جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

شماره 63 فصلنامه “کارگزار روابط‌عمومی” منتشر شد  

3 اسفند 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
انتشارات ، تاریخ روابط‌عمومی ، روابط‌عمومی ، رویدادها ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، نشریات ، نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران - 1401 ، یادداشت‌ها
39 بازدید

شبكه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران (شارا)–|| شماره 63 فصلنامه “کارگزار روابط‌عمومی” ویژه زمستان 1401 به صورت تمام رنگی با موضوع «تحول دیجیتال در روابط‌عمومی» به سردبیری مهدی باقریان منتشر شد.

به گزارش شارا، در این شماره از نشریه به مطالب و مقالاتی: درآمدی بر تحول دیجیتال، استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن، شروع تحول دیجیتال در روابط‌عمومی، روابط‌عمومی‌به لطف همه‌گیری ویروس کرونا به روابط هوشمند تبدیل شده است، رمزگشایی از متاورس برای رهبران تحول دیجیتال، دولت دیجیتال چه شکلی است؟، هشت نوآوری مهم در حوزه روابط‌عمومی‌و گزارش برگزاری هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌اختصاص دارد.

درآمدی بر تحول دیجیتال
نویسندگان: بهنام تبریزی- اد لام- کرک گیرارد – ابراهیم حبیبی مجنده

پیشینه دیجیتال، به حداقل چهارهزار سال قبل نسبت داده شده است. این پیشنیه، به زمان بابلیان باز می‌گردد که برای اولین بار از ارزش عددی صفر استفاده کرده‌اند. اما آنچه که در عصر مدرن به‌عنوان دیجیتال شناخته می‌شود عمدتا اشاره به فناوری دیجیتال در عرصه ارتباطات و اطلاعات است که در دهه 80 به ثمر رسیده است (کریبر و مارتین؛ 1390: 1-2). فناوری دیجیتال زمینه تحول و انقلاب دیجیتال را فراهم ساخت.

استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
تحقق تحول دیجیتال بیش از هر چیز نیازمند وجود یک استراتژی موثر است که نگاه دقیقی به اهداف، موقعیت کنونی و چگونگی حرکت درست به جلو داشته باشد و بتواند نقطه‌های پراکنده را به هم وصل کند. در اینجا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به پرسش‌هایی که در ارتباط با شکل‌دهی به استراتژی تحول دیجیتال باید مطرح شود و به آن پاسخ داده شود.

بسیاری از شرکت‌ها در سرتاسر جهان در حال دگرگون‌سازی دیجیتالی خود هستند و در این میان با چالش‌های بسیاری بر سر بهبود فرایندهای کاری و توسعه توانمندی‌ها و مدل‌های کاری‌شان روبرو هستند و استراتژی تحول دیجیتال باعث می‌شود پل‌هایی درست بین نقاط درست و در زمان درست و برای تحقق هدف‌های درست ساخته شود.

شروع تحول دیجیتال در روابط‌عمومی
نویسندگان: بن چادور – محمود میمراه – ساراو چاوداری – ابراهیم حبیبی مجنده – ورا توکنووا آبیشوا – یوگینیا سرکووا – لازات کوشمتووا – سالی اسمبکنوا – شارا ماژیتایوا

پیشینه روابط‌عمومی‌و نحوه توسعه آن در دوران‌های قبل از قرن نوزدهم و دوران‌های بعد از آن که نقطه شروع روابط‌عمومی‌نوین است چه آن زمان که سازمان‌ها، شرکت‌ها و حتی دولت‌های گوناگون و ادیان جهان تحت هدایت رهبران قدرتمند بودند و از ارتباط برای مدیریت اعتبار خود، هماهنگ‌سازی ساختارها و برقراری قواعد برای وفاداری افراد تحت سرپرستی خود استفاده می‌کردند و چه در دوران معاصر که ارتباطات تعاملی و دوسویه به منصه ظهور رسیده و رویکردهای سنتی روابط‌عمومی‌به رویکردهای مدرن گذر کرده بدون استفاده و به‌کارگیری داده‌ها و بهره‌مندی از فناوری ارتباطات و اطلاعات اهداف آن محقق نمی‌شد و در عصر کنونی نیز سخنی از مدیریت روابط‌عمومی‌در میان نبود.

روابط‌عمومی‌به لطف همه‌گیری ویروس کرونا به روابط هوشمند تبدیل شده است
نویسندگان: کریستین سیتو – پاناگیوتیس کاکولیریس

طی دهه‌ها رشد اقتصاد جهانی، تحول دیجیتال جزو موضوع‌های اصلی موردبحث و توجه تمام شرکت‌ها بوده است و انگیزه اصلی اغلب شرکت‌ها برای پرداختن به این موضوع یا دفاع از خود در برابر رقبایی از درون و بیرون صنعت بوده است، به‌خصوص رقبایی مانند آمازون که وارد بسیاری از حوزه‌ها شده‌اند از لجستیک و خرده‌فروشی گرفته تا خدمات مالی و سلامت و محتوای ویدیویی و غیره و یا حمله و بهره‌گیری از فرصت‌های برآمده از تکنولوژی‌های دیجیتال که می‌تواند مزیت‌های رقابتی جدیدی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. به‌طورکلی در دوران رشد سریع اقتصادی تمام شرکت‌ها سرشان شلوغ است و آنها فرصت چندانی برای پرداختن به موضوع‌هایی همچون تحول دیجیتال ندارند؛ اما همه‌گیری کووید-19 موجب شد تا بسیاری از رهبران شرکت‌ها و سهام‌داران‌شان این فرصت را پیدا کنند تا توجه بیشتری به تحول دیجیتال داشته باشند و از خود بپرسند: آیا کسب‌وکار ما می‌تواند از بحران به وجود آمده در نتیجه همه‌گیری کووید-19 به‌سلامت عبور کند و به حیات خود ادامه دهد و اگر ما چند سال قبل موضوع تحول دیجیتال را جدی‌تر دنبال کرده بودیم آیا الان شرایط بهتری نداشتیم؟

رمزگشایی از متاورس برای رهبران تحول دیجیتال
استوارت اوبراین

متاورس دنیایی است مجازی برای کاربران و جایی است که کاربران در آنجا می‌توانند تجربیات و علایق‌شان را در قالب سناریوهای شبیه‌سازی‌شده با دیگران به اشتراک بگذارند. درواقع متاورس با این ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند نحوه مشتریان با محصولات و خدماتی که از شرکت‌ها دریافت می‌کنند و خود شرکت‌ها را به میزان گسترده‌ای متحول سازد. بااین‌همه نگرانی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد آن‌هم به این دلیل که فنّاوری‌های جدید به استراتژی‌های پیشرفته و جدیدی نیاز دارند تا به شیوه درستی بتوان آن‌ها را پیاده‌سازی نمود و در مورد آن‌ها اعتمادسازی نمود.

دولت دیجیتال چه شکلی است؟
سخنران: آنا پایپرل

حدود ۳۰ سال پیش، کشور من با نیازی برای ساختن مجدد همه چیز از ابتدا مواجه شد. پس از سال‌ها اشغال توسط شوروی، استونی دوباره استقلال خود را به‌دست آورد، اما هیچ چیزی برای ما باقی نمانده بود. نه زیرساختی، نه مدیریتی، نه قانونی. هرج و مرج سازمانی. رهبران کشور در آن روزها، از روی ناچاری می‌بایست تصمیم‌های جسورانه‌ای می‌گرفتند. تصمیم‌هایی که کشورمان می‌توانست ازپس آن بربیاید. آزمایش‌ها و عدم قطعیت‌های زیادی وجود داشت اما کمی‌شانس دخیل شد، به‌خصوص در این واقعیت که ما می‌توانستیم روی تعدادی افراد آرمان‌گرای ماهر، رمزنگاران و مهندسان، حساب باز کنیم. من در آن روزها فقط یک بچه بودم. امروز، از ما به عنوان دیجیتالی‌ترین کشور روی زمین نام برده می‌شود.

هشت نوآوری مهم در حوزه روابط‌عمومی
نویسنده: فرانک استرانگ

کارشناسان دلایل بسیاری را مطرح می‌کنند که به ما این اطمینان را می‌دهند که می‌توان نسبت به فنّاوری روابط‌عمومی‌خوش‌بین بود، از هوش مصنوعی گرفته که به ما قدرت پیش‌بینی موفقیت‌های آینده می‌دهد تا روش‌های ملموس و دقیق سنجش و ارزیابی روابط‌عمومی.

سال‌ها قبل، من این فرصت را داشتم تا مدیر روابط‌عمومی‌یک شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزارهای مخصوص روابط‌عمومی‌باشم که یک شغل جذاب و به‌یادماندنی بویژه از نظر فنّاوری روابط‌عمومی‌از نوع B2B برای من بود.

بعدها من به مدت بیست سال با فنّاوری B2B کارکردم و درنتیجه به تسلط بسیار خوبی در این زمینه دست‌ یافتم و تمام محصولات و بازارهای مرتبط با این فنّاوری را به‌طور کامل شناختم و تجربیاتم در این زمینه نه به‌مانند یک کاربر نهایی یا شرکت کوچک و متوسط بلکه به‌عنوان یک کارشناس خبره است. این تجربه واقعاً برای من جذاب و آموزنده بود و مرا به یکی از افراد آگاه در این حوزه تبدیل نمود. حدود دو سال قبل من این فرصت را پیدا کردم تا از آن تجربه‌ام در زمینه فنّاوری روابط‌عمومی‌دوباره استفاده کنم و پس ‌از آن بود که تصمیم گرفتم مطالبی در ارتباط با فنّاوری روابط‌عمومی‌منتشر کنم که در آن‌ها به تعدادی از نوآوری‌هایی که به روابط‌عمومی‌کمک‌های شایان توجهی کرده و باعث شده‌اند تا روابط‌عمومی‌به‌جای بهتری برای کار کردن تبدیل شود که در ادامه به هشت مورد آن‌ها اشاره خواهد شد:

گزارش برگزاری هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
«هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی» 18 آبان‌ماه 1401 با حضور مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، خسرو رفیعی رییس انجمن روابط‌عمومی‌ایران، پروفسور حسام‌الدین بیان و جمعی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌در محل سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط‌زیست برگزار شد.

سفر تحول دیجیتال در روابط‌عمومی
مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌ایران

در بخشی از سرمقاله نشریه آمده است: در دو سه سال گذشته جهان با دو رویداد بزرگ مواجه شد: یکی همه‌گیری کووید-19 که با ایجاد تغییر در رفتار اجتماعی بر فرایند شکل‌گیری «جنبش دیجیتال» و «عصر دیجیتال» تاثیر بسیار زیادی گذاشت و دیگری ظهور جنبش جهانی «متاورس» که نقطه آغازی است برای جستجو، کنکاش و متمرکز کردن تلاش‌ها برای استفاده از فرصت‌های ارتباطی جدید به بهترین شکل ممکن.
یکی از تاثیرهای مهم این دو رویداد مهم بر صنعت روابط‌عمومی‌این بوده که بر فرایند «تحولِ دیجیتالی» در هنرهشتم سرعت بخشیده است.
تقریباً همه بخش‌های جامعه به نحوی تحت تأثیر «تحول دیجیتال» قرار گرفته است و زندگی تک تک ما الان تحت سیطره تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و بسیاری از فناوری‌ها و ابزارهای دیگر قرار دارد. قطعا صنعت روابط‌عمومی‌از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود.

“فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی” از آبان‌ماه ۱۳۸۰ با روش تحلیلی- آموزشی و انتقادی، در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شده و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب جهت چاپ مقالات علمی‌عرصه «روابط‌‌عمومی»، گام مؤثری در غنای ادبیات روابط‌‌عمومی‌ایران بردارد.

این فصلنامه علمی‌تخصصی پذیرای مقالات اساتید، پژوهشگران، محققان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان در حوزه روابط‌‌عمومی‌و ارتباطات است.

برچسب ها: شماره 63 فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" منتشر شدفصلنامه کارگزار روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    5 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    79 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    18 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی: فرصتی برای مرور گذشته و پیش‌بینی آینده

    10 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی

    16 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    10 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت