جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

نگاهی به مقالات برگزیده هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

23 دی 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده ، فعالیت‌های آموزشی موسسه کارگزار روابط‌عمومی ، هفتمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
9 بازدید

 

در هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران مقالات متعددی با موضوع مسیریابی رسانه ای و روابط رسانه ای در روابط عمومی‌به دبیرخانه رسید که از سوی کمیته علمی‌کنفرانس مورد بررسی قرر گرفت. آنچه از نظر می‌گذرد نگاهی است گذرا به مقالات برگزیده که توسط صاحب نظران و اندیشمندان حوزه روابط عمومی‌در سطح دانشگاه و همچنین سطوح مدیریتی و کارشناسی روابط عمومی‌های کشور نگاشته شده است.

روزنامه نگاري  شهروندي برای روابط عمومی‌الکترونیک عنوان مقاله ای است که توسط دكتر علي اصغر كيا دانشيار و مدير گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي و محسن سلسله دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تالیف شده است.

نویسندگان این مقاله با اشاره به روزنگاري شهروندي كه با عناويني چون روزنامه نگاري خياباني، گوريلا، روزنامه نگاري مشاركتي و روزنامه نگاري همگاني نيز شناخته مي شود در مقاله خود آورده اند که: روزنگاري شهروندي، يكي از حوزه‌هاي نوظهور روزنامه نگاري است كه مي كوشد اصول شهروندي را توسعه داده و ارتقا بخشد .چارچوب اين شيوه از روزنامه نگاري علاوه بر تاكيد بر موفقيت فردي بر مبناي نياز براي مهرباني و مراقبت از جامعه بوده و اهميت حل مصلحانه چالش‌هاي اجتماعي و ارتقاي فهم، بردباري و در برگيري است.

به اعتقاد مولفان این مقاله، روزنامه نگاري شهروندي اهميت فوق العاده اي براي صداقت، راستگويي، پيوستگي، احترام متقابل و پاسخگويي قائل است. روزنامه نگاري شهروندي با تاكيد بر روزنامه نگاري اخلاقي نه تنها ياد مي دهد كه چطور سواد شهروندي در چارچوب ارزش‌هاي شهروندي ساخته مي شود بلكه شهروندان را به ابزارهايي براي ارزيابي انتقادي محصولات رسانه اي در يك سطح فني و در يك زمينه اخلاقي  مجهز مي کند. اين شيوه از روزنامه نگاري به شهروندان مي آموزد كه محصولات رسانه اي را هم به طور فني و هم به طور اخلاقي بسازند. در این مقاله مخاطبان با يكي از مهمترين دلايل رشد سريع ظهور اينترنت و رسانه‌هايی نظير وب سايت و بلاگ‌ها، پاد كست‌ها و تلفن‌هاي همراه آشنا می‌شوند که زمينه گسترش اين نوع روزنامه نگاري را فرهم كرده اند.روزنامه نگاراني كه به اين شيوه مطلب تهيه مي كنند عموما همان افرادي هستند كه به عنوان شهروند شناخته شده اند.

از سویی دیگر روابط عمومی‌های الکترونیک به دنبال اطلاع رسانی 24 ساعته و در همه روزهای هفته به مخاطبان سازمان هستند.روزنامه نگاری شهروندی می‌تواند موجب ارتقای فعالیت‌های روابط عمومی‌الکترونیک شود و مسئولان سازمان را به درک بهتر مسایل اجتماعی به منظور تلاش جمعی در جهت توسعه پایدار فراهم کند.

مقاله برنامه­ریزی و مدیریت پیشگیری از بحران رسانه ای آبگیری سدسیمره با مطالعه موردی بحران رسانه­ای آبگیری سد سیوند را امیر خنده جام کارشناس ارشد تحقیق در علوم ارتباطات و مدیر کل روابط عمومی‌شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، غلامحسین مقیمی‌کارشناس مدیریت و مدیر اداره ارتباط با رسانه‌ها و انتشارات روابط عمومی‌شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و الهام شامرادی کارشناس ارشد تحقیق در علوم ارتباطات و کارشناس روابط عمومی‌شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران ارایه کرده اند.

هدف اصلی در این مقاله تحقیقی بررسی مسیر برنامه ریزی مدیریت ارتباطات بحران آبگیری سدسیمره توسط روابط عمومی‌شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از طریق مطالعه موردی مديريت بحران روابط رسانه ای سد سیوند (به عنوان نمونه مشابه) است.

دستیابی به این هدف در اين پژوهش با تحلیل بازتاب اخبار و مطالب روزنامه‌هاي سراسري و خبرگزاري‌ها به موضوعات مربوط به آبگیری سد سيوند و سيمره و جهت­گیری نسبت به حواشی مسئله میراث فرهنگی و تخریب آثار باستانی این دو پروژه است. در اين تحقيق با استفاده از روش تحليل محتوا كليه اخبار و مطالب مرتبط با موضوع در روزنامه­ها و خبرگزاري­ها در بازه زمانی معين مورد بررسي قرار گرفته اند.

در این تحقیق از نظریه برجسته سازی به عنوان نظریه پشتیبان استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه اخبار و مطالب منتشر شده در روزنامه­های سراسری و خبرگزاری­های رسمی‌و سایت­های معتبر و موثر خبری در بازه زمانی شش ماه قبل و یک ماه پس از آبگیری دو سد است. بر این اساس بازه زمانی برای آبگیری سد سیوند که در روز پنج شنبه 30 فروردین 1386 آبگیری شده، از ابتدای مهرماه 1385 تا آخر اردیبهشت 1386 را شامل می­گردد. بازه زمانی آبگیری سد سیمره که در روز پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390 آغاز شده، از ابتدای آبان 1389 تا آخر خرداد 1390 در نظر گرفته شده است.

روش نمونه گیری در این پژوهش تمام شماری بوده است. با این وصف تمامی‌اخبار و مطالب مرتبط با آبگیری دو سد در تمامی‌روزنامه­های سراسری و خبرگزاری­های رسمی‌و سایت­های معتبر و موثر خبری در بازه زمانی تحقیق به طور کامل و دقیق رصد و استخراج شده اند. حجم نمونه در این تحقیق شامل یک هزار و 113 مطلب خبری و واحد تحلیل کلیه قالب­های خبری از جمله خبر، گزارش، مقاله و غیره است.

در پایان مقاله نشان داده می‌شود، با مدیریت و کنترل مسیر اخبار منفی می‌توان با تنویر رسانه‌ها و به تبع آن افکار عمومی‌از بروز برجسته سازی سوژه در رسانه‌ها جلوگیری کرده و نسبت به کنترل بحران‌های رسانه ای اقدام کرد.

زنجیره ارزش ارتباطات- مورد کاوی بورس اوراق بهادار تهران عنوان مقاله دیگری است که توسط دکتر محمد ابویی اردکان عضو هیئت علمی‌دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و زهرا واحد کارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران ارایه شده است.

در این مقاله تلاش شده است تا با مطالعه فرآیندهای ارتباطی شرکت بورس اوراق بهادار تهران و با الگوبرداری از زنجیره ارزش پورتر، فرایند ارتباطات سازمانی را در قالب زنجیره ارزش ارتباطی ارایه دهد تا به وسیله آن تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف ارتباطات سازمانی تسهیل گشته و راه را برای تدوین استراتژی ارتباطی اثربخش هموار سازد. اجزای زنجیره ارزش پیشنهادی در بخش  فرایند‌های اصلی به صورت نیازسنجی ارتباط، طراحی پیام و انتخاب رسانه، ایجاد ارتباط، بازخور ارتباطی و تحکیم ارتباط و در بخش فرایندهای پشتیبانی به صورت زیرساخت مدیریت، فناوری و رسانه، مدیریت اطلاعات و دانش، مدیریت منابع تعریف شده اند.

سواد رسانه ای نیز عنوان مقاله ای است که عنایت داودی مدرس روابط عمومی‌ارایه کرده است. در این مقاله با اشاره به این که افراد باسواد رسانه‌ای، در برابر اطلاعات رسانه‌ای، آسیب‌پذیری کمتری دارند چنین ابراز می‌دارد که پیام‌هایی را که به منظور تأثیرگذاری بر آنها طراحی و ارسال می‌شود، در سطوح مختلف مورد شناسایی قرار می‌گیرند و با آگاهی یافتن نسبت به چگونگی ایجاد اطلاعات توسط رسانه‌ها و خصوصاً اینترنت، حتی کودکان نیز قادر خواهند بود، در دنیای شان خودمختاری بیشتری داشته باشند. به علاوه معلمان و استادانی که مهارت‌های سواد رسانه‌ای را کسب می‌کنند، می‌توانند به اشاعه دهندگان اطلاعاتی تأثیرگذارتری تبدیل شوند و فاصله میان برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های اجتماعی را از میان بردارند و نهایتاً به مصرف‌کنندگان و مخاطبان منتقد و تیزبین‌تری نیز تبدیل شوند.

آموزش سواد رسانه‌ای، باعث بالا رفتن سرعت توسعه اجتماعی در جوامع (خصوصاً جوامع در حال توسعه) می‌شود. داشتن این مهارت برای تمامی‌شهروندان و افراد جامعه لازم و ضروری است. مولف این مقاله توصیه می‌کند که سیاست‌گذاران باید تمهیداتی بیاندیشند تا از طریق بالا بردن سطح سواد رسانه ای مردم، شاخص‌های توسعه نیز به عنوان جزئی اساسی از زندگی هر شخص رشد کند.

رسانه جزيره اي ناشناخته در جهان صادرات را سیدرضا قندیلی کارشناس ارشد نمايشگاه در کنفرانس هفتم ارایه کرده است. مولف در مقدمه مقاله خود آورده است: نظر به اينكه اجراي روش‌هاي حمايتي دولت از صادركنندگان خدمات فني و مهندسي كشور همواره از سال 1372 تداوم داشته و تبلور اين حمايت‌ها در قوانين برنامه‌هاي توسعه كشور نيز بيان كننده نگرش مسوولان در اين بخش از صادرات است مي توان به برخي برنامه‌هاي حمايتي ازجمله، اعطاي اعتبار صادراتي براي طرح‌هاي برون مرزي به منظور توسعه بازار‌هاي جديد، جوايز و مشوق‌هاي صادراتي، معافيت مالياتي، حمايت‌هاي دولت ازطريق تنظيم تفاهمنامه‌هاي مشترك بين المللي براي اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي صادرات خدمات فني و مهندسي، اشاره كرد.

در اين بين بستري به نام رسانه مي تواند در تمامي قالب‌هاي ذكر شده جاي بگيرد و سطح وسيعي از دستاورد‌هاي اقتصادي كشور را در حوزه گسترش بازارهاي خارجي و توسعه صادرات غيرنفتي را تحت پوشش خود قرارداده و تاثيرات بسياري را براي افزايش ارزش افزوده از طريق حفظ بازارها و افزايش توليد صادراتي داشته باشد كه از اين بابت تنها و تنها مي توان به افزايش نقدينگي در كشور و كاهش بيكاري و افزايش درآمد و كاهش تورم در كشور اشاره كرد و در معادلات خارجي كشور برخي واردات كلي را از كاركردهاي رسانه به صورت تهاتري و پاياپاي را تضمين كرد.

حوزه ارتباطات رسانه اي موضوع اصلي و تاثيرات كاربردي آن محتوا و رويكرد اين مقاله قرار گرفته است تا شفافيت و نوع برخورد با رسانه در كشورهاي هدف و منطقه بخوبي در بوته نقد آگاهانه قرار بگيرد تا از اين طريق فصلي باشد براي گسترش يكي ديگري از زيرساخت‌هاي توسعه در كشور كه مي تواند با كمترين هزينه‌ها بيشترين تاثيرات و نفوذ را داشته باشد.

نقش رسانه و فناوری اطلاعات در توسعه پایدار گردشگری، عنوان مقاله ای است که توسط مهدی جمالی نژاد

دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان و جعفر کریمی‌کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم ارایه شده است.

در این مقاله آمده است: امروزه بکارگیری اطلاعات و فناوری به عنوان یکی از کلیدهای اصلی در توسعه کشورها مخصوصاً کشورهای جهان سوم مطرح گردیده است و از سوی دیگر گردشگری نیز با توجه به گذشت زمان امروزه به عنوان صنعتی درآمدزا در آمده است به شکلی که درآمدهای حاصل از آن در برخی کشورها چندین برابر درآمدهای سرشار نفتی کشورهای دیگر است.

توجه به گردشگری و استفاده از فناوری اطلاعات و آموزش‌های نوین و پیشرفته در جهت توسعه و گسترش آن موجب مزایای بیشمار اقتصادی برای کشورها می‌شود بطوری که زمینه اشتغال میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا را فراهم می‌نماید و همچنین فرصت رشد و توسعه در مناطق مختلف حتی توسعه نیافته و فراموش شده را فراهم کرده است پس مي‌توان گفت يکي از مهم‌ترين کاربردهاي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات و اينترنت، گسترش معنايي گردشگري پايدار پیرامون ارائه روش‌هاي منطقي در بهره‌گيري از منابع طبيعي و انساني، ممانعت از به کارگيري غير علمي اين منابع، بازاريابي و تبليغات مناسب، حفظ و ارتقاي تنوع طبيعي، اجتماعي و فرهنگي، حفاظت از نظام اقتصاد محلي براي حفظ محيط زيست و آموزش نيروي انساني است که از دو طريق قابل بررسي است: يکي به‌کارگيري فن‌آوري اطلاعات و اطلاع رساني و ارائه خدمات گردشگري و ديگري گردشگري مجازی که به معناي الکترونيکي شدن منابع گردشگري موجود و يا حتي فضاهاي ساختگي است

برچسب ها: کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرانمقالات برگزیده هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرانهفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • هنر معناسازی موثر

    8 بازدید

  • پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

    65 بازدید

  • دبیرکل کنفرانس روابط عمومی: روابط عمومی ها نیازمند راه حل های مدرن اند

    13 بازدید

  • گزارش چهارم: هفتمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران

    9 بازدید

  • گزارش سوم: هفتمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران

    7 بازدید

  • بریده جراید: هفتمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ایران

    7 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

هنر معناسازی موثر

پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

انتشار شماره 62 فصلنامه “کارگزار روابط‌عمومی” ویژه پاییز 1401

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت