جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

فراخوان آثار هفدهمين جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

اشاره
انتشارات، مقوله‌اي است كه در تمامي سازمان‌ها و نهادها و عرصه‌هاي گوناگون داراي اهميت است و از جهت‌های زيادي نيز تأثيرهای مؤثر و وسيعي بر روي انتقال پيام و تعامل با مخاطبان دارد.
همچنين در فعاليت‌هاي روابط‌عمومي،”انتشارات” همواره جايگاه عمده‌اي را به خود اختصاص داده‌ و كمتر روابط‌عمومي را سراغ داريم كه حداقل يك يا چندين گونه از نشر مانند نشريه داخلي، بروشور، پوستر، فيلم، كتاب و امثال آن نداشته و به انتشار آن اهتمام نورزيده باشد.


انجمن متخصصان روابط‌عمومي به عنوان يك انجمن تخصصي و حرفه‌اي، پيوسته تلاش كرده‌است تا بنا به رسالت‌ها و مأموريت‌هاي اصلي خود، گام‌هايي هر چند كوچك اما استوار براي اعتلا و پيشرفت همه‌جانبه دانش و هنر روابط‌عمومي بردارد.
در همين راستا، انجمن متخصصان روابط‌عمومي با هدف سنجش شرايط و بسترهاي ارتقاي كمي و كيفي فعاليت‌هاي انتشاراتي و ايجاد محيط علمي و آموزشي براي مديران و كارشناسان روابط‌عمومي، برگزاري “جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي” را در دستور كار خود قرار داده است.


اين جشنواره قصد دارد دست‌اندركاران حوزه روابط‌عمومي و ارتباطات را با اصول، گونه‌هاي جديد نشر و همچنين استانداردهاي چاپ بيشتر آشنا كرده و ضمن ارایه و معرفي آثار شاخص و الگوهاي برتر، زمينه را براي كمك به توسعه و ارتقاي سطح توانمندي‌ها و مهارت‌هاي موردنياز مديران و كارشناسان اين حوزه و روزآمدسازي دانش تخصصي آنها فراهم سازد.

ارتقاي دانش تخصصي
انجمن متخصصان روابط‌عمومي پيوسته در پي ارتقاي سطح علمي و دانش تخصصي مديران و كارشناساني است كه در عرصه روابط‌عمومي فعاليت مي‌كنند. يكي از شيوه‌هاي اثربخش در اين زمينه، برگزاري رويدادهايي است كه با نگاه ويژه و انتخاب دقيق مباحث آموزشي، برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود.

در كنار جشنواره، معمولا كارگاه‌ها و همايش‌هاي علمي و تخصصي هم تدارك ديده‌ مي‌شود تا با ارايه مباحث و سخنراني‌هاي علمي از سوي استادان و متخصصان اين رشته، آخرين اطلاعات و مباحث جديد در اختيار شركت‌كنندگان و ساير علاقمندان قرار گيرد.

معرفي و اهداف جشنواره
جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي در جهت تحقق اهداف زير گام برمي‌دارد:
– آشنايي با اصول و استانداردهاي نشرالكترونيك و مكتوب در روابط‌عمومي و ارایه آثار و تجارب موفق؛
– توسعه و ارتقاي سطح توانمندي‌ها و مهارت‌هاي مديران و كارشناسان روابط‌عمومي در حوزه فعاليت‌هاي انتشاراتي؛
– فرهنگ‌سازي مناسب و تكريم و معرفي نخبگان و الگوهاي برتر در حوزه انتشارات؛
– تبيين نقش تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطي و آموزشي در فرآيند نشر؛
– دست‌يابي به راه‌كارهاي مناسب براي اعتلا و ارتقاي نشر الكترونيك و مكتوب در روابط‌عمومي‌ها؛
– ايجاد فضاي رقابتي سالم و شور و نشاط علمي و تعامل بين متخصصان و كارشناسان اين عرصه؛
– فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه آثار شاخص و تحرك بخشيدن به فعاليت‌هاي انتشاراتي به لحاظ كيفي و كمي.

بخش‌هاي جشنواره
هفدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي در ۱۱ بخش زير برگزار مي‌شود:

۱) ادبيات

۱-۱- مستندسازي: گردآوري، تدوين، پردازش، تصحيح، به‌روزرساني و نگهداري داده‌ها و اطلاعات (مانند مستندسازي فرايندها، تجارب، پروژه‌ها، سوابق، رويدادها، عملكرد سازمان و…)
2-1- داستان‌سرايي: داستان‌ها عامل تعامل و انتقال پيام‌هاي تاثيرگذار هستند و به برقراري ارتباط بهتر نيز كمك مي‌كنند. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد ارتباطات عاطفي از جمله داستان‌سرايي در سال‌هاي اخير از نظر اهميت و حجم به‌طرز چشمگيري افزايش يافته است.
همچنين روابط‌عمومي‌ها از داستان‌گويي براي برقراري ارتباط با كارمندان، مخاطبان، همكاران، رسانه‌ها و ساير ذينفعان استفاده مي‌كنند. داستان‌هاي خوب و تاثيرگذار مي‌توانند علاوه بر ايجاد رابطه‌اي صميمي و محكم بين پيام‌ و مخاطبان‌، ديدگاه‌هاي آنها را تحت تاثير قرار داده و تغيير دهند؛ مانند: داستان‌گويي بصري، داستان‌گويي داده، داستان‌گويي ديجيتالي، داستان‌گويي تجاري، داستان‌گويي برند، داستان‌گويي محتوا، داستان‌گويي سازماني، داستان‌گويي تبليغاتي، داستان‌گويي چندرسانه‌اي و …

۲) برنامه انتشاراتي

اين جايزه به روابط‌عمومي‌هايي كه بهترين برنامه انتشاراتي را طي سال گذشته براي بخش‌هاي مختلف انتشارات تدوين و مستندهای لازم را ارایه نمايند، اعطا مي‌گردد.
تبصره۱: برنامه انتشاراتي شامل اهداف و ضرورت‌ها، عمليات اجرايي و برآورد اعتبار در برنامه و همچنين ارزيابي پيش‌بيني شود.

۳) انتشارات اصلي (چاپي و الكترونيكي)
1-3- كتاب
2-3 – نشريه داخلي:
در اين بخش آثار ارسالي در هشت شاخه: (۱) سرمقاله، (۲) مقاله، (۳) گزارش، (۴) خبر، (۵) صفحه خوانندگان، (۶) مصاحبه (۷) تيتر و (۸) صفحه‌آرايي به صورت جداگانه مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد.
تبصره۲: چيزي تحت عنوان “نشريه برتر” در دستور كار جشنواره قرار ندارد. به همين دليل ارسال كامل نشريه بدون تفكيك بخش‌هاي مورد نظر به معناي عدم شركت در جشنواره است و آثار ارسالي از فرايند ارزيابي كنار گذاشته مي‌شود.
۳-۳- بروشور و كاتالوگ
4-3- ويژه‌نامه

۴) هنرهاي تجسمي/ بصري
1-4 – پوستر
2-4 – اينفوگرافي
3-4 – عكس
۴-4 – كاريكاتور

۵) رسانه‌هاي ديداري و شنيداري
1-5- فيلم‌هاي مستند
2-5 – تيزر
3-5- كليپ
4-5 – انيميشن
۵-۵- موشن‌گرافيك
تبصره۳: هر شركت‌كننده مي‌تواند براي هر بخش حداكثر يك اثر ارسال كند.

۶) رسانه‌هاي ديجيتالي
1-6 – وب‌سايت
2-6- مولتي‌مديا
3-6- شبكه‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي

۷) تبليغات مكتوب (شامل تبليغات در مطبوعات و رپرتاژآگهي در دو حوزه مكتوب و ديجيتال)
۸) تحليل محتوا (تحليل محتواي رسانه‌هاي درون و برون‌سازماني)

۹) كارشناس برتر انتشارات روابط‌عمومي
در اين بخش، كارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار و مستندهای خود را به شكل حقيقي يا حقوقي براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارایه خواهند نمود تا از ميان آنها فعالان برتر اين حوزه انتخاب و معرفي شوند.
تبصره۴: در اين بخش ارسال سوابق همراه با مستندات (آخرين حكم كارگزيني– حكم انتصاب يا نامه تاييد به عنوان كارشناس انتشارات، آثار علمي در قالب كتاب، نشريه و مقاله و… – دوره‌هاي آموزشي – لوح‌ها و جوايز دريافتي- سمت‌ها- فعاليت‌هاي خلاقانه و… ) در قالب يك فايل منسجم الزامي است.

۱۰) نحوه ارایه آثار

در بخش “نحوه ارایه آثار”، شركت‌كنندگاني كه بهترين دسته‌بندي و ارایه آثار را به دبيرخانه جشنواره داشته باشند انتخاب و مورد تقدير قرار مي‌گيرند. جمع‌آوري، جمع‌بندي، آراستگي و مستندسازي يكي از وظايف اصلي روابط‌عمومي‌ها در همه بخش‌هاست.

۱۱) بخش ويژه
– در راستاي حمايت از آثار خلاق و بديع در حوزه روابط‌عمومي، هيئت داوران شانزدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي، ديپلم افتخار را به بهترين ايده و اثر فاخر اهدا مي‌كند.
جوايز
نفرات برگزيده شش بخش (رتبه اول): ديپلم افتخار
نفرات برگزيده هر بخش: تنديس/ لوح سپاس
تقدير از نفرات دوم و سوم: لوح سپاس

مقررات جشنواره
مقررات عمومي

۱- جشنواره در سه بخش ملي، تهران و استانی برگزار شده و همه روابط‌عمومي‌ها در بخش‌هاي دولتي و خصوصي مي‌توانند در آن شركت کنند.
تبصره4: تنها به موسسه‌ای که در شش بخش رقابتی جشنواره، رتبه اول را کسب کرده باشد عنوان و جایزه “برگزیده ملی” و “ديپلم افتخار” اهدا می‌شود و همه شرکت‌کنندگان صرفا در دو بخش “تهران” و “استان” ارزیابی و جوایز اهدا می‌گردد.
۲- روابط‌عمومي‌ها بايد آثارشان را در بخش‌هاي اعلام شده، به‌طور جداگانه انتخاب و براي ارزيابي ارسال نمايند. فهرست تفكيكي آثار و بخش‌هاي 11گانه جشنواره (همراه با تعيين زيرمحورهاي آن) بايد دقيقا در “نامه ارسال آثار و كاربرگ‌هاي ثبت‌نام” ذكر شود؛ در غير اين صورت مطلقاً پذيرفته نمي‌شود. در واقع آثار ارايه شده بايد داراي كاربرگ ثبت‌نام، عنوان‌بندي و فهرست شركت در بخش‌هاي مختلف جشنواره و همچنين فيش پرداخت هزينه شركت در جشنواره و داوري باشد.
۳- مسئوليت اصالت و صحت آثار ارسالي بر عهده شركت‌كنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال كننده مسئول بوده و هيچ‌گونه مسئوليتي متوجه دبيرخانه جشنواره نخواهد بود.
۴- هيچ يك از آثار و اسناد ارسالي بازگردانده نخواهد شد و حق بهره‌برداري از اين آثار براي انجمن متخصصان روابط‌عمومي محفوظ است.
۵- تكميل كاربرگ ثبت‌نام و ارسال آثار به منزله قبول شرايط و مقررات جشنواره است.
۶- تصميم‌گيري در خصوص موارد پيش‌بيني نشده و اعلام نشده بر عهده دبيرخانه جشنواره است.

مقررات خاص
۱- همه آثار توليدي انتشاراتي روابط‌عمومي‌ها در قالب‌هاي چاپي و الكترونيكي در بخش‌هاي يازده‌گانه جشنواره مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرند.
۲- هر شركت‌كننده مي‌تواند براي هر رشته و بخش (به غیر از بخش “رسانه‌هاي ديداري و شنيداري”) حداكثر دو اثر ارسال كند.
۳- هر شركت‌كننده مي‌تواند براي بخش “رسانه‌هاي ديداري و شنيداري” حداكثر يك اثر ارسال كند.
۴- هر شركت‌كننده مي‌تواند براي بخش‌هاي هشت‌گانه “نشريه داخلي” (سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، مصاحبه، تيتر، صفحه‌آرايي) حداكثر دو اثر ارسال نمايد.
روابط‌عمومي‌ها بايد آثارشان را در هشت بخش اعلام شده، به‌طور جداگانه انتخاب و براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند. مجددا تاكيد مي‌شود هيچ نشريه‌اي خارج از قالب مذكور و به‌طور كلي و به عنوان “نشريه برتر” مورد ارزيابي قرار نمي‌گيرد.
۵- به علت فراواني آثار و محدوديت زماني، فرمت‌هاي متفرقه يا فايل‌هاي داراي اشكال و خارج از مقررات اعلام شده، در فرایند انتخاب آثار، شركت داده نخواهند شد.
۶- فقط آثاري كه از سال ۱400تاكنون توليد شده‌اند مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهند گرفت.
۷- با توجه به شيوع مجدد بيماري همه‌گير كرونا، ارسال آثار و مستندات مربوطه در تمامي بخش‌ها به صورت فايل الكترونيكي الزامي است.

اطلاعات تماس
وبسايت: www.iaprs.ir
تلفن دبيرخانه: 66943670- 66570194 (021)
شماره واتساپ: 09107700471

برچسب ها: جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومیهفدهمين جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کاربردهای مختلف کتاب‌ها در روابط‌عمومی

    8 بازدید

  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    40 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    32 بازدید

  • سالنامه تخصصی روابط‌عمومی ایران ویژه «روابط‌عمومی و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد» منتشر می‌شود

    25 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت