جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

علی اکبر جلالی: روابط‌عمومی‌ها جزء لاینفک زندگی اجتماعی و روزمره هستند

علی اکبر جلالی در گفتگوی اختصاصی با شارا – «علی اکبر جلالی» پدر علم فناوری اطلاعات ایران در نخستین نشست کمیته علمی‌یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران با بیان این مطلب افزود: “روابط عمومی‌ها جزء لاینفک زندگی روزمره است. اما هنوز برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی، مجموعه روابط عمومی‌ها را تشکیلات خیلی محدود می‌دانند در حالی که ما از نظر علمی‌به جایی رسیدیم که روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش بسیار زیادی، حداقل در سطح معاونت سازمان‌ها را ایفا کنند. اگر یک مدیر سازمان بتواند بپذیرد که روابط عمومی‌جزو غیر قابل منفک از زندگی اجتماعی، روزمره و اداری است، همیشه موفق خواهد بود.”

عضو هیأت علمی‌دانشگاه علم و صنعت ایران، روابط عمومی‌الکترونیک، همراه و یکپارچه را سه شاخص اصلی برای ارزیابی مؤثر روابط عمومی‌در کشور دانست و تشریح کرد:” اگر بخواهیم ارزیابی مناسبی را از وضعیت روابط عمومی‌در کشور داشته باشیم، باید شاخص‌هایی را مشخص کنیم که با آن شاخص‌ها بتوان روابط عمومی‌را مقایسه کرد. به عنوان مثال تصور کنید که 10 سال قبل روابط عمومی‌در ایران با عنوان روابط عمومی‌الکترونیک و پنج سال قبل نیز روابط عمومی‌همراه و اکنون نیز بحث روابط عمومی‌یکپارچه در دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌مطرح شد و در آینده نیز روابط عمومی‌اجتماعی مطرح است. اگر بتوانیم شاخص‌ها را مشخص کنیم به طور قطع یقین می‌توانیم به آمارهای نسبتاً خوبی دست پیدا کنیم.”

پدر علم فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه سیر توسعه روابط عمومی‌ها به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: ” سیر توسعه روابط عمومی‌ها به شدت در حال پیشرفت است و خوشبختانه در ایران نیز برخی از مسئولین که هدایتگر مجموعه روابط عمومی‌در کشور هستند و به خصوص دانشکده علوم ارتباطات تلاش می‌کنند تا با جدیدترین بحث‌های توسعه در روابط عمومی‌آشنا شویم.”

در ادامه «جلالی» با اشاره به برگزاری نخستین همایش زن و روابط عمومی، تصریح کرد:” این همایش اتفاق بسیار خوبی در حوزه روابط عمومی‌در کشور بود. امروزه زنان نقش بسیار زیادی در روابط عمومی‌دارند. برای مثال در هر دستگاهی، بخش بزرگی از کارگزاران و کارشناسان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. از دید من روابط عمومی‌زنان یعنی روابط عمومی‌محتوایی و محتوا یعنی کیفیت. هرکسی که بتواند در کیفیت کار نقش داشته باشد، بسیار مهمتر از فردی است که در روی صحنه ایفای نقش می‌کند. در نتیجه باید نقش خانم‌ها در توسعه روابط عمومی‌ایران بیشتر از این باشد.”

وی افزود: “فکر می‌کنم نزدیک به 3/2 افرادی که در روابط عمومی‌ها فعالیت دارند، خانم‌ها هستند. اگر بتوانیم در زمینه روابط عمومی‌زنان بیشتر کار کنیم، می‌توانیم روابط عمومی‌را در داخل کشور بوجود آوریم که دارای مدلی منطقی است و می‌تواند الگوی مناسب و مهمی‌در کشورهای اسلامی‌باشد.”

عضو هیأت علمی‌دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه نیاز اساسی در روابط عمومی‌ها در حوزه بین الملل است، عنوان کرد: “نیاز دیگری که در حوزه روابط عمومی‌احساس می‌شد، مطرح کردن روابط عمومی‌در حوزه بین الملل بود. روابط عمومی‌بین الملل نیز در جایگاه خود ارزشمند است. اگر بتوانیم در آینده کارهای مشارکتی با دیگر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی‌انجام دهیم و این نوع روابط عمومی‌را تقویت کنیم، می‌توانیم نیروی علمی‌را نیز افزایش دهیم.”

پدر علم فناوری اطلاعات ایران در پایان وضعیت روابط عمومی‌کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:” در مجموع ارزیابی من از روابط عمومی‌در کشور، ارزیابی مثبتی است. به خصوص وقتی روابط عمومی‌به سمت روابط عمومی‌علمی‌و روابط عومی‌2 می‌رود و از تکنولوژی‌های روز استفاده و تلاش می‌کند تا خود را با تجهیزات روز مجهز کند، این نشان می‌دهد که مسیری که در پیش دارد، مسیر خوبی است ولی باید با سرعت بیشتر، شرایط بهتر و حمایت دولت پیش برود تا آنطور که شایسته مجموعه هزاره سوم است، روابط عمومی‌تقویت شود.”

انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    38 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    31 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    36 بازدید

  • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

    32 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت