جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

پاداش نيك‌نامی

11 دی 1401
ارسال شده توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
تاریخ روابط‌عمومی ، رزومه مهدی باقریان ، محتوای منتخب ، مقالات ، مقالات باقریان ، مهدی باقریان ، یادداشت‌ها
19 بازدید

 “شهرت” و “اعتبار” كه دو عنصر اصلي و اساسي “مديريت خوشنامي” و “نيك‌نامي” است با ارزش‌ترين دارايي يك ملت، موسسه و فرد محسوب مي‌گردد و هر روز بر اهميت آن نيز افزوده مي‌شود.

اعتبار، ميزان احترام و اعتماد يك فرد در نزد مردم است. اعتبار به كسي داده نمي‌شود معمولاً اعتبار كسب‌كردني است. اعتبار، مجموعه‌اي است از اقدام‌ها و تلاش‌هاي انسان‌ساز و كارهاي پيشگامانه‌ي يك فرد و از عوامل اساسي پشتيباني مردم و ماندگاري آن‌ها در خاطره‌ي جمعي ملت‌هاست. تمايز اصلي ميان مديريت شهرت و تصوير و مديريت اعتبار در همين نكته‌ي بسيار ظريف، يعني «رفتار معتبر» نهفته است.

كسب اعتبار با انجام كار درست و نيك آغاز ‌مي‌شود. غالباً به سال‌ها سخت‌كوشي نياز است تا يك فرد يا موسسه بتواند موقعيت و جايگاه خود را ارتقا دهد و براي خود مشروعيت و يك اعتبار رشك‌برانگيز دست‌وپا كند. به همين دليل شخصيت‌هاي مردمي و انسان‌هاي درست‌كار، اعتماد مردم را موهبتي هميشگي تلقي مي‌كنند و قدر آن را مي‌دانند.

اعتبار افرادي مانند “پله” اسطوره فوتبال برزيل، حاصل سال‌ها تلاش‌ و اقدام‌ ارزشمند او براي خلق يك دنياي بهتر براي همه‌ي انسان‌هاست و همچنين از قدرت رهبري و جلب ‌اعتماد عمومي سرچشمه مي‌گيرد و «اعتماد عمومي» تنها از طريق يك رابطه‌ي سودمند انساني حاصل مي‌شود. “پله” در طول 82 سال بي‌وقفه تلاش ‌كرد تا از طريق ايجاد “پيوند” با مردم، براي خود وجهه‌ خوبي بسازد و توانست آن را تا لجظه‌ي مرگ حفظ كند. كمتر كسي مانند “پله” در دنيا موفق به دريافت چنين عنوان و اعتباري از طرف مردم ‌شده است.

چه بسيارند انسان‌هايي كه همه‌ي ما آنها را مي‌شناسيم اما هيچ اعتبار، مشروعيت و مرجعيتي نزد مردم ندارند. تنها كساني در دنيا به اين افتخار نايل مي‌شوند كه در كنار و خط “مردم” باشند و بر قلب‌ها حكومت كنند چراكه اقتدار، مشروعيت خود را از مردم مي‌گيرد.

براي نمونه، در حوزه سياست آدم‌هاي بزرگي مانند نلسون ماندلا و گاندي را داريم كه مرجع و مورد احترام بسياري از مردمان جهان هستند و اين مشروعيت فقط به اين دليل حاصل شده است كه در خدمت مردم و انسانيت بوده‌اند.

مردانِ بزرگِ دارايِ خصلتِ انسانيِ ويژه هيچ‌گاه نه تنها نمي‌ميرند بلكه هر روز تكثير و به ضرب‌المثل خوبي‌ها تبديل و در ذهن تك‌تك انسان‌هاي كره زمين ماندگار و جاگير مي‌شوند.

بنابراين يكي از مهمترين ويژگي‌هاي يك انسان خوب و تاثيرگذار و مشكل‌گشا و قابل اعتماد و قابل احترام، داشتن يك شهرت و اعتبار خوب است. نيك‌نامي و خوش‌نامي براي انجام چه كار و هدفي؟ براي احترام به ارزش‌هاي انساني و انجام كارهاي نيك و براي ايجاد و ترويج روابط سودمند و ارزش‌مند ميان همه انسان‌ها فارغ از هر نژاد، قوم، مذهب و جنسيت (تنوع، برابري و شمول).

منبع: روزنامه آفتاب يزد
10 دي 1401

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)

 

برچسب ها: پاداش نيك‌نامیشهرتمدیریت شهرتنيك‌نامی
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  •  تیزر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

    9 بازدید

  • گزارش کامل برگزاری دومین کنگره کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی

    6 بازدید

  • گزارش برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی

    4 بازدید

  • هنر معناسازی موثر

    15 بازدید

  • پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

    89 بازدید

  • دبیرکل کنفرانس روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها نیازمند راه‌حل‌های مدرن‌اند

    17 بازدید

لینک کوتاه:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

هنر معناسازی موثر

پوستر نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران رونمایی شد

انتشار شماره 62 فصلنامه “کارگزار روابط‌عمومی” ویژه پاییز 1401

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت