نمره 19 برای نوزدهمین کنفرانس روابط‌عمومی


دکتر عادل میرشاهی

استمرار برگزاری کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برای 19 دوره پیاپی، یکی از نکات برجسته کنفرانس روابط‌عمومی امسال بود. کنفرانسی که به اعتقاد بسیاری از شرکت‌کنندگان آن، یکی از بهترین کنفرانس‌های برگزار شده در سال‌های اخیر بوده است.

استاد مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران در طی 19 سال گذشته کارنامه‌ای طلایی را از خود برجای گذاشت. کارنامه‌ای که یک منظومه از آثار مکتوب و شفاهی را در فضای آنلاین و آفلاین برای اهالی روابط‌عمومی کشور ایجاد کرد؛ یک استمرار بی‌بدیل از تلاشی علمی در جهت اعتلای صنعت روابط‌عمومی هم در حوزه عمل و هم در حوزه نظر، هم در ساحت دینی و هم در ساحت ملی را رقم زده است.

حضور شخصیت‌های برجسته‌ای چون، پروفسور باقر ساروخانی، دکتر حسینعلی افخمی، دکتر حسن بشیر، دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر یونس شکرخواه و سایر چهره‌ها و مفاخر حوزه روابط‌عمومی یکی از مهمترین جنبه‌های برجسته کنفرانس نوزدهم به‌شمار می‌رفت. کنفرانسی که از ابتدا تا انتها تمام شرکت‌کنندگان در سالن حضور داشته و به معنای کامل در جلسه حضور داشتند.

ویدیو کنفرانس جیمز گرونیک یکی از طراحان اصلی مدل چهار بخشی روابط‌عمومی (تبلیغی، روابط‌عمومی، دوسویه ناهمسنگ، دوسویه همسنگ) که با پرداختن به امور روز دنیای روابط‌عمومی همراه شد، یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم کنفرانس امسال بود.

کنفرانس نوزدهم عنوان «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» را به خود اختصاص داده بود، عنوانی که در سراسر آن بدان پرداخته شد. از متاورس گرفته تا بلاک‌چین که با انقضای تاریخی مواجه شده بود و از Chat GPT گرفته و طنزهای گرفتاری ما در فناوری هوش مصنوعی که هنوز دوران طفولیت خود را می‌گذراند. همه و همه بینش‌های عمیقی بودند که در این کنفرانس فوق‌العاده جذاب برای مخاطبان مطرح شدند.

از دیگر جذابیت‌های کنفرانس روابط‌عمومی امسال، نمایشگاه حاشیه کنفرانس بود که علاوه بر هدایای بسیار ارزنده به مخاطبان، در زمینه تبلیغات و هدایا و تسهیلات، اطلاعات خوبی را در اختیار کارشناسان روابط‌عمومی قرار می‌داد.

امروز این کنفرانس با گذشت 19 سال و سکونت در سرزمین روابط‌عمومی کشور توانسته پاتقی برای اهالی روابط‌عمومی ‌شود. پاتقی که هر ساله روابط‌عمومی‌ها را از سراسر کشور به سمت خویش جذب کرده و باعث ارتقای سطح کیفی دانش شرکت‌کنندگان آن می‌شود.

دومین جشنواره مردم‌داری ایران نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم در کنفرانس امسال بود. جشنواره‌ای که نمودی از توسعه صنعت روابط‌عمومی در کشور است. در این جشنواره، برترین‌های روابط‌عمومی در بخش‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند؛ جایگاهی که باعث توسعه هرچه بیشتر روابط‌عمومی‌ها در سنوات گذشته شده است.

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی امسال علاوه بر رونمایی از چند عنوان کتاب جدید، ویژه‌نامه «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» و سی‌دی مالتی‌مدیای کنفرانس توانست نشان دهد که اقدامات یک کار تمام عیار حرفه‌ای در حوزه روابط‌عمومی چگونه می‌تواند رقم بخورد.

با این حساب اگرچه گفته شد که «امسال نمره کنفرانس روابط‌عمومی 19 است.» چراکه بیست را به کسی نمی‌دهند، اما می توانیم به جرات بگوییم که امسال کنفرانس روابط‌عمومی توانسته است یک 20 در کارنامه خود ثبت کند که شایسته تقدیر و امتنان و افتخار برای همه اهالی سرزمین سرسبز روابط‌عمومی ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *