای ایشان منتشر کردیم مقاله‌ای مفصل در نود و یک صفحه برای ایشان نوشتم و به جرأت می‌توان اذعان کرد درباره شرح حال زندگی شخصی و حرفه‌ای ایشان مقاله‌ای جامع‌تر از این تاکنون نوشته نشده است.

در مقاله‌ام از نسب‌نامه پدری و مادری حمید نطقی شروع کرده؛ به تولدشان که مصادف با روز قتل شیخ محمد خیابانی بود اشاره نموده؛ به شروع فعالیت‌های قلمی‌و ادبی‌شان در ۱۳ سالگی به تفصیل پرداخته؛ فعالیت‌شان در حوزه‌های حقوق، تاریخ، زبانشناسی و شعر را مفصلاً شرح داده؛ بنیانگذاری علم روابط‌عمومی‌در ایران توسط ایشان و راه‌اندازی جوایز بین‌المللی و ملی دکتر نطقی تشریح شده؛ تأسیس مجله ماندگار «وارلیق» به همراهی هم‌قلمانشان قلمی‌شده؛ اهدای کتابخانه شخصی‌شان به دو کتابخانه دانشگاهی توضیح داده شده؛ و در آخر به روزهای پایانی عمر پرافتخار و مرگ ناگزیرشان اشاره کرده و مقاله‌ام را با تصاویر مزار ایشان و همچنین حضور خانواده‌شان در غرفه مجله «آنا وارلیق» – که دوره جدید «وارلیق» می‌باشد – در نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز در آبان و آذر ماه ۱۳۹۸ که تمثیلی از تداوم راه ایشان است به پایان برده‌ام. در سایه این دو شماره به خصوص ویژه‌نامه یکصدمین سالروز تولد دکتر نطقی، اینجانب نیز به مراسم ۲۳مین سالگرد درگذشت دکتر نطقی و روز جهانی روابط‌عمومی‌دعوت شده و به سخنرانی درباره ایشان پرداختم.

از جناب مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی و سردبیر فصلنامه «کارگزار روابط‌عمومی» و مدیر سایت شارا (شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران) که از بانیان این مراسم بودند کمال تشکر را دارم؛ چرا که اولاً با مقاله پربار «نظریه روابط‌عمومی‌دکتر نطقی» خود زینت‌بخش ویژه‌نامه‌مان در باب یکصدمین سالروز تولد دکتر حمید نطقی بودند، ثانیاً بنده‌نوازی کرده و با دعوت اینجانب به این مراسم مرا در جهت ادای دین هر چه بیشتر به محضر دکتر نطقی یاری نمودند، ثالثاً خواهش بنده در مورد دعوت از خواهر گرامی‌دکتر نطقی، سرکار خانم عزیزه نطقی را اجابت نمودند؛ که ایشان هم با تشریف‌فرمایی‌شان و دریافت جایزه بین‌المللی دکتر نطقی خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایمان به جا گذاشتند.

از دیگر نکات قابل ذکر این مراسم، حضور و سخنرانی پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات ایران و همچنین دوست گرانقدر جناب آقای زکریا طرزمی از یاران نزدیک بنیانگذار روابط‌عمومی ایران بود.

برچسب ها: حمید نطقیروز جهانی روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  •  تیزر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    12 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری دومین کنگره کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی

    6 بازدید

  • گزارش برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی

    4 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    16 بازدید

  • پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

    94 بازدید

  • دبیرکل کنفرانس روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها نیازمند راه‌حل‌های مدرن‌اند

    17 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

هنر معناسازی موثر

پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

انتشار شماره 62 فصلنامه “کارگزار روابط‌عمومی” ویژه پاییز 1401

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت