جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

دكترحسين ابوترابيان

فراقت هم در حال گذر است
بهنام ابوترابیان

گذشت، چه زود، چه بي‌تفاوت، چه سرد و بي‌رمق، چه خوب، چه…، هر چه بود گذشت، يك سال چه تفاوتي مي‌كند. به هر حال گذشت. يك سال به همراه روزها، ماه‌هايي كه انسان براي خود قرار داده،گذشت. همان طور كه در كنار هم بودن‌ها گذشت و نفهميدم.فراقت هم در حال گذر است.

«000 اي آدم‌ها كه باريك عمر را روي دوش به اين سو و آن سو مي‌كشانيد هر چه قامت تان راست‌تر باشد، بي‌فايده‌تر زيسته‌ايد و آنگاه كه نسيم خنكي سراپاي تان را مي‌لرزاند، ناگهان به خود مي‌آييد وبه عقب نگاه مي‌كنيد. دل تان مي‌شكند، تازه مي‌فهميد زنده‌ايد پس زندگي كنيد نه بندگي ثروت ومقام. اما ديگر سودي ندارد، بايد كشته خود را درو كنيد، خوشا به حال آن‌كه از بازگشت به گذشته خويش بيم نداشته باشد وبه آن افتخار كند.»

دكتر حسين ابوترابيان، اكنون يك‌سال است كه نيست، پركشيده وجايش خالي است فقدانش دردآور است. دل ما آدم‌ها براي هر ميهماني يك اتاق خالي دارد. هر كسي در بدو ورود به زندگي يك ميهمان است. چه دوست داشتني وچه بي‌تفاوت. ولي وقتي يك ميهمان مي‌رود، كيست كه بتواند اتاق خالي را پر كند. اين اتاق خالي مي‌ماند براي هميشه ولي شايد فراموش شود. دل من پر شده از اتاق‌هاي خالي كه بزرگ ‌ترين اتاقش مال پدراست. يك‌سال است كه خالي شده اما حتي ذره‌اي غبار هم روي در و ديوار ننشسته است.

زندگي او يك زندگي عادي نبود، اصلاً زندگي عادي كردن هنر نيست، آن چه مهم است متفاوت زندگي كردن است. تدريس جزيي از اصول زندگي حسين ابوترابيان را تشكيل مي‌داد. محيط دانشگاه با تمام پويايي وجواني و نشاطش را راهي مي‌دانست براي انتقال تجربيات خود به ديگران (ديگراني كه براي گرفتن آمده بودند) وانتقال شور و هيجان و تلاش ديگران به خود (خودي كه به مرور زمان گرد پيري روي موهايش را مي‌ديد ولي نمي‌خواست قبول كند). تبادل چنين نعمت‌هاي ارزشمندي تنها در دانشگاه امكان‌پذير است. جايي كه مي‌توان افرادي را پيدا كرد كه براي ارزش ويژه‌اي گردهم جمع شده‌اند. پس مي‌ارزد كه پيشه اصلي را به حاشيه براند وبه علايق ديگري كه شايد در جواني آن‌ها را درك نكرده بود بپردازد. مطب كه جايگاه طبابت است را تبديل به يك كتابخانه بزرك كرده بود وبه صورت ديگري طبابت مي‌كرد، جامعه را معاينه مي‌كرد و لوازم معاينه‌اش كتاب‌هايش بودند و دستيارانش، دانشجويان، چه بسيارند افرادي كه اكنون مي‌شناسم كه وظيفه خود مي‌دانند كه در فقدان او رسالتش را ادامه دهند.

تاريخ سرگرمي‌ بزرگي بود. در دوره‌اي از تاريخ زيسته بود كه پر از حادثه بود. دو دوره حكومتي ديده بود با ارزش‌هاي كاملاً متفاوت. عقيده‌اش اين بود كه بايد از فرصت‌ها براي تصحيح استفاده كرد. تحولات، اين امكان را برايش به وجود آوردند تا بدون ترس از سايه حكومت به نقد واقعي تاريخ بپردازد. سانسورها برداشته شده بودند وتا جامعه به مطاق ديگري نرفته بود بايد از زمان سود مي‌برد. هميشه گوشزد مي‌كرد: تا زماني كه يك جوان مطالعه نداشته باشد، نمي‌تواند به آينده‌اي صحيح برسد. زيرا آن چه از گذشته به ارث مي‌رسد مي‌تواند سرعت ودقت در تصميم‌گيري را با خود همراه آورد. همه چيز در اين جهان تجربي به دست آمده، چه علم، چه هنر وچه 000 بنابراين هر چه با تجربه‌تر و هر چه آگاه‌تر باشيم، پيشتازتر خواهيم بود.

تحليل‌هاي سياسي‌اش آگاهانه و چندجانبه بود. هيچ‌گاه نديدم حرف عوامانه‌اي بزند و آن چه نمي‌داند را به يك نامعلوم حواله دهد. به دقت حوادث را زير نظر داشت، تحليل‌هاي ارزشمند مي‌كرد و راه كار ارايه مي‌داد. از طرفي چون بر تاريخ تسلط داشت، پايه قوي ديگري به صحبت‌هايش مي‌افزود. حرف‌هايش را با دل و جان قبول مي‌كردم واين اعتماد نه از روي جواني بلكه به خاطر ايمان به تجربه وعملش بود.

من از او آموختم كه: ثروت عامل خوشبختي نيست و حتي كمكي هم به خوشبختي نمي‌كند. تنها چيزي است كه بايد به دست بياوريم وسپس از دست بدهيم. بنابراين فاقد ارزش است.

من از او آموختم كه: ثروت واقعي براي هر فرد، چيزي است كه در ذهن خود دارد و مي‌سازد.

من از او آموختم كه: عقل انسان نيز تنها با تفكر و مطالعه به دست مي‌آيد. تنها ميراثي هم كه براي خانواده‌اش بر جاي گذاشت كتابخانه‌اي به وسعت ذهنش بود.

من از او آموختم كه: آرماني فكر كنيم ولي آرماني زندگی نكنيم چون دل مشغولي آرماني زندگي كردن ما را از آرماني فكر كردن باز‌مي‌دارد. من از او آموختم كه: آموختن علم و علمي فكر كردن يك ضرورت است اما كافي نيست. در كنار آن بايد هنر را نيز درون خود پرورش داد. اين دو مكمل يكديگر و انساني هستند.

من از او آموختم كه: انسان وجودي نازنين است، بنابراين براي همه انسان‌ها ارزش قايل باشم، براي معنويت انسان‌ها نه ماديات شان، چون اين وجود انسان‌ها در كنار يكديگر، تكميل كننده است و انسان تنها معنا ندارد.
من از او آموختم كه: هيچ‌گاه فردي فكر نكنم. جمعي فكر كردن وبه جمع فكر كردن وبا جمع فكر كردن، سه عنصر اصلي در برقراري ارتباط صحيح انسان‌ها چه از لحاظ علم‌آموزي، اجتماعي و 000 است، پس هيچ‌گاه براي خود و به خودم تنها فكر نكنم.

من از او آموختم كه: حال، مهم‌ترين زمان در زندگي است. زيرا آينده ما از حال شكل مي‌گيرد و حال ما از ديروزي آمده كه خود زماني اكنون نام داشته، پس هيچ‌گاه اكنون خود را به خاطر گذشته وآينده غمگين نكنم.

و مهم‌ترين چيزي كه من از او آموختم اين بود كه: ما مسووليم، در برابر همه چيز و همه كس. پس بايد از عهده مسووليت خود برآييم. مهم‌ترين مسووليت ما نيز زندگي كردن است.

برچسب ها: دكترحسين ابوترابيانماندگاران ارتباطات
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • بزرگداشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار شد

    47 بازدید

  • فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

    71 بازدید

  • فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

    73 بازدید

  • روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

    84 بازدید

  • گزارش تصویری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    171 بازدید

  • نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

    84 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت