جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

عنوان سمينار: اقدامات عملی در جهت ايجاد روابط‌عمومی الکترونيک

24 شهریور 1400
ارسال شده توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی
آموزش روابط‌عمومی ، تاریخ روابط‌عمومی ، رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده ، علی اکبر جلالی ، فعالیت‌ها و دستاوردها ، فعالیت‌های آموزشی موسسه کارگزار روابط‌عمومی
169 بازدید

سخنران: دكتر اکبر جلالی متخصص فناوری اطلاعات

سومين كنفرانس بين المللي روابط‌عمومی‌ايران

آبان ماه 1385

مقدمه
کار و زندگي در دنياي به شدت متحول و متغير کنوني در نبود سازمان‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي به سختي امکان پذير است. مديريت راهبردي در محيط کار و زندگي نيازمند دانش و اطلاعات براي تصميم گيري است، اما فضاي متغير و متحول کنوني کمتر اين اطمينان را براي مديران ايجاد مي کند، از اين روست که نقش سازمان‌ها و نهادهاي ارتباطي و اطلاعاتي چون
روابط‌عمومیها اهميت بسزايي در دنياي جديد پيدا مي کند. هزاره اي که ما در آن زندگي مي کنيم، هزاره اي است پر از دگرگوني و تحول، در ابعاد و اشکال مختلف؛ دگرگوني که اندازه گيري و شتاب آن تقريبا براي ما غيرممکن است. طبيعي است که سازمان‌هايي که در اين عصر زندگي مي کنند با دشواري‌هاي بسياري روبرو خواهند بود، زيرا با محيطي نامطمئن مواجه هستند. البته اين نمي تواند مفهوم و معناي بدي داشته باشد، زيرا هر قدر که ميزان تغييرات در جامعه اي بيشتر شود، محيط از نظر سازمان‌ها نامطمئن تر است و تصميم گيري براي مديران دشوارتر مي شود. در چنين فضايي مديران به اطلاعات بيشتر و روش‌ها و برنامه ريزي‌هاي منسجم و مدون تري نياز دارند.

جيدا آيدده مي گويد: در هر حال اين تحولات مديران را دچار غافلگيري‌هاي شديد کرده و در اين فضا نقش يک روابط‌عمومی‌پويا بايد روابط جزء به جزء تحولات را تعقيب کرده و با برنامه ريزي به سمت و سويي هدايت کند که مورد توجه است. بنيانگذار و مدير اجرايي سابق انجمن بين المللي روابط‌عمومی، مي گويد: روابط‌عمومی‌راهي براي ارايه پيام‌هاي مثبت و دقيق به شيوه برنامه ريزي شده است و بازارهايي که با رقابت‌هاي شديد مواجه هستند، نياز به سازمان‌هايي دارند که بر روي مخاطبان با برنامه درست اهداف ارتباطي، راهکارها، تکنيک‌هاي رهبري و سنجش برنامه‌هاي مديريت زمان، متمرکز شوند. روابط‌عمومی‌ها همچنين از ابزارهايي همانند ارتباطات شبکه اي و ارتباطات مالي در کنار ارتباطات رسانه اي استفاده مي کنند.

به عبارتي، روابط‌عمومی‌بخش فرعي بازاريابي به حساب مي آيد. روابط‌عمومی، امروزه حکم ابزار ارتباطي را دارد که وجهه شرکت‌ها را در ميان جامعه و بازار، مثبت جلوه مي دهد. روابط‌عمومی‌کيفيت کار و ارزش علايم تجاري را افزايش داده و رابطه مردم با سازمان‌ها را در سطح مطلوب حفظ مي کند.

اکنون روابط‌عمومی‌به ابزار مهمي براي بسياري از شرکت‌ها همانند سازمان‌هاي خصوصي، مدارس، بيمارستان‌ها، مراکز دولتي و تشکل‌هاي غيرتجاري تبديل شده است. بدين شکل روابط‌عمومی‌وجهه مثبت خود را در ارايه اطلاعات و فعاليت‌هاي راهبردي و به عنوان يک رکن تصميم گيرنده و در کنار مديريت سازمان به دست آورده است. پيش بيني مي شود که نقش روابط‌عمومی‌در آينده افزايش بيشتري يابد.

سرفصل‌ها
مقدمه

فصل اول – روابط‌عمومی‌الكترونيك
دلايل شكل گيري روابط‌عمومی‌ها
تاثير بزرگراه‌هاي اطلاعاتي بر فرهنگ سازي روابط‌عمومی
سازمان‌هاي مجازي
روابط‌عمومی‌ديجيتال
روابط‌عمومی‌الكترونيك از ديدگاه فناوري اطلاعات
ويژگي‌هاي روابط‌عمومی‌ديجيتال
جايگاه روابط‌عمومی‌در سازمان‌هاي ديجيتال
ارزش روابط‌عمومی‌ديجيتال
وظايف روابط‌عمومی‌ديجيتال
سمت و سوي روابط‌عمومی‌ديجيتالي و الكترونيكي
انواع مخاطب
نگرش روابط‌عمومی‌الكترونيكي و ديجيتالي نسبت به مخاطبان
خلاصه

فصل دوم – فرآيند ديجيتالي كردن روابط‌عمومی‌ها
يادآوري
روش شناسي ورود به بحث روابط‌عمومی‌الكترونيك
معماري اطلاعات در روابط‌عمومی‌الكترونيك
فرآيند ديجيتالي كردن روابط‌عمومی‌ها
فرآيندهاي كاري در روابط‌عمومی‌ديجيتال
تحقق روابط‌عمومی‌ديجيتال
مشكلات روابط‌عمومی‌ديجيتالي و الكترونيكي
مديريت روابط‌عمومی

فصل سوم – روابط‌عمومی‌سايبر
روابط‌عمومی‌سايبر – كاربري تكنولوژيك و شناخت مخاطب
روابط‌عمومی‌سايبر چيست؟

فصل چهارم – روابط‌عمومی‌و فضاي وب

روابط‌عمومی‌و فضاي وب
كاربرد RSS در روابط‌عمومی
ارزيابي آنلاين و مشخصات سايت

معرفی سخنران
دكتر علي اكبر جلالي، فوق دكتراي برق و متخصص فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) از دانشگاه ويرجينياي غربي آمريكا مي‌باشند. در حال حاضر ايشان، معاون پژوهشي پژوهشكده الكترونيك دانشگاه علم و صنعت ايران، عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت ايران و استاد پاره وقت دانشگاه ويرجينياي غربي مي‌باشند.
دكتر جلالي جزء محققان آينده‌نگر بوده و نظريه موج چهارم، عصر مجازي را براي اولين بار در دنيا مطرح كرده‌اند. ايشان تا كنون چندين پروژه ICT را در سطح ملي در زمينه‌هاي مختلف توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات انجام داده‌اند.
بخشي از خدمات ايشان به شرح ذيل است:
-طراحي شهر الكترونيك كيش (اين پروژه در سال 1379 شروع شد و در فرهنگ سازي توسعه ICT كشور نقش مؤثري داشته و هم اكنون توسط يك شركت ايرلندي دنبال مي‌شود).
طراحي همايش جهاني شهرهاي الكترونيكي و اينترنتي (اين همايش با حضور 1500 نفر در ارديبهشت 1380 در جزيره كيش برگزار شد و نقطه عطفي در توسعه ICT كشور گرديد).
طراحي همايش كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در روستا (در اسفند ماه 1382 با حضور 700 نفر از مديران و كارشناسان كشور برگزار شد و آغازگر فعاليتهاي ICT روستايي در كشور گرديد).
طراحي اولين مركز جامع خدمات كاربردي اينترنت در ايران، ASP (حاصل اين پروژه تحقيقاتي يك كتاب تأليفي و چندين مقاله كاربردي شد؛ و منشاء راه‌اندازي ICP‌ها در كشور گرديد).
طراحي اولين روستاي اينترنتي ايران “شاهكوه” كه تا كنون بيش از 900 هزار نفر از سراسر جهان از طريق وب سايت از آن بازديد كرده‌اند و اغلب رسانه‌هاي جهان آنرا مورد توجه قرار داده‌اند.
طراحي اولين مركز جامع خدمات كاربردي فناوري اطلاعات و ارتباطات روستائي كشور كه در پنجم خردادماه 1383 توسط رئيس قوه قضائيه بصورت مجازي و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بصورت حضوري افتتاح گرديد.
طراحي مقدماتي كريدور ICT شمال كشور (شامل استانهاي گيلان، گلستان و مازندران).
از فعالان توسعه فرهنگ ICT در كشور، با ارائه بيش از 100 برنامه راديو و تلويزيوني و بيش از 600 سخنراني علمي و ارائه دهها مقاله و مصاحبه در روزنامه‌ها و مجلات علمي كشور و در سطح بين‌المللي.
مجري سند راهبردي شهر الكترونيك مشهد با محوريت شهرداري
مجري تدوين سند راهبردي ICT روستائي كشور
مجري تدوين سند راهبردي ICT استان مازندران
مجري، تهيه و تدوين RFP سند راهبردي ICT سازمان گسترش و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران
مجري، تهيه نرم افزار آموزش مجازي ضمن خدمت دبيران كشور در وزارت آموزش و پرورش.
مشاور و ناظر تدوين سند راهبردي ICT استان قم
مشاور پروژه ملي تجهيز 000/10 هزار روستا به دفاتر خدمات كاربردي فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطح كشور.
ارائه دهنده اولين درس مجازي بر روي شبكه اينترنت در ايران
عضو مستقل يونسكو در آموزش و فناوري منطقه آسيا و اقيانوسيه
1- عضو كميته آموزش مجازي كشور
عضو هيئت مديره انجمن ICT ايران
عضو چندين انجمن علمي بين المللي و تخصصي داخلي و خارجي
عضو شوراي پژوهشي آموزش و پرورش كشور
پژوهشگر و محقق نمونه سالهاي 78 و 79 دانشگاه علم و صنعت ايران
پژوهشگر و محقق برتر صنعت IT كشور در سال 1382.
استاد نمونه دانشكده برق دانشگاه علم و صنعت ايران در سالهاي 76 و 75
رتبه اول مديريت در پژوهشكده الكترونيك دانشگاه علم و صنعت ايران سالهاي 78 و 79
مؤلف و مترجم 6 كتاب در زمينه مهندسي برق و ICT كه كتاب PLC ايشان مقام اول ترجمه كتاب سال 1378 را در سطح كشور را داشته است.
مؤلف بيش از 100 مقاله علمي ارائه شده در مجلات و كنفرانسهاي علمي داخلي و خارجي
استاد راهنماي 3 دانشجوي دكترا، 32 فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد و چندين دانشجوي كارشناسي.

برچسب ها: اقدامات عملی در جهت ايجاد روابط‌عمومی الکترونيکدكتر اکبر جلالیروابط‌عمومی الکترونيک
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    23 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    99 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    33 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی: فرصتی برای مرور گذشته و پیش‌بینی آینده

    14 بازدید

  • روز جهانی روابط‌عمومی

    20 بازدید

  • روز جهانی آزادی مطبوعات

    28 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت