عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابطعمومی: روابطعمومی متملق در شان دولت دوم خرداد نيست
مهدي باقريان عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابطعمومیبا بيان اين مطلب كه توقع تملق و كاركرد تبليغي از نهادهاي مدني بالاخص مطبوعات و روابطعمومی در شأن دولت دوم خرداد نيست، گفت: بعد از حماسه دوم خرداد، سرنوشت برخي نهادهاي مدني كه ستونهاي اصلي و سازنده جامعه مدني مورد نظر رياست جمهوري هستند، دچار ركود بي سابقه اي شدند و متاسفانه برغم تكرار شعارهاي پرسشگري و پاسخگويي و تعامل، زمينه و بستر مناسبي براي پيشرفت و توسعه آنها در كشور فراهم نشد.
سردبير مجله كارگزار روابطعمومیتصريح كرد: سياستهاي دولت در چند سال گذشته به جاي اين كه راهي به سمت خروج روابطعمومیاز ركود و خمودگي بگشايد، فضاي جديدي براي تباهي و نابودي كامل آن گشوده و روابطعمومیكشور را بيش از پيش دچار بحران هويتي و جايگاهي كرده است.
وي گفت: پرسشي كه در رابطه با اظهارات اخير سخنگو و رئيس شوراي اطلاع رساني دولت به اذهان مبتادر شده اين است كه جامعه مدني مورد نظر دولت دوم خرداد بدون وجود نهادهاي مدني پويا و شاداب چگونه ممكن است؟ آيا مي توان از يك طرف خواهان نهادهاي مدني متملق و چاپلوس بود و از طرف ديگر مدعي پاسخگويي و پرسشگري بود و از تعامل بين مردم و دولت دم زد.
عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابطعمومیاظهار داشت: متاسفانه بايد اعتراف كرد كه برخي مسئولان از واقعيتهاي زندگي روزمره مردم عادي جامعه فاصله زيادي گرفته اند و برغم وجود شرايط سخت و طاقت فرساي اقتصادي و تنگي معيشت، صحبت از دستاوردهاي عظيم اقتصادي مي كنند و معلوم نيست كه دستاوردهاي مورد نظر نصيب چه افراد و گروههايي شده است.
وي افزود: در چنين شرايطي از نهادهاي مدني بالاخص نهاد روابطعمومیدر كشور درخواست مي شود كه زشتيها را زيبا و زيباييها را زشت معرفي نمايند و به تحريف اطلاعات و فريب افكار عمومي بپردازند. اين موضوع، تاسف جامعه روابطعمومیكشور را مضاعف كرده است.
بازنشر
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
شماره 65 فصلنامه کارگزار روابطعمومی منتشر شد
19 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – 2
22 بازدید
-
اصول روابطعمومی| اخلاق | 1 |
111 بازدید
-
کتاب «مدیریت روابطعمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی
130 بازدید
-
سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی از منظر تصویر
131 بازدید
-
رييس انجمن متخصصان روابطعمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد
80 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید