فراخوان مقاله هفدهمين کنفرانس بينالمللی روابطعمومی ايران
هفدهمين کنفرانس بينالمللی روابطعمومیايران
(دومین رویداد تجربهمحور روابطعمومیایران)
استفاده از تجارب و ایدهها برای بهینهسازی استراتژیهای ارتباطات بحران؛
کشف روشهای جدید و تجدید نظر در روشهای مورد علاقه قدیمی
با محوریت: آینده روابط عمومی: رهبری و کووید-19
مقدمه
مدیریت بحران یک عملکرد مهم سازمانی است. عدم موفقیت میتواند منجر به صدمات جدی به ذینفعان و ضرر و زیان برای یک سازمان و به طور کلی جامعه شود. دست اندرکاران روابطعمومیبخشی جدایی ناپذیر از تیمهای مدیریت بحران هستند.
بحران را چگونه تعریف میکنید؟
برخی از بحرانها، مانند حوادث صنعتی و آسیب به محصول، میتواند منجر به جراحات و حتی از بین رفتن جان انسانها شود. بحرانها میتوانند خسارت مالی ایجاد کنند؛ مانند ویروس کرونا.
همه بحرانها باعث تضعیف اعتبار یک سازمان میشوند. یک بحران نشاندهنده ضعف یک سازمان است و تا حدی به شهرت آن آسیب خواهد رساند. واضح است که این سه تهدید با هم مرتبط هستند. صدمات یا فوت منجر به ضرر و زیان مالی و همچنین شهرت میشود.
بنابراین بحرانهای بالقوه مختلف میتوانند:
– به اعتبار موسسه آسیب برساند.
– باعث از دست رفتن اعتماد شود.
– سبب به خطر انداختن سلامتی، زندگی، ایمنی کارکنان، مراجعان، بیماران، ذینفعان و سایر مردم شود.
ارتباط بحران را چگونه تعریف میکنید؟
ارتباط بحران زمینهای نوظهور در زمینه مطالعات ارتباطات کاربردی است و شامل برخورد با پیامهای واسطه و انواع مختلف مخاطبان در لحظههای افزایش فشار میشود. هنگام وقوع بحران، سوالات اخلاقی مهم هستند.
در شرایط بحرانی، ارزشهای شرکتی که ممکن است در شرایط عادی و با ثبات مهم باشند، اهمیت خود را از دست بدهند. مثلا تاکید معمول بر صرفهجویی در هزینهها وقتی لازم باشد در سانحه طبیعی زندگی افراد را نجات داد دیگر موضوعیت ندارد.
ارتباط بحران را میتوان عموما جمعآوری، پردازش و انتشار اطلاعات لازم برای رسیدگی به وضعیت بحرانی تعریف کرد.
محورهای کنفرانس (با محوریت آینده روابط عمومی: رهبری و کووید-19)
موضوعات مهم کنفرانس
– تأثیرهای کووید-19 بر صنعت ارتباطات و روابطعمومی
نقش مسئولیت اجتماعی شرکتها و سازمانها (CSR) در طی بحران کووید-19
کووید-19 و تاثیرهای آن بر استراتژیهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
کووید 19، کار هوشمند و فضای تعاملی: یک دیدگاه مبتنی بر فرصت در بحران
اطلاعات نادرست کووید-19 و تقویت مخاطرات اجتماعی
مبارزه با خبرهای جعلی در بیماری همه گیر کووید-19: اهمیت سواد سلامت و سواد رسانه
روابط عمومیدر بهداشت و ارتباطات ریسک
تأثیر رسانههای اجتماعی در کنترل یا شیوع بیماری همه گیر کووید-19
کووید-19: کسبوکارها چگونه بحران را کنترل میکنند
بحران ویروس کرونا – ارتباطات بحرانی، معنی سازی و مدیریت شهرت
سایر موضوعات
مدیریت بحران
ارتباطات بحرانی: معنی، نیاز و روند آن
پیشگیری: بررسی طبیعت ارتباطات بحران و نقش آن در افزایش آگاهی جامعه و تسهیل ارتباطات بین افراد متاثر
آماده سازی: ایجاد و حفظ استراتژی ارتباطات بهروز بحران
ارتباطات پس از بحران: ارزیابی تلاش مدیریت بحران، بهروزرسانی فرآیند بازیابی، اقدامات اصلاحی و تحقیقات بحران
گفتگو و آموزش مبتنی بر سناریو: تولید نمونههایی از دنیای واقعی با هدف آمادگی برای پاسخگویی به یک بحران احتمالی
ارتباطات بحرانی: ملاحظات اخلاقی و اعتماد عمومی
روابطعمومی
به جای خالی اهمیت بدهید: بهرهگیری از متخصصان روابطعمومیبرای آموزش ارتباطات بحران و تعامل عمومی
فکر و عمل سریع: چگونه از فنون روابطعمومیبرای مواجهه با موقعیتهای بحرانی و تقویت ارتباطی چارچوب خطر استفاده کنیم؟
مدیران اجرایی و متخصصان روابطعمومی: تحقیقات جدید نشان میدهند که حرفهایها میتوانند بین حرفه خود و حیطه اجرا پلی ایجاد کنند
رسانهها
مدیریت یکپارچه بحران: درک ریسک و مسئولیت بالقوه رسانهها
چشمانداز آشفته رسانهای امروز: راهکارهای جدید برای دفاع از اعتبار و شهرت موسسه در هنگام بحران
فضای مجازی
چگونه نظارت بر رسانههای اجتماعی میتواند از بروز بحران بزرگ جلوگیری کند؟
استفاده مطمئن از كانالهای مناسب: چگونه با موارد اضطراری مانند توییتهای ویروسی، بلایای طبیعی، نقض امنیت و موارد دیگر مواجه شوید
عصر اخبار جعلی: واکنش سریع رسانههای اجتماعی به تغییر، بهترین شیوه ارتباطات خطر است
رسانههای اجتماعی چه نقشی در ارتباطات بحران ایفا میکنند؟
مدیریت بحران: یک رویکرد کاربردی برای درک بهتر بحرانهای امروز ایران
ارزیابی سرمایه اجتماعی برای تحقیقات ارتباطات موثر در مدیریت بحران
استفاده از تجارب و ایدهها برای بهینهسازی استراتژیهای ارتباطات بحران: کشف روشهای جدید و تجدید نظر در روشهای مورد علاقه قدیمی
سنجش و اندازهگیری عملکرد ارتباطات بحران در سازمانها و شرکتهای دولتی ایران
توجه: علاقمندان تا 10بهمنماه 1399 فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.
اطلاعات تماس
علاقهمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در بخش کنفرانس، جشنواره و دریافت کاربرگهای ثبتنام و دیگر اطلاعات موردنیاز به نشانی زیر ذیل مراجعه نمایند:
تلفن دبیرخانه کنفرانس: 66943670 (021)
وبسایت:
www.irancpr.ir
www.shara.ir
پست الکترونیک:
info@irancpr.ir
bagherian@irancpr.ir
kargozar80@yahoo.com
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
کتاب «مدیریت روابطعمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی
28 بازدید
-
سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی از منظر تصویر
40 بازدید
-
رييس انجمن متخصصان روابطعمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد
32 بازدید
-
رييس انجمن متخصصان روابطعمومی: هوش مصنوعی آينده روابطعمومی است
37 بازدید
-
بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران دیماه ۱۴۰۲ برگزار میشود
32 بازدید
-
تقدیر از مدیران و کارشناسان شرکتکننده در نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابطعمومی
38 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید