نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد

مقدمه

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران موسوم به (IRAN CPR) روز چهارشنبه سوم اسفند 1401 با موضوع: «تحول دیجبتال در روابط‌عمومی؛ فراتر از فناوری» برگزار ‌شد.

به گزارش شارا، در این کنفرانس علاوه بر رونمایی دو کتاب: «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال» و «مسئولیت سازمانی»، شش سخنران پیرامون موضوعات «روابط‌عمومی در عصر دیجیتال»، «تحول دیجیتال: فرصت، الزام یا عامل بقا؟»، «روابط‌عمومی: ابزار تفکر متمایز و خلاقیت در عصر دیجیتال»،«روابط‌عمومی جدید در پرتو تحول رقومی (دیجیتال) و داده‌ای شدن مسیر کار و زندگی»، «تحول دیجیتال: چالش‌های جدید برای متخصصان روابط‌عمومی» و «دولت دیجیتال چه شکلی است؟» سخنرانی کردند.

بر اساس این گزارش، ویژه‌نامه کنفرانس به صورت تمام رنگی با موضوع «تحول دیجیتال در روابط‌عمومی» و مولتی‌مدیای کنفرانس در اختیار تمام شرکت‌کنندگان کنفرانس قرار گرفت.

همچنین از ارایه‌دهندگان مقالات برگزیده «نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران» موردتقدیر بعمل آمد.

همزمان با کنفرانس، دومین جشنواره مردم‌داری ایران نیز برگزار شد.

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ‌ایران توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌ و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و انجمن‌ها از جمله انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران و انجمن ‌جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی سوم اسفند 1401 در دو قالب حضوری و ویدیوکنفرانس برگزار ‌شد.

سخنرانان نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ‌ایران
1. دکتر باقر ساروخانی پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران

روابط‌عمومی در عصر دیجیتال
2. دکتر مهدی شامی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

موضوع: تحول دیجیتال: فرصت، الزام یا عامل بقا؟
3. دکتر جیمز گرونیگ پدر روابط‌عمومی مدرن

موضوع: روابط‌عمومی: ابزار تفکر متمایز و خلاقیت در عصر دیجیتال
4. دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکا دانشگاه تهران

موضوع: روابط‌عمومی جدید در پرتو تحول رقومی (دیجیتال) و داده‌ای شدن مسیر کار و زندگی
5. دکتر یونس شکرخواه عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

موضوع: تحول دیجیتال: چالش‌های جدید برای متخصصان روابط‌عمومی
6. آنا پیپرال کارشناس و تحلیلگر ارشد فناوری

موضوع: دولت دیجیتال

مقالات برگزیده نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
مقالات برگزیده نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران معرفی شدند.

«روابط‌عمومي‌ و تحول ديجيتال: با توجه به فرآيند جهاني شدن»
تاليف اكرم محمدي نيكو دانشجوي دكتري جامعه‌شناسي اقتصاد و توسعه

«بررسي رويكرد روابط‌عمومي در تحول ديجيتال»
تاليف ابراهيم حبيبي مجنده دانش‌آموخته دكتري مديريت رسانه

«بررسي نقش تحول ديجيتال در روابط‌عمومي شهرداري زرقان»
تاليف فرشاد كاظمي كارشناس ارشد برنامه‌ريزي شهري

کتاب کنفرانس با عنوان «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال» با مقالات حایز شرایط به چاپ رسیده که در اختیار شرکت‌کنندگان کنفرانس قرار خواهد گرفت.

همچنین جلد دوم کتاب مجموعه مقالات کنفرانس در سال آینده و در «روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی» منتشر خواهد شد که شامل بقیه مقالات خواهد بود.

کتاب «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال» رونمایی شد
کتاب «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال (مجموعه مقالات نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران)» به‌کوشش: حسن بشیر- مهدی باقریان منتشر ‌شد.

کتاب «تحول دیجیتال و روابط‌عمومی»، مجموعه مقالات نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران» شامل مقالات مختلفی است که برخی از آن‌ها در همین کتاب و برخی در کتاب دوم منتشر خواهند شد.

از مقالات مختلفی که برای «نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران» ارسال شده بود، 12 مقاله که از جامعیت علمی بیشتری برخوردار بودند انتخاب و در قالب مجموعه مقالات منتشر شدند.

كتاب «مسئوليت سازماني» رونمايي شد

كتاب «مسئوليت سازماني» به كوشش علي‌محمد عزيزي منتشر ‌شد.

در اين كتاب كه توسط انتشارات كارگزار روابط‌عمومي‌ منتشر شده است تلاش شده مسئوليت سازماني، چگونگي ارتباط تنگاتنگ مسئوليت اجتماعي و اخلاق و مزايا و معايب مسئوليت اجتماعي مورد بحث و بررسي قرار گيرد. همچنين در اين كتاب، نمونه‌هايي از مسئوليت اجتماعي را كه بسياري از شركت‌ها براي شروع آن انتخاب مي‌كنند، پوشش داده شد.

شماره 63 فصلنامه “كارگزار روابط‌عمومي” منتشر شد

شماره 63 فصلنامه “كارگزار روابط‌عمومي” ويژه زمستان 1401 به صورت تمام رنگي با موضوع «تحول ديجيتال در روابط‌عمومي» به سردبيري مهدي باقريان منتشر شد.

در اين شماره از نشريه به مطالب و مقالاتي: درآمدي بر تحول ديجيتال، استراتژي تحول ديجيتال: پل‌هايي براي ساختن، شروع تحول ديجيتال در روابط‌عمومي، روابط‌عمومي به لطف همه‌گيري ويروس كرونا به روابط هوشمند تبديل شده است، رمزگشايي از متاورس براي رهبران تحول ديجيتال، دولت ديجيتال چه شكلي است؟، هشت نوآوري مهم در حوزه روابط‌عمومي و گزارش برگزاري هفدهمين جشنواره ملي انتشارات روابط‌عمومي اختصاص دارد.

مولتي مدياي نوزدهمين كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومي ‌ايران منتشر شد

لوح فشرده چندرسانه‌اي اين كنفرانس در بردارنده بروشور معرفي كنفرانس، سخنرانان، 12 مقاله برگزيده كنفرانس، فيلم سخنراني‌ها و پوستر كنفرانس است.

برگزیدگان دومین «جشنواره مردم‌داری ایران» معرفی شدند
دومین «جشنواره مردم‌داری ایران» که سوم اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار ‌شد، با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

جناب آقای دکتر احسان کدخدايی
مدیرعامل محترم شرکت توسعه‌انديش رايمون
جایزه مدیران ارتباط‌گر

جناب آقای مهندس محمدرضا بيدخام
مديرکل محترم ارتباطات و امور بين‌الملل شرکت مخابرات ايران
جایزه برنامه‌ریزی

جناب آقای سيدمجتبی قدسی
رئيس محترم اداره کل روابط‌عمومی بانک ملی
جایزه کمپین روابط‌عمومی کران کارت

جناب آقای مهندس محمدعلی اکبری
مديرکل محترم دفتر روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شرکت توليد، انتقال و توزيع نيروی برق ايران (توانير)
جایزه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف

جناب آقای سعيد شهبازی
رئيس محترم اداره کل روابط‌عمومی و همکاری‌های بين‌الملل بانک کشاورزی
جایزه روابط رسانه‌ای

جناب آقای دکتر حميدرضا رضايی
سرپرست محترم روابط‌عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
جایزه ارتباطات دیجیتال

جناب آقای رضا صفريان
مدير محترم روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان جنوب
جایزه مدیریت ارتباطات درون سازمانی

جناب آقای مهندس منصور فخاران
مشاور محترم ریاست و مدیر روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
جایزه روابط رسانه‌ای

جناب آقای مهندس مسعود زیدونی
رئيس محترم روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری
جایزه مسئولیت اجتماعی و جایزه تبلیغات

جناب آقای دکتر روح‌الله قاسميان
رئيس محترم اداره کل روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران
جایزه مسئولیت اجتماعی

جناب آقای دکتر رسول سقائی
مدير محترم روابط‌عمومی منطقه 8 شهرداری اصفهان
جایزه کار خلاقانه

سرکار خانم صبا نژادی
مدير محترم روابط‌عمومی شرکت نورد و توليد قطعات فولادی
جایزه انتشارات

جناب آقای علی‌محمد عزیزی
مدير محترم روابط‌عمومی سیمان ایلام
جایزه انتشارات

جناب آقای عادل عزيزی
مدير محترم روابط‌عمومی شرکت عمران شهر جديد اميرکبير

جناب آقای ابراهیم مولایی
رییس محترم انجمن روابط‌عمومی شعبه آذربایجان شرقی
جایزه خلاقیت

دومین «جشنواره مردم‌داری ایران» همزمان با برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ‌ایران در 11 بخش “مدال ملی روابط‌عمومی” و 13 بخش “جوایز ویژه روابط‌عمومی” توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی برگزار ‌شد.

بیانیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران در شرایطی برگزار می‌شود که از سویی تجربه علمی و کاربردی خانواده بزرگ روابط‌عمومی از کنفرانس‌های قبل وارد مرحله جدیدی شده است که نیازمند نوعی از ارزیابی و بازنگری است و از سوی دیگر تحولات اساسی در حوزه دیجیتال، روابط‌عمومی‌ها را وارد فضای جدیدی کرده است که بدون هیچ تأملی باید از این فضای جدید به نحو احسن استفاده کرده و تحول اساسی در رویکردهای علمی و حرفه‌ای و هر آنچه که به حوزه روابط‌عمومی ارتباط دارد، ایجاد کنند.

فضای جدید، یک فضای رقابتی است که باید اخلاق ارتباطی، فرهنگ‌محوری، مردم‌داری و مشتری‌مداری در این فضا به بهترین شکل و به صورتی کارآمد تامین گردند.

نوزدهمین کنفرانس، همچون کنفرانس‌های پیشین در تلاش بوده که یکی از مهمترین موضوع‌های جدید در حوزه روابط‌عمومی یعنی «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
در این زمینه اقداماتی در حال انجام که به‌طور خلاصه تبیین می‌شوند:

1- دعوت از استادان برجسته کشور برای ایراد سخنرانی
2- دعوت از استادان برجسته خارجی برای مشارکت در کنفرانس
3- از مقالات ارسال شده به کنفرانس 12 مقاله حایز شرایط بوده که از این تعداد سه مقاله برتر انتخاب شده اند.
4- کتاب کنفرانس با عنوان «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال» با مقالات حایز شرایط به چاپ رسیده که در اختیار شرکت‌کنندگان کنفرانس قرار خواهد گرفت.
5- جلد دوم کتاب مجموعه مقالات کنفرانس در سال آینده و در «روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی» منتشر خواهد شد که شامل بقیه مقالات خواهد بود.
6- کتاب «مسئولیت سازمانی» و کتاب‌های دیگر در روز کنفرانس رونمایی خواهند شد.
7- تلاش شده است که مقالات برگزیده در یکی از فصلنامه‌های علمی- پژوهشی منتشر شوند که این اقدام یک امتیاز علمی برای نویسندگان آن‌ها محسوب خواهد شد.
8- کتاب دو جلدی «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال»، ویژه‌نامه کنفرانس، فیلم‌های سخنرانی و سایر اطلاعات کنفرانس در قالب مولتی‌مدیا در اختیار شرکت‌کنندگان کنفرانس قرار گرفت.
9- همچنین کتاب دیگری تحت عنوان «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» بزودی توسط دبیرخانه کنفرانس منتشر خواهد شد.
10- ویژه‌نامه رنگی کنفرانس که حاوی مقالات و مطالب مربوط به «تحول دیجیتال» و «تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی» است در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
11- دو سخنرانی از مؤسسه «تد» بزرگترین برگزارکنندگان حرفه‌ای کنفرانس در جهان، در حوزه متاورس و دولت دیجیتال انتخاب شده‌اند که در کنفرانس و مولتی‌مدیا ارایه خواهند شد.

در پایان باید تاکید کرد که آنچه که در این کنفرانس همانند کنفرانس‌های گذشته مورد توجه است علاوه بر ارایه آخرین دست‌آوردها و مطالب علمی و پژوهشی در حوزه «روابط‌عمومی و تحول دیجیتال» تلاش خواهد شد سطح همکاری، همفکری، همدلی، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی مشارکتی برای توسعه دانش علمی و کاربردی در میان خانواده بزرگ روابط‌عمومی تحقق عملیاتی بیشتر پیدا کرده تا کارآیی همه سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها در حد مطلوب باشد.
امیدواریم که در این زمینه بتوانیم موفقیت‌های لازم را با همکاری خانواده بزرگ روابط‌عمومی‌ها همچون گذشته به‌دست آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *